Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Má tu někdo auto s ukazatelem aktuální spotřeby a zároveň i s normálními žárovkami? Pak by bylo zajímavé, jestli se na neutrál projeví vypnutí a zapnutí světel třeba na desetiny litru na sto km.
Já akorát můžu pozorovat, že když vypnu světla, často se najednou motor rozběhne silněji.
Ale samozřejmě si jsem vědom, že to nejde srovnávat s klimoškou. A rozhodně nejde říct, že kvůli ekologii a spotřebě by se nemělo svítit ve dne. |
|
|
|
| AVip: Myslím, že totéž místo jsem poznal i já:-). |
|
|
|
| Mimochodem, k této nehodě:
Vlak ve Filadelfii se řítil dvojnásobnou rychlostí, zemřelo sedm lidí
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-amrtak-usa-0e9-/zahranicni.aspx?c=A150513_065207_zahranicni_neh
Ve stejné části trati jsem se to kdysi pokusil v Railworks propálit zhruba stejnou rychlostí... a dopadlo to dost podobně.
Nechtěl bych v tom sedět... |
|
|
|
| Taková anekdota... za mého pobytu v USA známá při jedné jízdě prohlásila cosi ve smyslu, že teď máme dvě možnosti: buď pojedeme domů bez klimatizace nebo jdeme domů pěšky (bylo horké červnové odpoledne ve Washingtonu, D.C.).
Ergo, ono to vážně žere a fest a co znám lidi s auty s klimatizací, většina ji vypíná, pokud není absolutně nutná, ono se to na spotřebě opravdu brutálně podepisuje.
|
|
|
|
| To mi připomíná, jak mi vždycky Invi v autě vypíná klimatizaci, protože to prej má děsnou spotřebu. Navíc když to má člověk delší dobu vypnuté a pak to zapne, vyline se ven neskutečný smrad a rovnou se to může odvézt na čištění. |
|
|
|
| Hm, kolik benzínu žere permanentně rozsvícená žárovka v autě?
Řekněme 55 W, tj. 4.75 MJ za 24 hodin permanentního svícení. Spalné teplo benzínu je 33.6 MJ/l. A budou tam samozřejmě nějaké ztráty motor->alternátor->nabíjení, takže to bude ne jeden ale více litrů benzínu za týden. Ale zase člověk nesvítí 24 hodin denně. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Do Rakouska se nechystám, tam by jim ta 17 let stará Felda mohla vadit tím spíš:-). V Německu je to problém jen do některých měst, kde mají omezený vjezd dle normy Euro na emise.
Měl jsem dojem, že vesty mají mít všichni i v Německu, každopádně už mám dvě. A já jako nějakou dobu před cestou prošel web ÚAMK/auto klubu. Také jsem si proto nechal dle doporučení podepsat cár papíru "plné moci", že mohu s cizím autem jezdit, když nejedu do zahraničí se svým.
Já si teď nemůžu vzpomenout na ještě několik konkrétních věcí, které mě opravdu vadily. Z těchto to bylo akorát to, že mě mate to ukončení rychlosti za křižovatkou, nebo ty železniční přejezdy, kdyby tam měřili.
(Svícení samozřejmě není problém, to je moje věc, že z principu a ekologických důvodů nechci svítit, když nemusím, a navíc nemám LEDky či jiné úsporné pro denní svícení, takže si to pak musím hlídat.) |
|
|
|
| Mvek:
musí se v tunelu svítit (no to asi jo, ale tím, jak tu není třeba svítit ve dne, tak na to právě člověk zapomene
Co ti brani svitit furt, jak v Cesku? |
|
|
|
| Mvek: Moc to resis :-) Jedine, co potrebujes vedet je rakouska nutnost mit tolik vest v aute, kolik je tam lidi.
A prirozene dalnicni znamky, ktere jsou k sehnani v UAMK na Pankraci. |
|
|
|
| Teda já nevím, mně to zase taková sranda jen tak si vyjet autem do sousedních zemí Evropy nepřijde. Až za volantem člověk zjistí, jaké znalosti nuancí mu chybí. Mnohé z nich těžko někdo bude kontrolovat (to bych se v takové situaci musel dostat do nehody), ale některé už by mohl.
Např. jsem teď v Německu (Sasko) přemýšlel nad:
- před a na přejezdu se má jet jak rychle
- musí se v tunelu svítit (no to asi jo, ale tím, jak tu není třeba svítit ve dne, tak na to právě člověk zapomene, tak by čekal upozornění modrou značkou)
- má bus MHD přednost při výjezdu ze zastávky?
Co mě trochu zaskčilo, jak často tu mají ukončení omezení rychlosti třeba pár desítek metrů za křižovatkou. Ale také jsem tu v obci viděl nejvyšší rychlost 50, na mnoha místech. Takže to možná vše je jen připomenutí/upozornění a opravdu jinak platnost značky končí křižovatkou jako u nás.
Na druhou stranu tu jsou Němci posedlí omezením na 30 km/hod, to je za trest. Tolik jsem toho na dvojku nenajezdil snad za život, jako za poslední týden, kdy jsme tu párkrát kolem na výlety popojeli (ono to často ve dvou vyjde levněji než jízdenky VVO). A často chybí značka konce obce. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Už vás vidím na Flightradar24.com. Místo IS si prohlédnete Íránskou islámskou republiku... -) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak to přeji příjemný zbytek letu a vůbec šťastnou cestu... -) Pokud vím, donedávna skutečně létali i nad Mosulem, když už byl pod kontrolou IS, ale někdy po sestřelení malajského letadla nad Ukrajinou lety odklonili, takže v tomto můžeš být klidný... Internet můžeš používat i na vlastním zařízení? |
|
|
|
| Zdravim z paluby A380-800 Fly Emirates let EK52 Munchen - Dubai. Ani jsem nejak netusil, ze se uz da ve vzduchu internetit :-) Aktualne jsem nekde nad Cesrnym morem vstric Islamskemu statu.. |
|
|
|
| Telemach: "zajíždění do Motola u všech souprav by bylo lepší" Nelze. Nemocnice Motol není konstruovaná jako konečná a metra by se tam nestačila otáčet. |
|
|
|
| Jinak jsem asi moc poctivý blbec, ale já stejně jezdím víc max o těch 10 (výjimkou je při spěchání a určitých okolností právě nějaká ta 1. třídy ala kolínská, kde se občas rozjedu i na 110-120 na kousek).
Na druhou stranou ve Feldě přes 140 peněžence fakt nesvědčí:-), obecně radši jezdím úspornějších 110-120. |
|
|
|
| Yakuzza:
Mnohem víc bych ocenil, kdyby něco udělali s 90 km/h na některých silnicích I. třídy, kde by byla ideálně 110 nebo 120.
Na jiném zpravodajském webu napsali, že právě i k tomuto díky dnešnímu hlasování dojde. Ale tak stejně uvidíme, jestli to projde Senátem, než opravdu bude jasné, co kdy bude platit. |
|
|
|
| Yakuzza:
Mnohem víc bych ocenil, kdyby něco udělali s 90 km/h na některých silnicích I. třídy, kde by byla ideálně 110 nebo 120.
Tak, tak. Spousta úseků má trasování ještě z časů, kdy rychlost byla oficiálně neomezená (jako že jo, k omezování se přistoupilo až v reakci na ropnou krizi) a je to na nich vidět a je doslova hřích na nich jet jen 90 km/h.
Na straně druhé, je tu spousta úseků, kde je sice "lege artis" 90, ale v reálu se tam člověk bojí jet 60 (což ovšem místním nevadí v závodech na téma "kdo na tom krchově bude první" - bohužel se s nimi občas "sveze" i někdo zcela nevinný). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|