Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza: Hm, takže jako v Praze, když to kritizovali, že takhle si úřady zajišťují více příjmů, protože lidi často radši zaplatí rovnou a vyhnou se tím bodům. |
|
|
|
| Mvek: Přišel mi dopis z Městského úřadu Pohořelice s výzvou k uhrazení 500 Kč vč. čísla účtu a variabilního symbolu, přiložená byla i složenka. Takže tam fyzicky nemusím. Ale bylo to do 20 km/h, jel jsem údajně 64 km/h po odečtení tolerance radaru 3 km/h. |
|
|
|
| Mvek:
Protože mnoho těchhle problémů podle mého názoru řeší riziko postihu, když se něco stane,
Celkem by mě zajímalo, jak se to řeší dneska. Imho se obecně u případů neúmyslného zranění či zabití řeší, jak velkou šanci měl dotyčný tomu zabránit. Ale možná jsem jen naivní. |
|
|
|
| Lekarnička: Nemusíš mít celou novou! Nesmí tam být nic prošlého. Z hlavy mě teď napadají právě ty sterilní obvazy. Dá se koupit jen náplň, která má konečnou dobu spotřeby. Je nesmysl kupovat třeba nůžky... |
|
|
|
| Lt.Shark: Nemám to z první ruky, ale táta to zrovna nedávno dohledával, a našel, že mu právě dali pokutu, že měl pár obvazů prošlých, i když lékárna měla datum ok. Prý zákon mluví jen o vybavení, ne o lékárně, takže pokud prošel obsah, ale ne lékárna, tak aby sis to řešil s výrobcem... |
|
|
|
| Právě sem zjistil, že mi před pár týdny vypršela platnost autolékárničky... chci se zaptat, jak to teďka vlastně je... musí být autolékárnička neotevřená, nepoužitá a s datum expirace ještě nevypršeným, ale nebo může být obal otevřený, ve vnitř musí být vše co má autolékárna obsahovat a expirace jednotlivých součástí je ještě neprošlá...? Vim že nejjednoduššé je pro mě si koupit novou, ale jak to vlastně je...? Díky |
|
|
|
| Protože mnoho těchhle problémů podle mého názoru řeší riziko postihu, když se něco stane, a ne jen za to, že něco děláš špatně. Ano, druhá možnost je to sice nakázat, ale nedělat preventivní kontroly, nýbrž právě to řešit až, když někdo někoho takového srazí. Pak by to měla pro řidiče být polehčující okolnost.
Totéž se zimáky, současný stav budiž, ale moc bych to nekontroloval, pokud to opravdu není za předpovězené vánice, nebo na horách, ale spíše bych řešil počasí a to, jaké měl pneumatiky ten, co byl účastníkem nehody.
Totéž, když přejdu na červenou. Ano, pokud tam nikdo nejel, tak se nic nestalo. Když ale omezím kohokoliv, ba dokonce způsobím nehodu, je to moje vina. |
|
|
|
| Yakuzza:
Nemám rád, když se nařizuje něco, co má pobrat zdravý rozum
Souhlas. Já si navíc moc nedokážu představit, jak to bude fungovat někde na venkově, kde od čtvrté hodiny odpoledne na policajta nenarazíš a když nedejbože nahlásíš nějaký trestný čin, tak na příjezd hlídky čekáš minimálně půl hodiny. Už vidím, jak uniformovaní policisté hromadně vstanou od stolů a budou brázdit všechny okresky a dávat pokuty chodcům :-D |
|
|
|
| AVip: Ad reflexní prvky - přesně tak. Tohle je podle mě zcela na místě. Nemám rád, když se nařizuje něco, co má pobrat zdravý rozum, a tito ninjové by sejmout nejspíš zasloužili, ale sedět za to půjdu já.
Stává se mi velmi často, a to dokonce především ve městě, že nějaké jedince s maskováním vidím až na poslední chvíli. Nedávno jedna neviditelná babka s hůlkou, která hlemýždím tempem přecházela cestu mimo přechod, a jako signalizaci považovala mávání tou hůlkou. |
|
|
|
| Já když někdy chodím tady večer po silnici, která není osvětlená a není tu chodník (i taková místa v Praze jsou), tak chodím v reflexní vestě. A považuji mít nějaký reflexní prvek na sobě za rozumné. |
|
|
|
| Co se reflexních prvků týče... je to buzerace, ale bohužel mám nedávný případ ze svého okolí, že kolegyně šla domů z flámu a to v podstatě po venkovské silnici, oblečená téměř jako typická "černá vdova" a výsledek byl ten, že skončila na skoro na rok v nemocnici a přišla o nohu - a to ještě může mluvit o štěstí, že to přežila.
A jako řidič říkám, že uvítám cokoliv, co ze mně sundá aspoň část zodpovdnosti, pokud se mi nedejbože podaří někdy přejet nějakou "černou vdovu" nebo "ninju" - chodci naprosto nemají soudnost a chodí navlečení hadrech tak tmavých, že kolikrát nejsou vidět ani na veřejném osvětlení.
Takže asi tak...
Co se červené na přechodu týče, bohužel záleží na místních poměrech... v Praze jsou například určité křižovatky, které je nejbezpečnější přecházet na červenou, protože v ten okamžik zaručeně odnikud nic nejede, tady bych byl všema deseti pro jisté rozvolnění. |
|
|
|
| Mvek: Ty reflexní prvky zatím v návrhu zákona schválila jen vláda, ale ještě to bude muset projít přes Parlament a prezidenta... Jinak si vzpomínám na jednoho člověka, který už před lety chodil v noci v reflexní vestě... -)
Ale myslím, že nějaké proužky by měly stačit. Je ale škoda, že tyto ochranné prvky často neobsahuje ani sportovní oblečení, i když je částečně využívá např. na zvýraznění loga značky... Takto mám bundu, ve které bych odrážel dost světla, ale jen z jednoho úhlu... |
|
|
|
| Já myslím, že v některých státech ani není přecházení na červenou zakázáno a člověk může na vlastní odpovědnost přecházet. |
|
|
|
| Jo, já přecházím často na červenou na jedné křižovatce, a to na dílčím přechodu z ostrůvku, protože se na malém ostrůvku cítím ohrožen auty, jelikož není moc dobře kam uskočit, kdyby někdo nezvládl řízení... (jo, je to chabá výmluva, zvláště, když je tam několik sloupů a není to takový ten miniaturní ostrůvek mezi dvěma pruhy, ale ostrůvek mezi hlavním směrem a odbočujícím pruhem)
Jinak ad reflexní prvky - já jsem zvědav, jestli se někdy jasně dozvíme, co je nutné minimum... Chci si objednat něco od firmy, co právě nabízí i reflexní prvky, tak bych si něco koupil, ale abych pak nezjistil, že třeba pásek na každé zápěstí (přes oblečení pochopitelně) není dostatečný, protože bude asi ještě prováděcí vyhláška...
|
|
|
|
| Taky jsem dostal pokutu za přecházení na červenou, pochválil jsem je za dobře odvedenou práci, protože jestli mají čas řešit tohle, tak už musí být všichni zloději za mřížema. |
|
|
|
| Když jsme u oslnění... ano, v Praze na Kbelské/Průmyslové z Hloubětína taky umí oslňovat, je totiž dost nízko a přímo proti autu ve stoupajícím úseku v zatáčce. Docela mě to štve, protože to imho zvyšuje rizikovost úseku. Nicméně to bliká bez ohledu na ne/překročení. |
|
|
|
| Mvek: Bylo to potmě a ten blesk byl poměrně dost silný. Popravdě jsem se dost lekl a tak na dvě sekundy mě to oslepilo. Každopádně jsou docela rychlí. Dneska mi máti psala, že mi přišlo cosi do vlastních rukou s PSČ Pohořelic, to asi bude ono :) |
|
|
|
| Jinak to letadlo jsme i viděli z okna, proto jsme se dívali, bylo dost nízko, myslím, že čtyřmotorové ruské proudové. |
|
|
|
| Hm, dneska nad námi přeletělo podle flightradar24.com alžírské vojenské letadlo s minimem informací. Netušíme odkud, ale jeho tracking začínal někde mezi Baleárami a Itálií v moři (zřejmě z Alžírska) a skončil u Vodochod. Pak už zmizelo z mapy, takže buď vypnulo transpondér, nebo bylo odrušeno. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|