Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Nedávno mě mě vyfotili v jedné dědině, když jsem jel 60, tak pak dám vědět, jak to celé probíhalo :)
Ale mám pocit, že lhůta na nějakou akci ze strany Policie je jeden rok. |
|
|
|
| Pořád mi vrtají hlavou pokuty za rychlou jízdu, i když jsem se jich ještě nedočkal...
Jak to je u těch statických radarů? Co bych měl čekat, že by na adresu majitele vozidla přišlo? Ať už v Praze, na dálnici, nebo na vesnici...
Jde mi o to, jestli když to bude nějaké to překročení do 20 km/hod, jestli to většinou jde zaplatit na dálku, nebo se vždy někdo musí dostavit? Auto není na mě, proto jsem vždycky nervózní, aby někde nezůstala viset pošta a pak nevznikla exekuce nebo tak. |
|
|
|
| AVip: V obou tvých závěrech souhlasím. |
|
|
|
| Pořád lepší, než když vloni na jaře se uvolnily ty plechy a metro jezdilo nepravidelně. Náhradní BUS myslím nebyl, info se člověk nedozvěděl, jen že to jezdí nepravidelně. Já to neriskoval a radši hledal náhradní řešení brzy, ale někteří si pěkně naběhli, když se i soupravy dočkali, ale pak stáli i deset minut na každé stanici. |
|
|
|
| AVip: Zajímavé. Když jsem včera jel na lince C někdy kolem 21. hodiny z Florence na Chodov, už nic znát nebylo, ale řidič se choval trochu podivně. Občas se stane, že metro zastaví v tunelu, čeká na signál zatroubením, zatroubí a až poté jede dál, ale tentokrát souprava zabrzdila poněkud prudčeji, až nedržící se lidé téměř padali, až přímo ve stanici, a po zatroubení ještě kousek popojela. A stalo se tak ne náhodou, ale opakovaně - hned ve dvou stanicích po sobě... |
|
|
|
| Jinak ke včerejší večerní "veselici" na trase C...
http://www.novinky.cz/krimi/366896-muz-spadl-pod-prijizdejici-metro-na-miste-zemrel.html
Na I.P.Pavlova jsem dorazil krátce po 19:00 (asi 05?). To už jsem viděl, jak dozorčí staví tabuli pro mimořádnosti, ale ještě na ní nic nebylo napsáno.
Došel jsem dolů na perón, kde jsem více-méně nechal ujet soupravu metra směr Háje (zásadně nedobíhám, pokud vyloženě nemusím).
Jak se ukázalo, dobře jsem udělal.
Vzápětí se ozvalo hlášení na téma "provoz trasy C přerušen" atd. atd. atd.
Za stálého tichého nadávání jsem vylezl z metra a šel na "vinohradský express" tedy tramvaj č. 11/13 směr Nám. Bří. Synků. 13 mi pochopitelně ujela před nosem, tak jsem si počkal na 11, což bylo možná dobře, jednak 11 staví na stejném perónu, ze kterého jede i 193 a 11 jezdí "zdvojvozněná", neboli, je to menší sardinkárna.
Na Synkáči bylo znatelně více lidí, než bývá touto dobou obvyklé (koneckonců, ten dobrý nápad jet 193 muselo dostat více lidí nezávisle na mojí maličkosti), přesto jsme se do kloubové 193 vešli celkem pohodlně.
Ten pravý masakr vypukly na Pražského Povstání. NAD evidentně fungovala spíš jen na na papíře, než v realitě a řekněme, že z P.P. včera 193 vzduch opravdu nevezla (ona ho tam nevozí nikdy, ale na straně druhé, v úseku mezi P.P. a Pankrácí je přecpaná jen málokdy).
A přecpaná pokračovala až na Budějovickou, kde jsem vystupoval (potřeboval jsem udělat ještě malý nákup, kdybych ho nepotřeboval mohl jsem jet z Michle 124). Záhy bylo, podle počtu modrých majáků, jasné, kde se stal malér. nakoupil jsem si a v klidu došel domů.
Osazenstvo 193 evidentně jelo až k Nemocnici Krč.
Pár postřehů:
Metro D je zapotřebí, i prostý pahýl jedoucí z Pankráce směrem na jih by situaci jako je tato mocně pomohl.
Bylo by vhodné vrátit tramvaje alespoň na Pankrác, kór když tam pořád existuje zachovalé těleso tratě. |
|
|
|
| Pozemstan:
Zajímalo by mě i srovnání s cestou na letiště přes linku B a Zličín (odkud také jezdí/jezdil speciální autobus na letiště).
Ano, to je správný postřeh... tato trasa je ignorována spoustou lidí, k jejich škodě pochopitelně. |
|
|
|
| AVip: To je tedy opravdu nesmyslné srovnání. Logičtější by bylo třeba v obou případech s výchozí stanicí Můstek nebo Skalka...
Zajímalo by mě i srovnání s cestou na letiště přes linku B a Zličín (odkud také jezdí/jezdil speciální autobus na letiště). Posledně, co jsme jeli na letiště, jsme využívali tuto trasu, protože snad - při cestě z Jablonce přes Černý Most - vycházela kratší než s přestupováním na linku A... |
|
|
|
| Hnůj/hyena/idiot v akci:
VIDEO: Test cesty na letiště. S novým metrem trvala o pět minut déle
http://praha.idnes.cz/test-cesty-na-letiste-drive-a-nyni-nove-metro-fn4-/praha-zpravy.aspx?c=A150409_122920_praha-zpravy_bur
Že jízda z Dejvické na letiště Václava Ruzyně bude přes Veleslavín bude asi trochu pomalejší, než přímým busem, je snad jasné každému, kdo má alespoň elementární povědomí o fungování MHD - a upřímně, ztráta 5 minut je v podobném případě +/- normální (hint, hint: až se budete někdy divit, že někdo po Praze vyhledává v určité relaci zdánlivě pomalejší povrchovou dopravu místo metra, tak si připočtete fakt, že jen slézt do té díry v zemi a pak z ní zase vylézt trvá rozhodně nenulový čas, který ovšem oficiální JŘ celkem ignorují v zájmu toho, aby metro vypadalo lépe a radostněji - co na tom, že čas na přestup je naprosto nerealisticky krátký, hlavně když to dobře vypadá na sjetinách z počítače).
Kdyby ten hnůj/hyena/idiot chtěl být alespoň náznakem objektivní, začal by buď u hotelu Diplomat nebo u Sinkuleho či Masarykovy koleje - a popravdě, taky to mohl zkusit tramvají, nemusel augerechnet do metra (jojo, moc práce, chápu a ne, nemyslím, že by tramvaj byla nějak rychlejší, na straně druhé, ušetřil by si teoretické posilování s kufry). |
|
|
|
| TelemachusRhade:
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
Ono je to loigcké... Dejvická je 1978, pak je to 2015.... to je snad největší rozdíl mezi původním a navazujícím úsekem v celé historii pražského metra...
No a nad jizdním řádem jsem se tu rozplýval už onehdá... |
|
|
|
| TelemachusRhade:
Barevná kombinace je perfektní!
To jo, vypadá to imho i trochu futuristicky :-) |
|
|
|
| TelemachusRhade: Myslím, že uváděli jako jednu z inovací, že v těchto stanicích by nemělo docházet k takovému průvanu díky právě i nějakým propojkám tunelů. |
|
|
|
| Byli jsme se dnes projet áčkem na novou konečnou do Motola, tak sem dám několik poznatků.
- Linka je druhý den po otevření plně vytížená až do Motola. Kromě nás přecházeli ihned zpět jen asi 3 lidi. Na Staroměstské už se lidé do vlaku nevešli. Ve 12 v poledne. Jak to asi musí vypadat ve čtyři?
- Nové stanice jsou OK, ale vyloženě se mi líbí jen Motol. A to až tak, že bych řekl, že je to jedna ze tří nejhezčích stanic.
- Bořislavka, Veleslavín i Petřiny jsou prakticky identické, a to mi na nich hodně vadí. Tyhle 3 taky hrozně smrdí novotou :)
- Za Dejvickou se okmažitě citelně zlepší jízdní komfort.
- Intervaly do/z Motola á 8 min. jsou absurdní.
- Tunely maličko pískají. Zřejmě tam dochází k jinému proudění vzduchu, než bylo doposavad zvykem. Možná to souvisí s tím, že jsou i na zběžný pohled širší.
Dvě fotky:
Barevná kombinace je perfektní!
|
|
|
|
| Koukám se na jízdní řády trasy A, platné od příštího týdne... no je to masakr (i když samozřejmě jak pro koho), že se bude pásmovat až takhle zběsile, to mne v životě nenapadlo...!
(na straně druhé, je to pro mne osobně svým způsobem dobrá zpráva, protože na Dejvické bude ve všední den pořád začínat hodně vlaků, což znamená, že v nejhorším případě bude možné vlak přecpaný turisty z několika Jumbo Jetů vynechat bez velké časové ztráty). |
|
|
|
| Mvek, TelemachusRhade: Dnes jsem v metru také slyšel hlášení upozorňující na změny povrchové dopravy v souvislosti s otevřením nových stanic metra...
Jinak DPP využívá Velikonoce k opravám. Zhruba od dnešních "19.45 hodin do pondělí 6. dubna 2015 (do ukončení provozu) má být obousměrně přerušen provoz metra na lince C mezi stanicemi Muzeum – Roztyly. V úseku Roztyly – Háje bude provoz metra zajištěn kyvadlově; tzn. po každé koleji pojede pouze jeden vlak tam i zpět." Má jezdit náhradní autobusová linka XC. |
|
|
|
| To je nějaká novinka, že se nebude měnit doprava? Mluvilo se o jasné změně navazujících linek, akorát ne toho celkového překopání.
Jinak taky té trase chybí slibovaný mobilní signál v tunelech. |
|
|
|
| AVip: Vyvstává otázka, co novým stanicím nechybí :)
Každopádně se život v Česku může zdát jako výhra.. Stavíme tunely, o kterých se Norům nezdá, místo jednoho eskálotoru budeme živit raději x portýrů, povrchovou dopravu necháme ve stavu před spuštěním metra, protože nám jedno, kolik to stojí a metro klidně zatáhneme celé sami. Evidntně je peněz víc než dost :) |
|
|
|
| Není nad dobře připravený projekt, to říkám pořád...
U nových stanic metra chybí parkoviště. Hrozí přetahovaná o místa ke stání
http://byznys.lidovky.cz/u-novych-stanic-metra-chybi-parkoviste-hrozi-pretahovana-o-mista-ke-stani-1rt-/doprava.aspx?c=A150402_170103_ln-doprava_pave
Vzpomeňte si na to, až budou Bém nebo Chalupa blábolit něco na téma, jak to "oni" dělali dobře, protože tahle trasa je jejich dítě (potažmo celé "matky strany" ODS z Prahy 6). |
|
|
|
| http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/306700-z-prahy-do-mnichova-po-nove-zeleznici-ne-ministri-chteji-modernizovat-stavajici/
vždycky když tohle poslouchám, tak mě chytá ponurá nálada. Tolikrát už člověk slyšel, že tu trať do Norimberku, či Mnichova udělají a furt nic. |
|
|
|
| Že si o ty eskalátory neřeklo letiště, to bych ještě pochopil, mají na práci důležitější věci, ale že tu stanici metra někdo skutečně vyprojektuje bez eskálátorů s tím, že ví, že půjde o dopravní uzel na letiště, to je na postavení ke zdi - v civilizovaných zemích tedy na vyhazov a panýřování v médiích - jenže vzhledem k rozsáhlosti projektu by to musela být zeď od Obory Hvězda :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|