Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1800 - 1819 / 3043Starší   Nejstarší

Yakuzza - 18. květen 2015 10:06sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade: To pouští celé? :) Ryanair zas pouští tohle (titulek je blbě, není to welcome), ale jenom v případě, že se doletí včas.
Telemachus Rhade - 18. květen 2015 09:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
O Fly Emirates se ještě rozpovídám, protože to je kapitola sama pro sebe (v pozitivním smyslu), ale po každém přistání pouští tyhle vítězné fanfáry - něco jako "sláva, přežili jsme" :-)
AVip - 18. květen 2015 08:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan: To je sice okolnost polehčující, leč nikoliv zásadní... chci říct, vohulit to do oblouku (nikoliv zatáčky), který má bezpečnou Vmax 50 mph rychlostí 106 mph je celkem zaručený recept na katastrofu za jakékoli situace (kterou jsme před časem zažili i v našich končinách, když u Děčína udělal mašinfíra s Efefantem +/- to samé, v tomto směru není zásadní rozdil mezi výhybkou a obloukem, pravda, bylo to v kilometrech a ne v mílích, ale rozdíl byl stejný a byl způsoben tím, že mašinfíra ignoroval signalizaci).

A i když je ACS-64 opravdu "state of the art" lokomotiva (je to efektivně amerikanizovaná verze populární evropské lokomotivy Taurus, kterou známe i z našich železnic) a to jak z hlediska akcelerace, tak brždění, pořád to znamená nějaké pochybení na straně strojvedoucího - ten rozdíl rychlostí je prostě moc veliký na to, aby to šlo kompletně omluvit vnejším zásahem.
Pozemstan - 17. květen 2015 23:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: No, možná ta nehoda simulaci úplně neodpovídala...
Na vykolejený vlak ve Filadelfii možná někdo střílel
Amtrak Train Possibly Hit Before Wreck
Mvek - 17. květen 2015 22:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip (15.5. 18:28): Ad nehoda Amtraku, je vidět, co lidé hledají na YouTube... apod. Díky nehodě mi z průměrně 0-1 zhlédnutí denně vyskočila sledovanost na 175 za den, a to vesměs z USA, bylo to tedy jen na den, dva, ale budu teď za "proroka"...

Ostatně už ten titulek, který jsem tomu dal Train Simulator 2014 [HD] - Amtrak derailed near Philadelphia, samozřejmě pasuje na klíčová slova...
Mvek - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ano, myslel jsem kolony nebo město s mnoha semafory.
lagga - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
lagga
AVip: chichi to sem zažila tolikrát, a pořád dolejvat vodu, každou chvíli stavět a v autě vedro, protože se větráky pustily dovnitř - tehdy to bylo hrozný, teď už to beru jako zážitky k vyprávění
AVip - 17. květen 2015 20:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.

Kdysi jsem zažil (ono to bude skoro dvacet let, herdek), že při proraženém chladiči bylo nutno jet 50 - 60 km/h nebo rychleji, pak se to stačilo chladit náporově. Když jsme na chvíli uvízli v koloně, tak jsme museli zastavit na odpočivadle a nechat auto vystydnout, palubní deska byla pěkně žhavá.
Všechno dopadlo dobře... ale v autě byl solidní hic. Na chvíli. :-)
Mvek - 17. květen 2015 18:25sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A naopak se při přehřívání motoru nebo nefunkčním větráku u chladiče dá v nouzi situace řešit (aby nedošlo k výtrysku chladící kapaliny) otevřením okének a puštěním topení naplno.

Já to naštěstí takto řešit nemusel (navíc porouchaný termostat se dá řešit zkratováním obvodu, to je přece jen příjemnější, pokud člověk má třeba kancelářskou sponku a ví o tom), ale slyšel jsem o tom z praxe jiných.
Mvek - 17. květen 2015 18:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak vlastně u starších aut, která nemají klimatizaci myslím ani nejde topit jinak než motorem. Alespoň u té Feldy nevím o tom, že by to topilo, dokud se trošku nezahřeje motor.
AVip - 16. květen 2015 22:55sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade:
btw, zere vic klima nebo topeni?

Klima... na topení se dá použít odpadní teplo motoru, za předpokladu, že "výrobec" nebyl úplný blbec, abych tak řekl.
Ale obecně, klima a to i když je topení řešené v podstatě coby přímotop.
Mvek - 16. květen 2015 20:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Já myslel ta auta, co mají ukazatel vypočtený podle skutečného vstřiku do motoru a myslel jsem jen na neutrál při stání, jinak by porovnání nebylo směrodatné. Ale ano, některá auta už myslím mají spřažené rozsvícení se zapnutím zapalování apod., takže to ani posoudit nejde.

Až budu mít auto uzpůsobené na denní svícení, tak to také nebudu řešit, nemluvě o tom, jestli budu mít jinou než svítivou červenou barvu auta.
Pozemstan - 16. květen 2015 19:58sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Ad spotřeba a Mvek - 27. březen 2015 18:26, naše Felicie z konce 90. let (objem motoru 1,6 l) měla posledně spotřebu přes 14 l na 100 km, ale táta už jezdí jen po Jablonci a okolí...
Telemachus Rhade - 16. květen 2015 19:09sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
btw, zere vic klima nebo topeni?
Telemachus Rhade - 16. květen 2015 19:08sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Nikdy jsem neridil se zhasnutymi svetly a ani nebudu, cili nedokazu rict.
Mvek - 16. květen 2015 19:04sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Má tu někdo auto s ukazatelem aktuální spotřeby a zároveň i s normálními žárovkami? Pak by bylo zajímavé, jestli se na neutrál projeví vypnutí a zapnutí světel třeba na desetiny litru na sto km.
Já akorát můžu pozorovat, že když vypnu světla, často se najednou motor rozběhne silněji.

Ale samozřejmě si jsem vědom, že to nejde srovnávat s klimoškou. A rozhodně nejde říct, že kvůli ekologii a spotřebě by se nemělo svítit ve dne.
Mvek - 16. květen 2015 17:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Myslím, že totéž místo jsem poznal i já:-).
AVip - 15. květen 2015 18:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mimochodem, k této nehodě:
Vlak ve Filadelfii se řítil dvojnásobnou rychlostí, zemřelo sedm lidí
http://zpravy.idnes.cz/nehoda-amrtak-usa-0e9-/zahranicni.aspx?c=A150513_065207_zahranicni_neh

Ve stejné části trati jsem se to kdysi pokusil v Railworks propálit zhruba stejnou rychlostí... a dopadlo to dost podobně.
Nechtěl bych v tom sedět...
AVip - 15. květen 2015 15:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Taková anekdota... za mého pobytu v USA známá při jedné jízdě prohlásila cosi ve smyslu, že teď máme dvě možnosti: buď pojedeme domů bez klimatizace nebo jdeme domů pěšky (bylo horké červnové odpoledne ve Washingtonu, D.C.).

Ergo, ono to vážně žere a fest a co znám lidi s auty s klimatizací, většina ji vypíná, pokud není absolutně nutná, ono se to na spotřebě opravdu brutálně podepisuje.
Yakuzza - 15. květen 2015 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
To mi připomíná, jak mi vždycky Invi v autě vypíná klimatizaci, protože to prej má děsnou spotřebu. Navíc když to má člověk delší dobu vypnuté a pak to zapne, vyline se ven neskutečný smrad a rovnou se to může odvézt na čištění.

Nejnovější   Novější 1800 - 1819 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o