Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3063
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1918 - 1937 / 3063Starší   Nejstarší

AVip - 08. duben 2015 07:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.


Ono je to loigcké... Dejvická je 1978, pak je to 2015.... to je snad největší rozdíl mezi původním a navazujícím úsekem v celé historii pražského metra...

No a nad jizdním řádem jsem se tu rozplýval už onehdá...
kapitan Pike - 07. duben 2015 21:53sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
TelemachusRhade:
Barevná kombinace je perfektní!

To jo, vypadá to imho i trochu futuristicky :-)
Mvek - 07. duben 2015 19:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Myslím, že uváděli jako jednu z inovací, že v těchto stanicích by nemělo docházet k takovému průvanu díky právě i nějakým propojkám tunelů.
Telemachus Rhade - 07. duben 2015 18:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Byli jsme se dnes projet áčkem na novou konečnou do Motola, tak sem dám několik poznatků.

- Linka je druhý den po otevření plně vytížená až do Motola. Kromě nás přecházeli ihned zpět jen asi 3 lidi. Na Staroměstské už se lidé do vlaku nevešli. Ve 12 v poledne. Jak to asi musí vypadat ve čtyři?
- Nové stanice jsou OK, ale vyloženě se mi líbí jen Motol. A to až tak, že bych řekl, že je to jedna ze tří nejhezčích stanic.
- Bořislavka, Veleslavín i Petřiny jsou prakticky identické, a to mi na nich hodně vadí. Tyhle 3 taky hrozně smrdí novotou :)
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
- Tunely maličko pískají. Zřejmě tam dochází k jinému proudění vzduchu, než bylo doposavad zvykem. Možná to souvisí s tím, že jsou i na zběžný pohled širší.

Dvě fotky:
Barevná kombinace je perfektní!
imagebam.com imagebam.com
AVip - 05. duben 2015 09:54sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Koukám se na jízdní řády trasy A, platné od příštího týdne... no je to masakr (i když samozřejmě jak pro koho), že se bude pásmovat až takhle zběsile, to mne v životě nenapadlo...!
(na straně druhé, je to pro mne osobně svým způsobem dobrá zpráva, protože na Dejvické bude ve všední den pořád začínat hodně vlaků, což znamená, že v nejhorším případě bude možné vlak přecpaný turisty z několika Jumbo Jetů vynechat bez velké časové ztráty).
Pozemstan - 03. duben 2015 11:53sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek, TelemachusRhade: Dnes jsem v metru také slyšel hlášení upozorňující na změny povrchové dopravy v souvislosti s otevřením nových stanic metra...

Jinak DPP využívá Velikonoce k opravám. Zhruba od dnešních "19.45 hodin do pondělí 6. dubna 2015 (do ukončení provozu) má být obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Muzeum – Roztyly. V úseku Roztyly – Háje bude provoz metra zajištěn kyvadlově; tzn. po každé koleji pojede pouze jeden vlak tam i zpět." Má jezdit náhradní autobusová linka XC.
Mvek - 03. duben 2015 09:06sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To je nějaká novinka, že se nebude měnit doprava? Mluvilo se o jasné změně navazujících linek, akorát ne toho celkového překopání.


Jinak taky té trase chybí slibovaný mobilní signál v tunelech.
Telemachus Rhade - 03. duben 2015 07:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Vyvstává otázka, co novým stanicím nechybí :)

Každopádně se život v Česku může zdát jako výhra.. Stavíme tunely, o kterých se Norům nezdá, místo jednoho eskálotoru budeme živit raději x portýrů, povrchovou dopravu necháme ve stavu před spuštěním metra, protože nám jedno, kolik to stojí a metro klidně zatáhneme celé sami. Evidntně je peněz víc než dost :)
AVip - 03. duben 2015 07:41sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Není nad dobře připravený projekt, to říkám pořád...

U nových stanic metra chybí parkoviště. Hrozí přetahovaná o místa ke stání
http://byznys.lidovky.cz/u-novych-stanic-metra-chybi-parkoviste-hrozi-pretahovana-o-mista-ke-stani-1rt-/doprava.aspx?c=A150402_170103_ln-doprava_pave

Vzpomeňte si na to, až budou Bém nebo Chalupa blábolit něco na téma, jak to "oni" dělali dobře, protože tahle trasa je jejich dítě (potažmo celé "matky strany" ODS z Prahy 6).
Marshall - 02. duben 2015 15:45sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/306700-z-prahy-do-mnichova-po-nove-zeleznici-ne-ministri-chteji-modernizovat-stavajici/

vždycky když tohle poslouchám, tak mě chytá ponurá nálada. Tolikrát už člověk slyšel, že tu trať do Norimberku, či Mnichova udělají a furt nic.
Telemachus Rhade - 01. duben 2015 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Že si o ty eskalátory neřeklo letiště, to bych ještě pochopil, mají na práci důležitější věci, ale že tu stanici metra někdo skutečně vyprojektuje bez eskálátorů s tím, že ví, že půjde o dopravní uzel na letiště, to je na postavení ke zdi - v civilizovaných zemích tedy na vyhazov a panýřování v médiích - jenže vzhledem k rozsáhlosti projektu by to musela být zeď od Obory Hvězda :)
AVip - 01. duben 2015 19:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
V Praze se podle všeho povedl ne až tak docela aprílový žert:

V novém metru chybí eskalátor, cestujícím na letiště pomůže s kufry nosič
http://praha.idnes.cz/z-nadrazi-veleslavin-budou-cestujicim-na-letiste-nosit-kufry-nosici-1im-/praha-zpravy.aspx?c=A150329_153623_praha-zpravy_bur

Ovšem s ohledem na chronicky známou skutečnost, že cestující směřující na letiště evidentně tahání kufrů po schodech vyloženě baví (jinak si totiž nelze vysvětlit doposud každodenní výjevy na toto téma na Dejvické) se také může jednat o snahu o zachování jedné moderní tradice... :-D
(a opravdu, jestli mi něco nebude na Dejvické chybět, budou to troubové s kufry motající se pod nohama - podotýkám, že Dejvická má dedikovaný výstup k autobusu 119 a dokonce i s výtahem, ale ne že by ho cestující na letiště nejak výrazně používali)
Mvek - 30. březen 2015 22:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak si říkám, když už máme tak krásný koridor skrz Vítkov na hlavák, proč tam vlaky jezdí tak odhadem 60kou...?
Mvek - 27. březen 2015 20:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Byl to spíš vtip, ale chtěl jsem tím říct, že účinnost třeba roste, ale díky "zředění" benzínu je potřeba stále stejný objem.
Pozemstan - 27. březen 2015 18:35sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: No ale podle toho kolegy by měla účinnost růst, a asi ne jen vlivem benzínu. I když... Nejsem motorista, ale všiml jsem si, že na pumpách prodávají vedle Naturalu s oktanovým číslem 95 i Natural 98, který by měl hořet stabilněji...
Mvek - 27. březen 2015 18:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Jestli to také není tím, že by se benzín měnil, a tak je v něm méně a méně těch nejúčinnějších složek a více řepky apod:-).
Mvek - 27. březen 2015 18:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tyhle spotřeby jsou ty samé, co se uvádí do techničáku?

Protože v něm mám na benzínovou Felicii z 1997, LXI, objem 1,289 kubíků uvedeno:

10,4 / 6,0 / 7,6

V reálu je moje kombinovaná spotřeba už dva roky po sobě (roční průměr): 6,5 litru na sto. Když víc jezdím po městě nebo kratší jízdy, dostávám se na 7-7,6, moje maximální nepřesáhla 8.

Samozřejmě je to počítáno tak, že si píšu stav km při každém tankování a počet litrů ze stojanu a počítám rozdíl. Je to tedy s přesností na 1 km, a tak deci. Dlouhodobý průměr by ale měl být dost směrodatný.
Telemachus Rhade - 27. březen 2015 17:27sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Pozemstan:
ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů

Tak s tím jsem se nesetkal. Takové ty blue-motion apod technologie asi ano, ale klasické moty určitě ne, viz srovnání nejnovějších "bežných" motorů VW

1,2 TSI 81kW 6°
Spotřeba - město 6,1 l/100km
Spotřeba - mimo město 4,0 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 4,8 l/100km

1,4 TDI 77kW 5°
Spotřeba - město 3,9 l/100km
Spotřeba - mimo město 3,3 l/100km
Spotřeba - kombinovaná 3,5 l/100km

A těch 6,1 je udávaná, čili reálná bude ještě tak o 0,5 l vyšší; pokud ta konkrétní osoba neumí řadit, tak klidně o litr a půl.
Pozemstan - 27. březen 2015 17:10sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
TelemachusRhade: "se spotřebou 3,8/100 je někde jinde, než benzíny se sedmi litry"

Před pár lety jsem v diskusi s jedním kolegou, odborníkem na geografii automobilového průmyslu, který se o auta zajímá i ve volném čase, říkal, že se mi zdá, že technologie, pokud jde o spotřebu, moc nepokročila, a benzínové motory stále žerou právě oněch 7 litrů na 100 km, asi jako (nominálně) naše přes 15 let stará Felicie. On mě ale vyvedl z omylu s tím, že ve skutečnosti dnešní (benzínové) vozy žerou už jen kolem 4 litrů... Měl bych se ale asi podívat na nějaké přesné oficiální a hlavně skutečně naměřené údaje... -)
Mvek - 27. březen 2015 16:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Netroufám si říct, jestli třeba není ta úspora paliva přímo úměrná těm pevným částicím, které navíc vzninkou, nebo ne. Z hlediska spotřebování ropy je to lepší, z hlediska CO2 netuším, ale přemýšlet jenom nad CO2 je nesmysl, podstatné je i znečištění.

Já osobně souhlasím, že dieselové motory bývají živější, a tudíž na předjíždění by to byla asi pohoda (zatímco odpovídající benziňák by asi žral fakt dost a stál víc).

Ale to je jediná výhoda, jinak diesely nemám rád, protože jsou hlučnější a způsobují více vibrace (mám v rodině člověka, který je na vibrace "alergický", dokáže mu to způsobit nevolnost či možná příznaky migrény, a to to vůbec není hlučné, nebo to ani slyšet skoro není, přes dvě zdi někde na ulici...).
Navíc diesel, když právě využije té akcelerace, tak se za ním člověk dusí (možná je jich jen tolik špatně seřízených, ale viděl jsem to i u imho nových a dražších aut).

Nejnovější   Novější 1918 - 1937 / 3063Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o