Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tyhle spotřeby jsou ty samé, co se uvádí do techničáku?
Protože v něm mám na benzínovou Felicii z 1997, LXI, objem 1,289 kubíků uvedeno:
10,4 / 6,0 / 7,6
V reálu je moje kombinovaná spotřeba už dva roky po sobě (roční průměr): 6,5 litru na sto. Když víc jezdím po městě nebo kratší jízdy, dostávám se na 7-7,6, moje maximální nepřesáhla 8.
Samozřejmě je to počítáno tak, že si píšu stav km při každém tankování a počet litrů ze stojanu a počítám rozdíl. Je to tedy s přesností na 1 km, a tak deci. Dlouhodobý průměr by ale měl být dost směrodatný. |
|
|
|
| Pozemstan:
ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů
Tak s tím jsem se nesetkal. Takové ty blue-motion apod technologie asi ano, ale klasické moty určitě ne, viz srovnání nejnovějších "bežných" motorů VW
1,2 TSI 81kW 6°
Spotřeba - město 6,1 l/100km
Spotřeba - mimo město 4,0 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 4,8 l/100km
1,4 TDI 77kW 5°
Spotřeba - město 3,9 l/100km
Spotřeba - mimo město 3,3 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 3,5 l/100km
A těch 6,1 je udávaná, čili reálná bude ještě tak o 0,5 l vyšší; pokud ta konkrétní osoba neumí řadit, tak klidně o litr a půl. |
|
|
|
| TelemachusRhade: "se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry"
Před pár lety jsem v diskusi s jedním kolegou, odborníkem na geografii automobilového průmyslu, který se o auta zajímá i ve volném čase, říkal, že se mi zdá, že technologie, pokud jde o spotřebu, moc nepokročila, a benzínové motory stále žerou právě oněch 7 litrů na 100 km, asi jako (nominálně) naše přes 15 let stará Felicie. On mě ale vyvedl z omylu s tím, že ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů... Měl bych se ale asi podívat na nějaké přesné oficiální a hlavně skutečně naměřené údaje... -) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Netroufám si říct, jestli třeba není ta úspora paliva přímo úměrná těm pevným částicím, které navíc vzninkou, nebo ne. Z hlediska spotřebování ropy je to lepší, z hlediska CO2 netuším, ale přemýšlet jenom nad CO2 je nesmysl, podstatné je i znečištění.
Já osobně souhlasím, že dieselové motory bývají živější, a tudíž na předjíždění by to byla asi pohoda (zatímco odpovídající benziňák by asi žral fakt dost a stál víc).
Ale to je jediná výhoda, jinak diesely nemám rád, protože jsou hlučnější a způsobují více vibrace (mám v rodině člověka, který je na vibrace "alergický", dokáže mu to způsobit nevolnost či možná příznaky migrény, a to to vůbec není hlučné, nebo to ani slyšet skoro není, přes dvě zdi někde na ulici...).
Navíc diesel, když právě využije té akcelerace, tak se za ním člověk dusí (možná je jich jen tolik špatně seřízených, ale viděl jsem to i u imho nových a dražších aut). |
|
|
|
| Mvek: Dieslové motory údajně nejdou vyrobit s nulovou emisností pevných částic. Nicméně i tak je mám radši, ono přecijen z jistého pohledu jsou ekologické - moje Fabie se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry, nemluvě prostě o tom, že vznětové motory prostě reagují přesněji na to, co po nich chci. |
|
|
|
| Němci schválili mýtné od 2016
Zajímavé ale je, že dieselové motory mají mýtné dražší. Nepředpokládám, že by osobáky s naftovým byly o tolik těžší, ne? Takže důvod asi bude ekologie, a to že prostě naftové vypouštějí více emisí, které jejich lapače nechytí tolik jako katalyzátory u benzínových. |
|
|
|
| Sakriš on už je Starcon, no tak to jsem letos prokoučoval.
EDIT: a abych nebyl tak moc OT
https://plus.google.com/u/0/events/c1jcerbj35267ejrghgtd56nea4 |
|
|
|
| Marshall: Demonstrace kvůli americkým vojákům. Ale nevím přesně kdy a kde jaká, ale nějaká v Praze je taky, a není to na Ruzyni.
Jo pak ještě bude asi Pochod fantazie ze Starconu, ale to asi dopravu blokovat nebude:-). |
|
|
|
| Nesnáším marathony, protože snad vždycky zablokují Strakonickou kolem Anděla...
Takže zítra se tam autem nedostanu kvůli běžcům, v neděli zas kdoví, kde kdo bude demonstrovat... |
|
|
|
| Vy to nejspis budete uz vedet, ale preci pro jistotu hlasim, ze od 1.4.se ma zase zacit opravovat D1. Uz ted se tam na nekolika mistech denne neco kuti a kdyz zapocteme tukance, mame z toho 15-30m zpozdeni. Ridici mi vyhrozuji, zesi toho uzijeme. Minuly rok pry bylo nekolik mesicu hustych. Jen nechapu, proc chytre hlavy nasich zlutaku jednoduse neprepocitaji casy spoju... no v kazdym pripade mate, jako cestujici na primem spoji praha-brno u SA narok na kompenzaci za spozdeni 30m 25 procent a za hodinu celou jizdenku.
Zpodeni samozrejme nabirame i my do slovenska, rakouska, madarska atd, ale kompenzace nejsou.
Treba se vam to bude hodit ;-) |
|
|
|
| Yakuzza: "Mengeleho namesti"
Hmm, není genetik jako genetik... -)( |
|
|
|
| Teoreticky to zni dobre, ale neni to moc vychytane. Obcas tak vznikaji az absurdni napisy, ktere (nedej boze pro cizince) prispeji k orientaci dost tezko, spis naopak. Konkretne to ale vypisovat nebudu, je treba znalosti Brna.
(Mimochodem, k tomuto byl DP donucen Draznim uradem pote, co tento vysetroval vaznou dopravni nehodu trolejbusu a tramvaje. Trolejbus byl prave mimo trasu sve linky, protoze zatahoval do vozovny. Drazni urad tohle vyhodnotil jako nepripustne, proto od te doby takovy cirkus.) |
|
|
|
| Yakuzza: Imho v reálu to vypadá překvapivě dobře, čekal bych, že to menší číslo bude blbě čitelné a ono je vidět dobře. |
|
|
|
| Ale to zas není tak špatně značené. Docela i pěkný systém.. |
|
|
|
| Tady to je komplet. Z vrchu:
- Z vozovny na svoji linku. (Po trase 1 a dal po svoji devitce.)
- Do vozovny, ale uz po trase "cizi" linky. Dneska to neni skrtnute, ale predelali to na takove to "dute" cislo.
- Do vozovny, ale jeste po trase "sve" linky.
Tady pak v realu. Po trase svoji linky 37 jede na Mengeleho namesti a pote do vozovny po trase linky, ktera tama jezdi pravidelne. |
|
|
|
| TelemachusRhade: 14T a 15T. AVip by te stejne opravil ;)
Ad zatahy do vozovny - od doby, co se drazni urad rozhodl buzerovat Brno presne za toto (drazni vuz se nesmi objevit s cestujicimi na trati jine linky, nez kterou je oznacen), mame krutoprisny system, kdy jsou na voze cisla linky dve :)))) Je to vesmes korektni, i kdyz postavene na hlavu, kazdopadne francouzi to podle me taky moc nedavaji :)
(Zkusim pak najit nejake fotky.) |
|
|
|
| TelemachusRhade:
pro někoho, kdo ví, co to znamená. Někde těsně kolem změny trasy by opravdu nezaškodilo nasadit anglická hlášení. Jakkoli to vůči francouzům beru coby satisfakci :)
Děkuji:-). Souhlas s celým. |
|
|
|
| ad Francouz) Invertované číslo je supr.. pro někoho, kdo ví, co to znamená. Někde těsně kolem změny trasy by opravdu nezaškodilo nasadit anglická hlášení. Jakkoli to vůči francouzům beru coby satisfakci :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|