Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Ano, od Kačerova k Nuseláku se počítá se zeleným pruhem a tudíž ubrání pruhu na 2, ale i tak je to dálnice v centru a za Nuselákem bude mít opět tři pruhy, byť za IP půjde taky pod zem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak já předpokládám, že tu původní tepnu chtějí dost omezit, aby se zlepšilo prostředí (hluk i znečištění). A't už to bude mýtem, povolenkami, zúžením nebo kdoví čím. |
|
|
|
| Řekněme, že to bude dobré až přijde na řadu zavření magistrály a oprava Nuselského mostu, ale k čemu to bude potom, to opravu netušim. Praha totiž, jako snad jediné velkoměsto, pracuje s koncepcí, že středem města povedou dvě obří tepny, namísto vyřešení špatného pokrytí MHD. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já Blanku nestudoval, takže nemůžu posoudit, co je na ní špatně (krom provedení, viz propadnutí tunelu apod.)? Napadá mě z oleje jen to, že by možná jakžtakž současná infrastruktura zvládla dopravu ve městě, kdyby se dodělaly celé obchvaty mimo Prahu, pro tranzit. |
|
|
|
| Kdokoli tvrdí, že obsluhu směrem z Jižního Města je t.č. možné zvládnout autobusy, je buď zločinec, nebo případ pro psychiatrii.
Autobusy možná zvládnou "staré osídlení" (Pankrác, Krč atd.) stavěné v dobách před spuštěním metra, ale nic víc (ještě že se ze "staré Krče" dá do centra dostat vícero způsoby, ale to řeší jen můj problém, ale třeba pro moje přátele a známé z "nové Krče" či Novodvorské už tohle bude více-méně no-go).
A tvrzení že kolem roku 2020 budou možná nové technologie je pak zcela z ranku "kecá to buď z blbosti, nebo za cizí peníze". |
|
|
|
| Praha měla dobrý koncept. Ale tak poslední 2 - 3 roky to jde úplně do hajzlu s Blankou v čele.
Přicházejí na řadu takoví experti, jako Tomáš Hudeček, kteří rovnou řeknou, že metro stavět nebudou, byť budou muset sehnat x-desítek nových řidičů autobusů, dávat prostředky na mnohem více vykurvené silnice, iks dalších prostředků na správu vozového parku, čím dál dražší pohonné hmoty, ROPIDu za další velké plánování, etc...
A přitom když se podívám na mapu, tak možností efektivního šetření je na první pohled vidět tuna. Třeba aktuální cesta do Čakovic.. mohl by jezdit krásný kruhový vláček M-C Letňany, Letňany, Poliklinika Prosek, Čakovice, Satalice, Černý most, M-B Rajská zahrada, Hloubětín - M-C Letňany. Stačilo by postavit nějaké 2km povrchových kolejí. Ne, my tam radši nasereme autostrádu jen o pár metrů paralení s Chlumeckou ulicí.
A to je jenom jeden příklad.. Takovýhle možností existuje tuna, ale nikdo se jim nevěnuje, protože se radši staví Blanka :-( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Souhlas, Motol by měl být priorita. Domnívám se, že obecně město se má starat o dvě věci: o co nejlepší infrastrukturu a pořádek (v širokém smyslu). Všechno ostatní jen když zbudou peníze. O efektivitě spravování ani snad nemluvit... |
|
|
|
| Pozemstan:
Ostatně svého času třeba jistý Kladeňák "fušoval" do vedení Chicaga... -)
Hmm... s ohledem na to, jak dotyčný skončil si nejsem tak docela jist, jde-li o vhodné přirovnání...
Upřímně, ne že by mne současný vývoj nějak překvapil... tato garnitura mne může překvapit jen příjemně...
Gynekolog zahazuje asi nejlepší šanci jak se pozitivně zviditelnit a zapadá tak do šedé řady sobě podobných kreatur z řad ODS, které v Praze vládnou posledních 20 let.
|
|
|
|
| AVip: -) Ale zase minimálně tak deset let už žije v Praze, vzhledem k tomu, že obyvatelstvo Prahy i historicky tvořili zejména od začátku průmyslové revoluce hlavně přistěhovalci, a trend do jisté míry dosud pokračuje, tohle bych mu až tak nevyčítal. Třeba bývalý starosta resp. současný místostarosta Jablonce n. N. pochází také z Moravy, byť zde žije a pracuje už desítky let... -) Ostatně svého času třeba jistý Kladeňák "fušoval" do vedení Chicaga... -) |
|
|
|
| Pozemstan: To je dobré... aniž bych chtěl jakkoliv jitřit vášně, nějak si nedovedu představit, že by, dejme tomu, do dopravního řešení Olomouce, chtěl fušovat pražák... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Drsné, pravice ale prostě šetří za každou cenu. Lepší je pro ni odseknout celé viditelné části systému, než zefektivnit tento systém samotný tak, aby jednotlivé funkce zůstaly zachovány.
Tomáš Hudeček je bohužel skutečně dopravní expert, na naší katedře sociální geografie a regionálního rozvoje absolvoval před několika lety doktorské studium, přičemž se specializoval na geografii dopravy (před nějakými sedmi až osmi lety měl tento bodrý Hanák, tehdy s ještě silným "holomóckým" akcentem, i když i dnes je to zřejmě znát, i mě na cvičení ze stejnojmenného předmětu). Později se stal zaměstnancem "sousední" katedry aplikované kartografie a geoinformatiky, kde se věnuje mapování různých dopravních modelů... Mám z něj smíšené pocity, politickou kariéru v Praze jsem mu docela přál, naivně jsem doufal, že je schopen "kmotrovské" prostředí patřičně provětrat, a to i teď s nástupem s ročním zpožděním... S jeho politickou stranou, pro kterou je i ODS levice, jsem však nikdy nesouhlasil... A toto (sebe)destrukční chování můj postoj bohužel jen potvrzuje... -(( |
|
|
|
| TelemachusRhade:
aneb jak se ODS a TOPka už nikdy nechtějí nechat zvolit
Bez obav... oni jim to pražští pravicující ovčané zase hodí... |
|
|
|
| Pondělní krutopřísná rána pražské dopravě na dalších 10 let, aneb jak se ODS a TOPka už nikdy nechtějí nechat zvolit na magisrát.
Trasa metra D nebude, Praha šetří, řekl primátor
Bydlet v Písnici / na Libuši a volit TOPku, tak jdu defenestrovat.
"...hodlá najít v hospodaření dopravního podniku úspory, a to i za cenu rušení linek."
Co takhle zrušit třeba I.P. Pavlova, protože metro zastavuje příliš často..
""Metro A se bude muset pravděpodobně dostavět, jen by podle mě stačilo skončit prozatím na Veleslavíně," tvrdí náměstek primátora Tomáš Hudeček, šéf zastupitelů TOP 09 a expert strany na problematiku dopravního podniku."
""Jsme si přitom vědomi toho, že za tři roky budeme muset řešit opravu Nuselského mostu a budeme moct počítat jen s autobusy," uvedl."
Doufám, že mi zruší i linku 18, abych se nemohl dostat z Vyšehradu kloudně vůbec nikam.
Nikdy by mě nenapadlo, že budu nucen spoléhat na jakékoli odbory, že něco zarazí. Smutná to situace.. :-/
Jako, ne že by se nedaly najít úspory, ale rušení stavby metra do Motola a na Libuš? Víc nesystémovější, nelogičtější a protichůdnou strategii už snad ten kokot expert vymyslet ani nemůže. Leda třeba už jen nějaké stanice zbourat.. :-(
Osobně bych to viděl na ukončení provozu linek 2, 5, 6 (byť s těžkým srdcem), 25 a 36. Naopak bych obnovil linku 23, která byla dost nesmyslně včleněná do 22 a 19-ku vrátil na Kubánské nám. Až by soudruzi vymysleli toto, co je každému pražákovi dávno jasné, tak bysme se mohli bavit dál, a ne že se prvoplánově zruší metro...
Uff, to jsem se zas nasral... |
|
|
|
| AVip: BTW v diskuzi "Tramvaje v Brně" teď probíhá dobrý flame mezi různými řidiči, docela baví :-) |
|
|
|
| To je síla no. Taky jsem přemýšlel nad tím, jak to chtějí převést na ten výsledek, že i když ty děti to posílaly na A3, tak jen tak to převést do velké podoby automaticky bude blbý nápad. |
|
|
|
| TelemachusRhade: U tebe se mi to moc často nestává, ale právě jsi mi způsobil výbuch smíchu v openspace :-D |
|
|
|
| Ti zombíci na druhém obrázku jsou skvělí! :-) |
|
|
|
| Bojím se, jak bude samotný polep potom vypadat... v Brně se o něco podobného pokoušeli a dopadlo to dost tragicky... posuďte zde nebo zde. |
|
|
|
| Soutěž - Namalujte svou tramvaj - druhé stupně ZŠ soutěžily v návrhu polepu tramvaje T3, který by pak jeden měl půl roku jezdit po Praze.
Tak můžete hlasovat v anketě:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|