Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| TelemachusRhade:
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
Ono je to loigcké... Dejvická je 1978, pak je to 2015.... to je snad největší rozdíl mezi původním a navazujícím úsekem v celé historii pražského metra...
No a nad jizdním řádem jsem se tu rozplýval už onehdá... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Barevná kombinace je perfektní!
To jo, vypadá to imho i trochu futuristicky :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Myslím, že uváděli jako jednu z inovací, že v těchto stanicích by nemělo docházet k takovému průvanu díky právě i nějakým propojkám tunelů. |
|
|
|
| Byli jsme se dnes projet áčkem na novou konečnou do Motola, tak sem dám několik poznatků.
- Linka je druhý den po otevření plně vytížená až do Motola. Kromě nás přecházeli ihned zpět jen asi 3 lidi. Na Staroměstské už se lidé do vlaku nevešli. Ve 12 v poledne. Jak to asi musí vypadat ve čtyři?
- Nové stanice jsou OK, ale vyloženě se mi líbí jen Motol. A to až tak, že bych řekl, že je to jedna ze tří nejhezčích stanic.
- Bořislavka, Veleslavín i Petřiny jsou prakticky identické, a to mi na nich hodně vadí. Tyhle 3 taky hrozně smrdí novotou :)
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
- Tunely maličko pískají. Zřejmě tam dochází k jinému proudění vzduchu, než bylo doposavad zvykem. Možná to souvisí s tím, že jsou i na zběžný pohled širší.
Dvě fotky:
Barevná kombinace je perfektní!
|
|
|
|
| Koukám se na jízdní řády trasy A, platné od příštího týdne... no je to masakr (i když samozřejmě jak pro koho), že se bude pásmovat až takhle zběsile, to mne v životě nenapadlo...!
(na straně druhé, je to pro mne osobně svým způsobem dobrá zpráva, protože na Dejvické bude ve všední den pořád začínat hodně vlaků, což znamená, že v nejhorším případě bude možné vlak přecpaný turisty z několika Jumbo Jetů vynechat bez velké časové ztráty). |
|
|
|
| Mvek, TelemachusRhade: Dnes jsem v metru také slyšel hlášení upozorňující na změny povrchové dopravy v souvislosti s otevřením nových stanic metra...
Jinak DPP využívá Velikonoce k opravám. Zhruba od dnešních "19.45 hodin do pondělí 6. dubna 2015 (do ukončení provozu) má být obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Muzeum – Roztyly. V úseku Roztyly – Háje bude provoz metra zajištěn kyvadlově; tzn. po každé koleji pojede pouze jeden vlak tam i zpět." Má jezdit náhradní autobusová linka XC. |
|
|
|
| To je nějaká novinka, že se nebude měnit doprava? Mluvilo se o jasné změně navazujících linek, akorát ne toho celkového překopání.
Jinak taky té trase chybí slibovaný mobilní signál v tunelech. |
|
|
|
| AVip: Vyvstává otázka, co novým stanicím nechybí :)
Každopádně se život v Česku může zdát jako výhra.. Stavíme tunely, o kterých se Norům nezdá, místo jednoho eskálotoru budeme živit raději x portýrů, povrchovou dopravu necháme ve stavu před spuštěním metra, protože nám jedno, kolik to stojí a metro klidně zatáhneme celé sami. Evidntně je peněz víc než dost :) |
|
|
|
| Není nad dobře připravený projekt, to říkám pořád...
U nových stanic metra chybí parkoviště. Hrozí přetahovaná o místa ke stání
http://byznys.lidovky.cz/u-novych-stanic-metra-chybi-parkoviste-hrozi-pretahovana-o-mista-ke-stani-1rt-/doprava.aspx?c=A150402_170103_ln-doprava_pave
Vzpomeňte si na to, až budou Bém nebo Chalupa blábolit něco na téma, jak to "oni" dělali dobře, protože tahle trasa je jejich dítě (potažmo celé "matky strany" ODS z Prahy 6). |
|
|
|
| http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/306700-z-prahy-do-mnichova-po-nove-zeleznici-ne-ministri-chteji-modernizovat-stavajici/
vždycky když tohle poslouchám, tak mě chytá ponurá nálada. Tolikrát už člověk slyšel, že tu trať do Norimberku, či Mnichova udělají a furt nic. |
|
|
|
| Že si o ty eskalátory neřeklo letiště, to bych ještě pochopil, mají na práci důležitější věci, ale že tu stanici metra někdo skutečně vyprojektuje bez eskálátorů s tím, že ví, že půjde o dopravní uzel na letiště, to je na postavení ke zdi - v civilizovaných zemích tedy na vyhazov a panýřování v médiích - jenže vzhledem k rozsáhlosti projektu by to musela být zeď od Obory Hvězda :) |
|
|
|
| V Praze se podle všeho povedl ne až tak docela aprílový žert:
V novém metru chybí eskalátor, cestujícím na letiště pomůže s kufry nosič
http://praha.idnes.cz/z-nadrazi-veleslavin-budou-cestujicim-na-letiste-nosit-kufry-nosici-1im-/praha-zpravy.aspx?c=A150329_153623_praha-zpravy_bur
Ovšem s ohledem na chronicky známou skutečnost, že cestující směřující na letiště evidentně tahání kufrů po schodech vyloženě baví (jinak si totiž nelze vysvětlit doposud každodenní výjevy na toto téma na Dejvické) se také může jednat o snahu o zachování jedné moderní tradice... :-D
(a opravdu, jestli mi něco nebude na Dejvické chybět, budou to troubové s kufry motající se pod nohama - podotýkám, že Dejvická má dedikovaný výstup k autobusu 119 a dokonce i s výtahem, ale ne že by ho cestující na letiště nejak výrazně používali) |
|
|
|
| Tak si říkám, když už máme tak krásný koridor skrz Vítkov na hlavák, proč tam vlaky jezdí tak odhadem 60kou...? |
|
|
|
| Pozemstan: Byl to spíš vtip, ale chtěl jsem tím říct, že účinnost třeba roste, ale díky "zředění" benzínu je potřeba stále stejný objem. |
|
|
|
| Mvek: No ale podle toho kolegy by měla účinnost růst, a asi ne jen vlivem benzínu. I když... Nejsem motorista, ale všiml jsem si, že na pumpách prodávají vedle Naturalu s oktanovým číslem 95 i Natural 98, který by měl hořet stabilněji... |
|
|
|
| Pozemstan: Jestli to také není tím, že by se benzín měnil, a tak je v něm méně a méně těch nejúčinnějších složek a více řepky apod:-). |
|
|
|
| Tyhle spotřeby jsou ty samé, co se uvádí do techničáku?
Protože v něm mám na benzínovou Felicii z 1997, LXI, objem 1,289 kubíků uvedeno:
10,4 / 6,0 / 7,6
V reálu je moje kombinovaná spotřeba už dva roky po sobě (roční průměr): 6,5 litru na sto. Když víc jezdím po městě nebo kratší jízdy, dostávám se na 7-7,6, moje maximální nepřesáhla 8.
Samozřejmě je to počítáno tak, že si píšu stav km při každém tankování a počet litrů ze stojanu a počítám rozdíl. Je to tedy s přesností na 1 km, a tak deci. Dlouhodobý průměr by ale měl být dost směrodatný. |
|
|
|
| Pozemstan:
ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů
Tak s tím jsem se nesetkal. Takové ty blue-motion apod technologie asi ano, ale klasické moty určitě ne, viz srovnání nejnovějších "bežných" motorů VW
1,2 TSI 81kW 6°
Spotřeba - město 6,1 l/100km
Spotřeba - mimo město 4,0 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 4,8 l/100km
1,4 TDI 77kW 5°
Spotřeba - město 3,9 l/100km
Spotřeba - mimo město 3,3 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 3,5 l/100km
A těch 6,1 je udávaná, čili reálná bude ještě tak o 0,5 l vyšší; pokud ta konkrétní osoba neumí řadit, tak klidně o litr a půl. |
|
|
|
| TelemachusRhade: "se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry"
Před pár lety jsem v diskusi s jedním kolegou, odborníkem na geografii automobilového průmyslu, který se o auta zajímá i ve volném čase, říkal, že se mi zdá, že technologie, pokud jde o spotřebu, moc nepokročila, a benzínové motory stále žerou právě oněch 7 litrů na 100 km, asi jako (nominálně) naše přes 15 let stará Felicie. On mě ale vyvedl z omylu s tím, že ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů... Měl bych se ale asi podívat na nějaké přesné oficiální a hlavně skutečně naměřené údaje... -) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Netroufám si říct, jestli třeba není ta úspora paliva přímo úměrná těm pevným částicím, které navíc vzninkou, nebo ne. Z hlediska spotřebování ropy je to lepší, z hlediska CO2 netuším, ale přemýšlet jenom nad CO2 je nesmysl, podstatné je i znečištění.
Já osobně souhlasím, že dieselové motory bývají živější, a tudíž na předjíždění by to byla asi pohoda (zatímco odpovídající benziňák by asi žral fakt dost a stál víc).
Ale to je jediná výhoda, jinak diesely nemám rád, protože jsou hlučnější a způsobují více vibrace (mám v rodině člověka, který je na vibrace "alergický", dokáže mu to způsobit nevolnost či možná příznaky migrény, a to to vůbec není hlučné, nebo to ani slyšet skoro není, přes dvě zdi někde na ulici...).
Navíc diesel, když právě využije té akcelerace, tak se za ním člověk dusí (možná je jich jen tolik špatně seřízených, ale viděl jsem to i u imho nových a dražších aut). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|