Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1787 - 1806 / 3043Starší   Nejstarší

Pozemstan - 18. květen 2015 22:41sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Částečně by "poptávku" snad mohl vyjádřit počet lidí z/do dané obce dojíždějící/vyjíždějící za prací a do škol podle Sčítání lidu, domů a bytů. To ale už není tak moc spolehlivé, jak začíná být lidmi bojkotováno, a samozřejmě není zcela aktuální (zato ale zahrnuje teoreticky všechny obyvatele)... Každopádně jsou u jednotlivých obcí dojížďky/vyjížďky uvedeny i cílové resp. zdrojové obce obecně včetně konkrétních dominantních... Viz např. zde za jablonecký okres.
Mvek - 18. květen 2015 22:00sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A propos, i v Německu nám bohužel vyšlo levněji i se započtením nějakého parkovného a bohužel i použitelněji (co se týče jízdních řádů) jezdit autem po některých místech, než jet MHD, která tam tedy funguje ve stylu PID a lze koupit třeba za 13,50 denní jízdenku po celém VVO, tedy vesměs od Míšně po hranice a okolo. Jedna jízda na cca 30-50 minut je v jednom pásmu 2,20, denní lístek v jednom pásmu tuším 8,80, ale v jednom pásmu se člověk pohybuje výjimečně, spíše ve dvou, jehož cenu si teď nevybavuji. Ale jezdili jsme nakonec autem jen 2 dny z 8.

Výhodné to je jen, pokud jedete třeba z Děčína a nevadí vám se projet couráky. Pak to je za 200 na celý den všude, včetně Ústeckého kraje (na Německé straně stojí stejný lístek přes 14 euro).
Mvek - 18. květen 2015 21:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jak praví AVip, jak mají lidé vyjádřit poptávku? Kolikrát někdo počítá, kolik lidí jede spoji, které umožňují použití pásmových jízdenek?
A proč sakra na mnoha místech jezdí ty BUSy v nešikovné termíny?

A že se lidé neozvou? Možná ne vždy, netuším jak u té vesnice u Hradce, ale u vesnice, kde bydlí rodiče v dosahu PID se ozývají. A přesto starosta řekl, že častější jízda autobusu se nevyplatila, a toť vše. Že ten autobus ale zpravidla nečeká pořádně na dojetí vlaku z Prahy (zvláště, když se zpozdí), nebo pobere lidi, kteří přeběhnou koleje načerno, a už ho nestihnou lidé, kteří jdou poctivě přes most, a tak jim to trvá déle, nebo že navazuje spíše na vlak z Českého Brodu, odkud ale samotný BUS sám jede:-), to jsou věci, které tu prostě nastavené jsou a nějak se na to kašle.

Ano, jistá naděje by byla, kdyby se evropské sny o univerzálních jízdenkách a vyhledávačích spojení po celé EU splnily, ale dost pochybuji, že se toho mnoho z nás dožije...
AVip - 18. květen 2015 21:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
lagga:
spousta lokálních busových linek nejezdí právě protože lidi všechno řeší autem

Dopravní obslužnost je obor, který vzdor současné víře ve všespasitelnost poptávky, je z povahy věci spíš tažen nabídkou.
V téhle branži napřed musí být nabídka, aby se mohla vytvořit poptávka.

Samozřejmě, nabídka musí korespondovat s reálnými potřebami a musí být nastavena tak, aby dokázala reálně přebrat konkurenci cestující (ev. náklad), ale iniciativa je tu na straně dopravce, protože je třeba vycházet z toho, že zájemci o dopravu už mají problém -nějak- vyřešený a je tedy třeba je přesvědčit, ke změně způsobu dopravy. Poptávka tedy v podstatě neexistuje - kdo potřebuje cestovat, má vyřešeno, kdo nepotřebuje, neřeší.

Ale zpátky k místní dopravě - salonní pravičáci kdykoli dojde na řešení MHD si mají tendenci "cvrnkat do gatí" při vnucování ruského importu jménem "maršrutky", nejlépe místa metra a spol.

Ale právě na venkově by se podobné "maršrutky", pokud možno organizované nějakým existujícím dopravcem mohly uživit velice dobře - samozřejmě, vyžadovalo by to nějakou elementární garanci na téma "že tehdy a tehdy bude tam a tam", aby se na to dalo alespoň trochu spolehnout.

A pak by také měl řešit zákon, že státní dopravci (zejména ČD a ČSAD) mají ze zákona povinnost na sebe čekat a navazovat (neefektivní jsou tak jako tak, tak můžou být neefektivní alespoň užitečným způsobem).

ČR je AFAIK jedna z mála zemí, která dokáže mít ztrátovou i nákladní dopravu na železnici, což svědčí o tom, že je v naší dopravní politice je něco ultra shnilého.


Edit: "slila" se mi věta + doplnění dalších poznámek
lagga - 18. květen 2015 20:49sipka
ZAMĚŘIT
lagga
Jančurovi hlavně nedochází, že by se měl nejdřív postarat o už existující linky, dodat autobusy, upravit časy na odpočinek a úklid, pokrýt dopravní špičky, započítat zpoždění třeba na hranicích, zavést nonstop zázemí na centrálních nádražích a tak. Ale nééé, ony se musí vymýšlet nové trasy a přidávat nové časy i přes nedostatek autobusů a řidičů. (A bohužel i šetřit na výplatách).

jenže Mveku, spousta lokálních busových linek nejezdí právě protože lidi všechno řeší autem, je to jeden z hlavních argumentů při plánování tras a investic
AVip - 18. květen 2015 18:43sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Zrovna SA má z hlediska obslužnosti území másla na hlavě tolik, že by se s ní dal namazat chleba pro celou republiku a ještě by nám mohli přijít pomoct ze Slovenska.

Cherrypicking jde Jančurovi dobře, to se musí nechat. A bohužel mu to spousta lidí žere i s navijákem.
Mvek - 18. květen 2015 18:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
No jistě, ale to by taky ta doprava musela dobře jezdit. Tím narážím spíše na návaznou. Do Hradce se dostanu s SA snadno, ale do vesnice asi 10 km od města jedou dva BUSy za den, takže i v jednom holt většinou pojedu autem, protože jinak bych tam nebyl dopoledne, ale po obědě.
lagga - 18. květen 2015 18:15sipka
ZAMĚŘIT
lagga
jo tak s tím člověk musí bohužel počítat ....vždycky idealisticky tvrdím, že kdyby polovina těch aut s 1 člověkem přesedla do hromadné dopravy, tak by žádná zpoždění nebyly
kapitan Pike - 18. květen 2015 18:04sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Ráno jsem zvolil na cestu z Plzně do Prahy vlak, ale vzhledem k tématu v tomto fóru jedu zpátky s SA :-)

Další příčinou je, že vlak ráno vyjel o cca 25 minut později z důvodu "technické závady". Teď jsem zvědavý, jaké zpoždění způsobí "komplikovaná dopravní situace".
Pozemstan - 18. květen 2015 12:41sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Telemachus Rhade: Pěkné! To už neplatí omezení pro manipulaci s elektronikou během startu a přistání?

Jinak ČSA, pokud vím, pouští po přistání v Praze Vltavu... -)
lagga - 18. květen 2015 12:20sipka
ZAMĚŘIT
lagga
dík, to je dobrá motivace :) já už chci taky pryyyyč
Telemachus Rhade - 18. květen 2015 10:54sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Vzlet z Dubaje.
Telemachus Rhade - 18. květen 2015 10:12sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Yakuzza: Tak ono než se z A380 vyženě těch 600 lidí, tak to chvíli trvá :)

Ty trubky jsou přísné! :-)
Yakuzza - 18. květen 2015 10:06sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Telemachus Rhade: To pouští celé? :) Ryanair zas pouští tohle (titulek je blbě, není to welcome), ale jenom v případě, že se doletí včas.
Telemachus Rhade - 18. květen 2015 09:56sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
O Fly Emirates se ještě rozpovídám, protože to je kapitola sama pro sebe (v pozitivním smyslu), ale po každém přistání pouští tyhle vítězné fanfáry - něco jako "sláva, přežili jsme" :-)
AVip - 18. květen 2015 08:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Pozemstan: To je sice okolnost polehčující, leč nikoliv zásadní... chci říct, vohulit to do oblouku (nikoliv zatáčky), který má bezpečnou Vmax 50 mph rychlostí 106 mph je celkem zaručený recept na katastrofu za jakékoli situace (kterou jsme před časem zažili i v našich končinách, když u Děčína udělal mašinfíra s Efefantem +/- to samé, v tomto směru není zásadní rozdil mezi výhybkou a obloukem, pravda, bylo to v kilometrech a ne v mílích, ale rozdíl byl stejný a byl způsoben tím, že mašinfíra ignoroval signalizaci).

A i když je ACS-64 opravdu "state of the art" lokomotiva (je to efektivně amerikanizovaná verze populární evropské lokomotivy Taurus, kterou známe i z našich železnic) a to jak z hlediska akcelerace, tak brždění, pořád to znamená nějaké pochybení na straně strojvedoucího - ten rozdíl rychlostí je prostě moc veliký na to, aby to šlo kompletně omluvit vnejším zásahem.
Pozemstan - 17. květen 2015 23:30sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: No, možná ta nehoda simulaci úplně neodpovídala...
Na vykolejený vlak ve Filadelfii možná někdo střílel
Amtrak Train Possibly Hit Before Wreck
Mvek - 17. květen 2015 22:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip (15.5. 18:28): Ad nehoda Amtraku, je vidět, co lidé hledají na YouTube... apod. Díky nehodě mi z průměrně 0-1 zhlédnutí denně vyskočila sledovanost na 175 za den, a to vesměs z USA, bylo to tedy jen na den, dva, ale budu teď za "proroka"...

Ostatně už ten titulek, který jsem tomu dal Train Simulator 2014 [HD] - Amtrak derailed near Philadelphia, samozřejmě pasuje na klíčová slova...
Mvek - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Ano, myslel jsem kolony nebo město s mnoha semafory.
lagga - 17. květen 2015 21:23sipka
ZAMĚŘIT
lagga
AVip: chichi to sem zažila tolikrát, a pořád dolejvat vodu, každou chvíli stavět a v autě vedro, protože se větráky pustily dovnitř - tehdy to bylo hrozný, teď už to beru jako zážitky k vyprávění

Nejnovější   Novější 1787 - 1806 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o