Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Střet náklaďáku a motoráku u Velkých Pavlovic na Břeclavsku
Teda to muselo vypadat zajímavě... Ale je tu i pár zajímavých drobností:
- ve vlaku jelo 20 lidí (no, to není hezká vizitka, i když záleží na době, místě atd. a je to motorák)
- "Podle Drážní inspekce vznikla při nehodě škoda za 4,6 miliónu korun. Tři milióny na motorovém vozu, půldruhého miliónu na zabezpečovacím zařízení, zbylých sto tisíc korun tvoří rovným dílem poškození trati a auta."
WTF? Nejprve tedy nevím, jestli Drážní inspekce ohodnocovala i to auto, ale hlavně nechápu, jak tohle může být 50 tisíc škoda na tom náklaďáku!
- A nakonec to, že se tam už podobná nehoda, dokonce s minimálně jedním stejným aktérem, stala, je zajímavá náhoda. |
|
|
|
| Když už ten blbý viadukt v Hostivaři musí pořád zavírat, mohli by taky dát značení ve směru z Prahy včas. Ne mě zblbnout ještě i zapomenutou značkou o změně pruhů, a pak najednou dát zákaz vjezdu. |
|
|
|
| AVip: máš pravdu, že je třeba mít poptávku, aby bylo kam nasměrovat nabídku, nebo naopak iniciativně propagovat nabídku, aby tak vznikla poptávka. Avšak z vlastní zkušenosti z jihočeského kraje a od nás z vesnice praha-východ vím, že lidi kolikrát raději mávnou rukou a jdou sehnat to auto, než aby se pouštěli do celovesnického angažmá, sbírali podpisy pro dopravní návrh a pak s tím obíhali úřady. Úřadů je potřeba, protože často kryjí zhruba polovinu nákladů. Jsou samozřejmě oblasti (například pardubicko mě mile překvapilo), kde je velký zájem na zajištění dopravy pro lidi, protože si úřady uvědomují, že je výhodnější podporovat cestování za prací, než nezaměstnané.
Dopad to má samozřejmě takový, že dopravní situace se komplikuje a tím znemožňuje spolehlivost dopravních podniků. A za druhé to má nemilé dopady na životní prostředí, že.
Tradiční otázka - komu stávající situace prospívá?
Jo to sem nepochopila, proč jsme často řazeni mezi státy s nejpropracovanější železniční a autobusovou sítí, a zároveň provozující podniky nejčastěji hlásí existenční krize.
Vícero lidí je naštvaných kvůli těsné návaznosti spojů, ale já už pochopila proč tomu tak je: Málo která společnost investuje do mapování vytíženosti svých spojů, ale všechny odmítají pořádně zaplatiti řidičům přesčasy. Stejně tak je velmi malá snaha započítat do jízdních řádů zácpy a různá spoždění, protože pak by zase některé časy byly doslova samá čekačka. Řidiči jsou čím dál více sledování gpskou a tak se i ví, kdo kde nestandardně čekal nebo nedej bože zastavil mimo stanici. Všechno se nějak trestá. Řidiči kolikrát raději vyrazí přesně na čas, aby pak měli šanci projet před sebou hlášenou kolonu za nějaký rozumný interval. Je to prostě provázané. Situace se navíc mění nejen mezi dny ale také mezi hodinami. My své trasy známe často nazpaměť, ale společnosti neinvestují do kontrolních osob, které by jezdily s námi a to denně. |
|
|
|
| Mvek: Částečně by "poptávku" snad mohl vyjádřit počet lidí z/do dané obce dojíždějící/vyjíždějící za prací a do škol podle Sčítání lidu, domů a bytů. To ale už není tak moc spolehlivé, jak začíná být lidmi bojkotováno, a samozřejmě není zcela aktuální (zato ale zahrnuje teoreticky všechny obyvatele)... Každopádně jsou u jednotlivých obcí dojížďky/vyjížďky uvedeny i cílové resp. zdrojové obce obecně včetně konkrétních dominantních... Viz např. zde za jablonecký okres. |
|
|
|
| A propos, i v Německu nám bohužel vyšlo levněji i se započtením nějakého parkovného a bohužel i použitelněji (co se týče jízdních řádů) jezdit autem po některých místech, než jet MHD, která tam tedy funguje ve stylu PID a lze koupit třeba za 13,50 denní jízdenku po celém VVO, tedy vesměs od Míšně po hranice a okolo. Jedna jízda na cca 30-50 minut je v jednom pásmu 2,20, denní lístek v jednom pásmu tuším 8,80, ale v jednom pásmu se člověk pohybuje výjimečně, spíše ve dvou, jehož cenu si teď nevybavuji. Ale jezdili jsme nakonec autem jen 2 dny z 8.
Výhodné to je jen, pokud jedete třeba z Děčína a nevadí vám se projet couráky. Pak to je za 200 na celý den všude, včetně Ústeckého kraje (na Německé straně stojí stejný lístek přes 14 euro). |
|
|
|
| Jak praví AVip, jak mají lidé vyjádřit poptávku? Kolikrát někdo počítá, kolik lidí jede spoji, které umožňují použití pásmových jízdenek?
A proč sakra na mnoha místech jezdí ty BUSy v nešikovné termíny?
A že se lidé neozvou? Možná ne vždy, netuším jak u té vesnice u Hradce, ale u vesnice, kde bydlí rodiče v dosahu PID se ozývají. A přesto starosta řekl, že častější jízda autobusu se nevyplatila, a toť vše. Že ten autobus ale zpravidla nečeká pořádně na dojetí vlaku z Prahy (zvláště, když se zpozdí), nebo pobere lidi, kteří přeběhnou koleje načerno, a už ho nestihnou lidé, kteří jdou poctivě přes most, a tak jim to trvá déle, nebo že navazuje spíše na vlak z Českého Brodu, odkud ale samotný BUS sám jede:-), to jsou věci, které tu prostě nastavené jsou a nějak se na to kašle.
Ano, jistá naděje by byla, kdyby se evropské sny o univerzálních jízdenkách a vyhledávačích spojení po celé EU splnily, ale dost pochybuji, že se toho mnoho z nás dožije... |
|
|
|
| lagga:
spousta lokálních busových linek nejezdí právě protože lidi všechno řeší autem
Dopravní obslužnost je obor, který vzdor současné víře ve všespasitelnost poptávky, je z povahy věci spíš tažen nabídkou.
V téhle branži napřed musí být nabídka, aby se mohla vytvořit poptávka.
Samozřejmě, nabídka musí korespondovat s reálnými potřebami a musí být nastavena tak, aby dokázala reálně přebrat konkurenci cestující (ev. náklad), ale iniciativa je tu na straně dopravce, protože je třeba vycházet z toho, že zájemci o dopravu už mají problém -nějak- vyřešený a je tedy třeba je přesvědčit, ke změně způsobu dopravy. Poptávka tedy v podstatě neexistuje - kdo potřebuje cestovat, má vyřešeno, kdo nepotřebuje, neřeší.
Ale zpátky k místní dopravě - salonní pravičáci kdykoli dojde na řešení MHD si mají tendenci "cvrnkat do gatí" při vnucování ruského importu jménem "maršrutky", nejlépe místa metra a spol.
Ale právě na venkově by se podobné "maršrutky", pokud možno organizované nějakým existujícím dopravcem mohly uživit velice dobře - samozřejmě, vyžadovalo by to nějakou elementární garanci na téma "že tehdy a tehdy bude tam a tam", aby se na to dalo alespoň trochu spolehnout.
A pak by také měl řešit zákon, že státní dopravci (zejména ČD a ČSAD) mají ze zákona povinnost na sebe čekat a navazovat (neefektivní jsou tak jako tak, tak můžou být neefektivní alespoň užitečným způsobem).
ČR je AFAIK jedna z mála zemí, která dokáže mít ztrátovou i nákladní dopravu na železnici, což svědčí o tom, že je v naší dopravní politice je něco ultra shnilého.
Edit: "slila" se mi věta + doplnění dalších poznámek |
|
|
|
| Jančurovi hlavně nedochází, že by se měl nejdřív postarat o už existující linky, dodat autobusy, upravit časy na odpočinek a úklid, pokrýt dopravní špičky, započítat zpoždění třeba na hranicích, zavést nonstop zázemí na centrálních nádražích a tak. Ale nééé, ony se musí vymýšlet nové trasy a přidávat nové časy i přes nedostatek autobusů a řidičů. (A bohužel i šetřit na výplatách).
jenže Mveku, spousta lokálních busových linek nejezdí právě protože lidi všechno řeší autem, je to jeden z hlavních argumentů při plánování tras a investic |
|
|
|
| Zrovna SA má z hlediska obslužnosti území másla na hlavě tolik, že by se s ní dal namazat chleba pro celou republiku a ještě by nám mohli přijít pomoct ze Slovenska.
Cherrypicking jde Jančurovi dobře, to se musí nechat. A bohužel mu to spousta lidí žere i s navijákem. |
|
|
|
| No jistě, ale to by taky ta doprava musela dobře jezdit. Tím narážím spíše na návaznou. Do Hradce se dostanu s SA snadno, ale do vesnice asi 10 km od města jedou dva BUSy za den, takže i v jednom holt většinou pojedu autem, protože jinak bych tam nebyl dopoledne, ale po obědě. |
|
|
|
| jo tak s tím člověk musí bohužel počítat ....vždycky idealisticky tvrdím, že kdyby polovina těch aut s 1 člověkem přesedla do hromadné dopravy, tak by žádná zpoždění nebyly |
|
|
|
| Ráno jsem zvolil na cestu z Plzně do Prahy vlak, ale vzhledem k tématu v tomto fóru jedu zpátky s SA :-)
Další příčinou je, že vlak ráno vyjel o cca 25 minut později z důvodu "technické závady". Teď jsem zvědavý, jaké zpoždění způsobí "komplikovaná dopravní situace". |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Pěkné! To už neplatí omezení pro manipulaci s elektronikou během startu a přistání?
Jinak ČSA, pokud vím, pouští po přistání v Praze Vltavu... -) |
|
|
|
| dík, to je dobrá motivace :) já už chci taky pryyyyč |
|
|
|
| Yakuzza: Tak ono než se z A380 vyženě těch 600 lidí, tak to chvíli trvá :)
Ty trubky jsou přísné! :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: To pouští celé? :) Ryanair zas pouští tohle (titulek je blbě, není to welcome), ale jenom v případě, že se doletí včas. |
|
|
|
| O Fly Emirates se ještě rozpovídám, protože to je kapitola sama pro sebe (v pozitivním smyslu), ale po každém přistání pouští tyhle vítězné fanfáry - něco jako "sláva, přežili jsme" :-) |
|
|
|
| Pozemstan: To je sice okolnost polehčující, leč nikoliv zásadní... chci říct, vohulit to do oblouku (nikoliv zatáčky), který má bezpečnou Vmax 50 mph rychlostí 106 mph je celkem zaručený recept na katastrofu za jakékoli situace (kterou jsme před časem zažili i v našich končinách, když u Děčína udělal mašinfíra s Efefantem +/- to samé, v tomto směru není zásadní rozdil mezi výhybkou a obloukem, pravda, bylo to v kilometrech a ne v mílích, ale rozdíl byl stejný a byl způsoben tím, že mašinfíra ignoroval signalizaci).
A i když je ACS-64 opravdu "state of the art" lokomotiva (je to efektivně amerikanizovaná verze populární evropské lokomotivy Taurus, kterou známe i z našich železnic) a to jak z hlediska akcelerace, tak brždění, pořád to znamená nějaké pochybení na straně strojvedoucího - ten rozdíl rychlostí je prostě moc veliký na to, aby to šlo kompletně omluvit vnejším zásahem. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|