Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| O Fly Emirates se ještě rozpovídám, protože to je kapitola sama pro sebe (v pozitivním smyslu), ale po každém přistání pouští tyhle vítězné fanfáry - něco jako "sláva, přežili jsme" :-) |
|
|
|
| Pozemstan: To je sice okolnost polehčující, leč nikoliv zásadní... chci říct, vohulit to do oblouku (nikoliv zatáčky), který má bezpečnou Vmax 50 mph rychlostí 106 mph je celkem zaručený recept na katastrofu za jakékoli situace (kterou jsme před časem zažili i v našich končinách, když u Děčína udělal mašinfíra s Efefantem +/- to samé, v tomto směru není zásadní rozdil mezi výhybkou a obloukem, pravda, bylo to v kilometrech a ne v mílích, ale rozdíl byl stejný a byl způsoben tím, že mašinfíra ignoroval signalizaci).
A i když je ACS-64 opravdu "state of the art" lokomotiva (je to efektivně amerikanizovaná verze populární evropské lokomotivy Taurus, kterou známe i z našich železnic) a to jak z hlediska akcelerace, tak brždění, pořád to znamená nějaké pochybení na straně strojvedoucího - ten rozdíl rychlostí je prostě moc veliký na to, aby to šlo kompletně omluvit vnejším zásahem. |
|
|
|
| AVip (15.5. 18:28): Ad nehoda Amtraku, je vidět, co lidé hledají na YouTube... apod. Díky nehodě mi z průměrně 0-1 zhlédnutí denně vyskočila sledovanost na 175 za den, a to vesměs z USA, bylo to tedy jen na den, dva, ale budu teď za "proroka"...
Ostatně už ten titulek, který jsem tomu dal Train Simulator 2014 [HD] - Amtrak derailed near Philadelphia, samozřejmě pasuje na klíčová slova... |
|
|
|
| AVip: Ano, myslel jsem kolony nebo město s mnoha semafory. |
|
|
|
| AVip: chichi to sem zažila tolikrát, a pořád dolejvat vodu, každou chvíli stavět a v autě vedro, protože se větráky pustily dovnitř - tehdy to bylo hrozný, teď už to beru jako zážitky k vyprávění |
|
|
|
| Mvek:
A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.
Kdysi jsem zažil (ono to bude skoro dvacet let, herdek), že při proraženém chladiči bylo nutno jet 50 - 60 km/h nebo rychleji, pak se to stačilo chladit náporově. Když jsme na chvíli uvízli v koloně, tak jsme museli zastavit na odpočivadle a nechat auto vystydnout, palubní deska byla pěkně žhavá.
Všechno dopadlo dobře... ale v autě byl solidní hic. Na chvíli. :-) |
|
|
|
| A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.
Já to naštěstí takto řešit nemusel (navíc porouchaný termostat se dá řešit zkratováním obvodu, to je přece jen příjemnější, pokud člověk má třeba kancelářskou sponku a ví o tom), ale slyšel jsem o tom z praxe jiných. |
|
|
|
| Tak vlastně u starších aut, která nemají klimatizaci myslím ani nejde topit jinak než motorem. Alespoň u té Feldy nevím o tom, že by to topilo, dokud se trošku nezahřeje motor. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
btw, zere vic klima nebo topeni?
Klima... na topení se dá použít odpadní teplo motoru, za předpokladu, že "výrobec" nebyl úplný blbec, abych tak řekl.
Ale obecně, klima a to i když je topení řešené v podstatě coby přímotop. |
|
|
|
| Já myslel ta auta, co mají ukazatel vypočtený podle skutečného vstřiku do motoru a myslel jsem jen na neutrál při stání, jinak by porovnání nebylo směrodatné. Ale ano, některá auta už myslím mají spřažené rozsvícení se zapnutím zapalování apod., takže to ani posoudit nejde.
Až budu mít auto uzpůsobené na denní svícení, tak to také nebudu řešit, nemluvě o tom, jestli budu mít jinou než svítivou červenou barvu auta. |
|
|
|
| Ad spotřeba a Mvek - 27. březen 2015 18:26, naše Felicie z konce 90. let (objem motoru 1,6 l) měla posledně spotřebu přes 14 l na 100 km, ale táta už jezdí jen po Jablonci a okolí... |
|
|
|
| btw, zere vic klima nebo topeni? |
|
|
|
| Mvek: Nikdy jsem neridil se zhasnutymi svetly a ani nebudu, cili nedokazu rict. |
|
|
|
| Má tu někdo auto s ukazatelem aktuální spotřeby a zároveň i s normálními žárovkami? Pak by bylo zajímavé, jestli se na neutrál projeví vypnutí a zapnutí světel třeba na desetiny litru na sto km.
Já akorát můžu pozorovat, že když vypnu světla, často se najednou motor rozběhne silněji.
Ale samozřejmě si jsem vědom, že to nejde srovnávat s klimoškou. A rozhodně nejde říct, že kvůli ekologii a spotřebě by se nemělo svítit ve dne. |
|
|
|
| AVip: Myslím, že totéž místo jsem poznal i já:-). |
|
|
|
| Mimochodem, k této nehodě:
Vlak ve Filadelfii se řítil dvojnásobnou rychlostí, zemřelo sedm lidí
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-amrtak-usa-0e9-/zahranicni.aspx?c=A150513_065207_zahranicni_neh
Ve stejné části trati jsem se to kdysi pokusil v Railworks propálit zhruba stejnou rychlostí... a dopadlo to dost podobně.
Nechtěl bych v tom sedět... |
|
|
|
| Taková anekdota... za mého pobytu v USA známá při jedné jízdě prohlásila cosi ve smyslu, že teď máme dvě možnosti: buď pojedeme domů bez klimatizace nebo jdeme domů pěšky (bylo horké červnové odpoledne ve Washingtonu, D.C.).
Ergo, ono to vážně žere a fest a co znám lidi s auty s klimatizací, většina ji vypíná, pokud není absolutně nutná, ono se to na spotřebě opravdu brutálně podepisuje.
|
|
|
|
| To mi připomíná, jak mi vždycky Invi v autě vypíná klimatizaci, protože to prej má děsnou spotřebu. Navíc když to má člověk delší dobu vypnuté a pak to zapne, vyline se ven neskutečný smrad a rovnou se to může odvézt na čištění. |
|
|
|
| Hm, kolik benzínu žere permanentně rozsvícená žárovka v autě?
Řekněme 55 W, tj. 4.75 MJ za 24 hodin permanentního svícení. Spalné teplo benzínu je 33.6 MJ/l. A budou tam samozřejmě nějaké ztráty motor->alternátor->nabíjení, takže to bude ne jeden ale více litrů benzínu za týden. Ale zase člověk nesvítí 24 hodin denně. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|