Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1894 - 1913 / 3043Starší   Nejstarší

AVip - 14. duben 2015 10:36sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak ke včerejší večerní "veselici" na trase C...
http://www.novinky.cz/krimi/366896-muz-spadl-pod-prijizdejici-metro-na-miste-zemrel.html

Na I.P.Pavlova jsem dorazil krátce po 19:00 (asi 05?). To už jsem viděl, jak dozorčí staví tabuli pro mimořádnosti, ale ještě na ní nic nebylo napsáno.
Došel jsem dolů na perón, kde jsem více-méně nechal ujet soupravu metra směr Háje (zásadně nedobíhám, pokud vyloženě nemusím).
Jak se ukázalo, dobře jsem udělal.
Vzápětí se ozvalo hlášení na téma "provoz trasy C přerušen" atd. atd. atd.

Za stálého tichého nadávání jsem vylezl z metra a šel na "vinohradský express" tedy tramvaj č. 11/13 směr Nám. Bří. Synků. 13 mi pochopitelně ujela před nosem, tak jsem si počkal na 11, což bylo možná dobře, jednak 11 staví na stejném perónu, ze kterého jede i 193 a 11 jezdí "zdvojvozněná", neboli, je to menší sardinkárna.

Na Synkáči bylo znatelně více lidí, než bývá touto dobou obvyklé (koneckonců, ten dobrý nápad jet 193 muselo dostat více lidí nezávisle na mojí maličkosti), přesto jsme se do kloubové 193 vešli celkem pohodlně.

Ten pravý masakr vypukly na Pražského Povstání. NAD evidentně fungovala spíš jen na na papíře, než v realitě a řekněme, že z P.P. včera 193 vzduch opravdu nevezla (ona ho tam nevozí nikdy, ale na straně druhé, v úseku mezi P.P. a Pankrácí je přecpaná jen málokdy).

A přecpaná pokračovala až na Budějovickou, kde jsem vystupoval (potřeboval jsem udělat ještě malý nákup, kdybych ho nepotřeboval mohl jsem jet z Michle 124). Záhy bylo, podle počtu modrých majáků, jasné, kde se stal malér. nakoupil jsem si a v klidu došel domů.
Osazenstvo 193 evidentně jelo až k Nemocnici Krč.

Pár postřehů:
Metro D je zapotřebí, i prostý pahýl jedoucí z Pankráce směrem na jih by situaci jako je tato mocně pomohl.

Bylo by vhodné vrátit tramvaje alespoň na Pankrác, kór když tam pořád existuje zachovalé těleso tratě.
AVip - 10. duben 2015 17:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan:
Zajímalo by mě i srovnání s cestou na letiště přes linku B a Zličín (odkud také jezdí/jezdil speciální autobus na letiště).

Ano, to je správný postřeh... tato trasa je ignorována spoustou lidí, k jejich škodě pochopitelně.
Pozemstan - 10. duben 2015 17:33sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: To je tedy opravdu nesmyslné srovnání. Logičtější by bylo třeba v obou případech s výchozí stanicí Můstek nebo Skalka...

Zajímalo by mě i srovnání s cestou na letiště přes linku B a Zličín (odkud také jezdí/jezdil speciální autobus na letiště). Posledně, co jsme jeli na letiště, jsme využívali tuto trasu, protože snad - při cestě z Jablonce přes Černý Most - vycházela kratší než s přestupováním na linku A...
AVip - 10. duben 2015 06:59sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Hnůj/hyena/idiot v akci:

VIDEO: Test cesty na letiště. S novým metrem trvala o pět minut déle
http://praha.idnes.cz/test-cesty-na-letiste-drive-a-nyni-nove-metro-fn4-/praha-zpravy.aspx?c=A150409_122920_praha-zpravy_bur

Že jízda z Dejvické na letiště Václava Ruzyně bude přes Veleslavín bude asi trochu pomalejší, než přímým busem, je snad jasné každému, kdo má alespoň elementární povědomí o fungování MHD - a upřímně, ztráta 5 minut je v podobném případě +/- normální (hint, hint: až se budete někdy divit, že někdo po Praze vyhledává v určité relaci zdánlivě pomalejší povrchovou dopravu místo metra, tak si připočtete fakt, že jen slézt do té díry v zemi a pak z ní zase vylézt trvá rozhodně nenulový čas, který ovšem oficiální JŘ celkem ignorují v zájmu toho, aby metro vypadalo lépe a radostněji - co na tom, že čas na přestup je naprosto nerealisticky krátký, hlavně když to dobře vypadá na sjetinách z počítače).

Kdyby ten hnůj/hyena/idiot chtěl být alespoň náznakem objektivní, začal by buď u hotelu Diplomat nebo u Sinkuleho či Masarykovy koleje - a popravdě, taky to mohl zkusit tramvají, nemusel augerechnet do metra (jojo, moc práce, chápu a ne, nemyslím, že by tramvaj byla nějak rychlejší, na straně druhé, ušetřil by si teoretické posilování s kufry).
AVip - 08. duben 2015 07:46sipka
ZAMĚŘIT
AVip
TelemachusRhade:
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.


Ono je to loigcké... Dejvická je 1978, pak je to 2015.... to je snad největší rozdíl mezi původním a navazujícím úsekem v celé historii pražského metra...

No a nad jizdním řádem jsem se tu rozplýval už onehdá...
kapitan Pike - 07. duben 2015 21:53sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
TelemachusRhade:
Barevná kombinace je perfektní!

To jo, vypadá to imho i trochu futuristicky :-)
Mvek - 07. duben 2015 19:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: Myslím, že uváděli jako jednu z inovací, že v těchto stanicích by nemělo docházet k takovému průvanu díky právě i nějakým propojkám tunelů.
Telemachus Rhade - 07. duben 2015 18:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Byli jsme se dnes projet áčkem na novou konečnou do Motola, tak sem dám několik poznatků.

- Linka je druhý den po otevření plně vytížená až do Motola. Kromě nás přecházeli ihned zpět jen asi 3 lidi. Na Staroměstské už se lidé do vlaku nevešli. Ve 12 v poledne. Jak to asi musí vypadat ve čtyři?
- Nové stanice jsou OK, ale vyloženě se mi líbí jen Motol. A to až tak, že bych řekl, že je to jedna ze tří nejhezčích stanic.
- Bořislavka, Veleslavín i Petřiny jsou prakticky identické, a to mi na nich hodně vadí. Tyhle 3 taky hrozně smrdí novotou :)
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
- Tunely maličko pískají. Zřejmě tam dochází k jinému proudění vzduchu, než bylo doposavad zvykem. Možná to souvisí s tím, že jsou i na zběžný pohled širší.

Dvě fotky:
Barevná kombinace je perfektní!
imagebam.com imagebam.com
AVip - 05. duben 2015 09:54sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Koukám se na jízdní řády trasy A, platné od příštího týdne... no je to masakr (i když samozřejmě jak pro koho), že se bude pásmovat až takhle zběsile, to mne v životě nenapadlo...!
(na straně druhé, je to pro mne osobně svým způsobem dobrá zpráva, protože na Dejvické bude ve všední den pořád začínat hodně vlaků, což znamená, že v nejhorším případě bude možné vlak přecpaný turisty z několika Jumbo Jetů vynechat bez velké časové ztráty).
Pozemstan - 03. duben 2015 11:53sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek, TelemachusRhade: Dnes jsem v metru také slyšel hlášení upozorňující na změny povrchové dopravy v souvislosti s otevřením nových stanic metra...

Jinak DPP využívá Velikonoce k opravám. Zhruba od dnešních "19.45 hodin do pondělí 6. dubna 2015 (do ukončení provozu) má být obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Muzeum – Roztyly. V úseku Roztyly – Háje bude provoz metra zajištěn kyvadlově; tzn. po každé koleji pojede pouze jeden vlak tam i zpět." Má jezdit náhradní autobusová linka XC.
Mvek - 03. duben 2015 09:06sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To je nějaká novinka, že se nebude měnit doprava? Mluvilo se o jasné změně navazujících linek, akorát ne toho celkového překopání.


Jinak taky té trase chybí slibovaný mobilní signál v tunelech.
Telemachus Rhade - 03. duben 2015 07:52sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
AVip: Vyvstává otázka, co novým stanicím nechybí :)

Každopádně se život v Česku může zdát jako výhra.. Stavíme tunely, o kterých se Norům nezdá, místo jednoho eskálotoru budeme živit raději x portýrů, povrchovou dopravu necháme ve stavu před spuštěním metra, protože nám jedno, kolik to stojí a metro klidně zatáhneme celé sami. Evidntně je peněz víc než dost :)
AVip - 03. duben 2015 07:41sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Není nad dobře připravený projekt, to říkám pořád...

U nových stanic metra chybí parkoviště. Hrozí přetahovaná o místa ke stání
http://byznys.lidovky.cz/u-novych-stanic-metra-chybi-parkoviste-hrozi-pretahovana-o-mista-ke-stani-1rt-/doprava.aspx?c=A150402_170103_ln-doprava_pave

Vzpomeňte si na to, až budou Bém nebo Chalupa blábolit něco na téma, jak to "oni" dělali dobře, protože tahle trasa je jejich dítě (potažmo celé "matky strany" ODS z Prahy 6).
Marshall - 02. duben 2015 15:45sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/306700-z-prahy-do-mnichova-po-nove-zeleznici-ne-ministri-chteji-modernizovat-stavajici/

vždycky když tohle poslouchám, tak mě chytá ponurá nálada. Tolikrát už člověk slyšel, že tu trať do Norimberku, či Mnichova udělají a furt nic.
Telemachus Rhade - 01. duben 2015 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Že si o ty eskalátory neřeklo letiště, to bych ještě pochopil, mají na práci důležitější věci, ale že tu stanici metra někdo skutečně vyprojektuje bez eskálátorů s tím, že ví, že půjde o dopravní uzel na letiště, to je na postavení ke zdi - v civilizovaných zemích tedy na vyhazov a panýřování v médiích - jenže vzhledem k rozsáhlosti projektu by to musela být zeď od Obory Hvězda :)
AVip - 01. duben 2015 19:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
V Praze se podle všeho povedl ne až tak docela aprílový žert:

V novém metru chybí eskalátor, cestujícím na letiště pomůže s kufry nosič
http://praha.idnes.cz/z-nadrazi-veleslavin-budou-cestujicim-na-letiste-nosit-kufry-nosici-1im-/praha-zpravy.aspx?c=A150329_153623_praha-zpravy_bur

Ovšem s ohledem na chronicky známou skutečnost, že cestující směřující na letiště evidentně tahání kufrů po schodech vyloženě baví (jinak si totiž nelze vysvětlit doposud každodenní výjevy na toto téma na Dejvické) se také může jednat o snahu o zachování jedné moderní tradice... :-D
(a opravdu, jestli mi něco nebude na Dejvické chybět, budou to troubové s kufry motající se pod nohama - podotýkám, že Dejvická má dedikovaný výstup k autobusu 119 a dokonce i s výtahem, ale ne že by ho cestující na letiště nejak výrazně používali)
Mvek - 30. březen 2015 22:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak si říkám, když už máme tak krásný koridor skrz Vítkov na hlavák, proč tam vlaky jezdí tak odhadem 60kou...?
Mvek - 27. březen 2015 20:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Byl to spíš vtip, ale chtěl jsem tím říct, že účinnost třeba roste, ale díky "zředění" benzínu je potřeba stále stejný objem.
Pozemstan - 27. březen 2015 18:35sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: No ale podle toho kolegy by měla účinnost růst, a asi ne jen vlivem benzínu. I když... Nejsem motorista, ale všiml jsem si, že na pumpách prodávají vedle Naturalu s oktanovým číslem 95 i Natural 98, který by měl hořet stabilněji...
Mvek - 27. březen 2015 18:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Jestli to také není tím, že by se benzín měnil, a tak je v něm méně a méně těch nejúčinnějších složek a více řepky apod:-).

Nejnovější   Novější 1894 - 1913 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o