Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3063
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1823 - 1842 / 3063Starší   Nejstarší

Pozemstan - 17. květen 2015 23:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: No, možná ta nehoda simulaci úplně neodpovídala...
Na vykolejený vlak ve Filadelfii možná někdo střílel
Amtrak Train Possibly Hit Before Wreck
Mvek - 17. květen 2015 22:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip (15.5. 18:28): Ad nehoda Amtraku, je vidět, co lidé hledají na YouTube... apod. Díky nehodě mi z průměrně 0-1 zhlédnutí denně vyskočila sledovanost na 175 za den, a to vesměs z USA, bylo to tedy jen na den, dva, ale budu teď za "proroka"...

Ostatně už ten titulek, který jsem tomu dal Train Simulator 2014 [HD] - Amtrak derailed near Philadelphia, samozřejmě pasuje na klíčová slova...
Mvek - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ano, myslel jsem kolony nebo město s mnoha semafory.
lagga - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
lagga
AVip: chichi to sem zažila tolikrát, a pořád dolejvat vodu, každou chvíli stavět a v autě vedro, protože se větráky pustily dovnitř - tehdy to bylo hrozný, teď už to beru jako zážitky k vyprávění
AVip - 17. květen 2015 20:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.

Kdysi jsem zažil (ono to bude skoro dvacet let, herdek), že při proraženém chladiči bylo nutno jet 50 - 60 km/h nebo rychleji, pak se to stačilo chladit náporově. Když jsme na chvíli uvízli v koloně, tak jsme museli zastavit na odpočivadle a nechat auto vystydnout, palubní deska byla pěkně žhavá.
Všechno dopadlo dobře... ale v autě byl solidní hic. Na chvíli. :-)
Mvek - 17. květen 2015 18:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.

Já to naštěstí takto řešit nemusel (navíc porouchaný termostat se dá řešit zkratováním obvodu, to je přece jen příjemnější, pokud člověk má třeba kancelářskou sponku a ví o tom), ale slyšel jsem o tom z praxe jiných.
Mvek - 17. květen 2015 18:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak vlastně u starších aut, která nemají klimatizaci myslím ani nejde topit jinak než motorem. Alespoň u té Feldy nevím o tom, že by to topilo, dokud se trošku nezahřeje motor.
AVip - 16. květen 2015 22:55sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade:
btw, zere vic klima nebo topeni?

Klima... na topení se dá použít odpadní teplo motoru, za předpokladu, že "výrobec" nebyl úplný blbec, abych tak řekl.
Ale obecně, klima a to i když je topení řešené v podstatě coby přímotop.
Mvek - 16. květen 2015 20:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já myslel ta auta, co mají ukazatel vypočtený podle skutečného vstřiku do motoru a myslel jsem jen na neutrál při stání, jinak by porovnání nebylo směrodatné. Ale ano, některá auta už myslím mají spřažené rozsvícení se zapnutím zapalování apod., takže to ani posoudit nejde.

Až budu mít auto uzpůsobené na denní svícení, tak to také nebudu řešit, nemluvě o tom, jestli budu mít jinou než svítivou červenou barvu auta.
Pozemstan - 16. květen 2015 19:58sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Ad spotřeba a Mvek - 27. březen 2015 18:26, naše Felicie z konce 90. let (objem motoru 1,6 l) měla posledně spotřebu přes 14 l na 100 km, ale táta už jezdí jen po Jablonci a okolí...
Telemachus Rhade - 16. květen 2015 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
btw, zere vic klima nebo topeni?
Telemachus Rhade - 16. květen 2015 19:08sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Nikdy jsem neridil se zhasnutymi svetly a ani nebudu, cili nedokazu rict.
Mvek - 16. květen 2015 19:04sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Má tu někdo auto s ukazatelem aktuální spotřeby a zároveň i s normálními žárovkami? Pak by bylo zajímavé, jestli se na neutrál projeví vypnutí a zapnutí světel třeba na desetiny litru na sto km.
Já akorát můžu pozorovat, že když vypnu světla, často se najednou motor rozběhne silněji.

Ale samozřejmě si jsem vědom, že to nejde srovnávat s klimoškou. A rozhodně nejde říct, že kvůli ekologii a spotřebě by se nemělo svítit ve dne.
Mvek - 16. květen 2015 17:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Myslím, že totéž místo jsem poznal i já:-).
AVip - 15. květen 2015 18:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mimochodem, k této nehodě:
Vlak ve Filadelfii se řítil dvojnásobnou rychlostí, zemřelo sedm lidí
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-amrtak-usa-0e9-/zahranicni.aspx?c=A150513_065207_zahranicni_neh

Ve stejné části trati jsem se to kdysi pokusil v Railworks propálit zhruba stejnou rychlostí... a dopadlo to dost podobně.
Nechtěl bych v tom sedět...
AVip - 15. květen 2015 15:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Taková anekdota... za mého pobytu v USA známá při jedné jízdě prohlásila cosi ve smyslu, že teď máme dvě možnosti: buď pojedeme domů bez klimatizace nebo jdeme domů pěšky (bylo horké červnové odpoledne ve Washingtonu, D.C.).

Ergo, ono to vážně žere a fest a co znám lidi s auty s klimatizací, většina ji vypíná, pokud není absolutně nutná, ono se to na spotřebě opravdu brutálně podepisuje.
Yakuzza - 15. květen 2015 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
To mi připomíná, jak mi vždycky Invi v autě vypíná klimatizaci, protože to prej má děsnou spotřebu. Navíc když to má člověk delší dobu vypnuté a pak to zapne, vyline se ven neskutečný smrad a rovnou se to může odvézt na čištění.
Zephram - 15. květen 2015 11:03sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Hm, kolik benzínu žere permanentně rozsvícená žárovka v autě?
Řekněme 55 W, tj. 4.75 MJ za 24 hodin permanentního svícení. Spalné teplo benzínu je 33.6 MJ/l. A budou tam samozřejmě nějaké ztráty motor->alternátor->nabíjení, takže to bude ne jeden ale více litrů benzínu za týden. Ale zase člověk nesvítí 24 hodin denně.
Mvek - 14. květen 2015 17:26sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Do Rakouska se nechystám, tam by jim ta 17 let stará Felda mohla vadit tím spíš:-). V Německu je to problém jen do některých měst, kde mají omezený vjezd dle normy Euro na emise.
Měl jsem dojem, že vesty mají mít všichni i v Německu, každopádně už mám dvě. A já jako nějakou dobu před cestou prošel web ÚAMK/auto klubu. Také jsem si proto nechal dle doporučení podepsat cár papíru "plné moci", že mohu s cizím autem jezdit, když nejedu do zahraničí se svým.

Já si teď nemůžu vzpomenout na ještě několik konkrétních věcí, které mě opravdu vadily. Z těchto to bylo akorát to, že mě mate to ukončení rychlosti za křižovatkou, nebo ty železniční přejezdy, kdyby tam měřili.

(Svícení samozřejmě není problém, to je moje věc, že z principu a ekologických důvodů nechci svítit, když nemusím, a navíc nemám LEDky či jiné úsporné pro denní svícení, takže si to pak musím hlídat.)
Telemachus Rhade - 14. květen 2015 16:59sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek:
musí se v tunelu svítit (no to asi jo, ale tím, jak tu není třeba svítit ve dne, tak na to právě člověk zapomene

Co ti brani svitit furt, jak v Cesku?

Nejnovější   Novější 1823 - 1842 / 3063Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o