Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3063
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1788 - 1807 / 3063Starší   Nejstarší

Marshall - 12. červen 2015 13:05sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
hm a co kdybych chtěl jen offline mapy, navigaci nepotřebuji (ani nemám GPS)?
Mvek - 12. červen 2015 12:57sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Já nechci dávat dva litry, když navigaci opravdu potřebuji tak jednou za cestu na chvíli a takovou cestu provozuji tak třikrát do roka... Nemluvě o tom, že by mi tam překážela. Stačí, že někam budu chtít umístit brzy kameru (i když tohle vše je za hranou zákona, protože to překáží ve výhledu).
Telemachus Rhade - 12. červen 2015 12:47sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Do evropského zahraničí mám v autě TomToma asi za dva litry a ještě nikdy nezklamal. A to jsem po něm občas chtěl dosti obskurní věci.
Mvek - 12. červen 2015 12:39sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Konkrétně to budu potřebovat do Tater:-), ale nevylučuji, že někdy nezajedem i do Rakouska nebo zase Německa, nebo možná příští rok do "česko-rumunského" Banátu.
Yakuzza - 12. červen 2015 12:35sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Zkusil jsem teď na doporučení kolegy MapFactor Navigator a asi v pohodě. Ale bylo to poprvé, co jsem jel podle nějaké vyloženě "offline navigace", normálně používám jiné služby, takže nevím, nakolik jsem s to posoudit kvalitu.
Mvek - 12. červen 2015 12:27sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
S jakými mapami/navigací v offline režimu na Androidu máte dobrou zkušenost? Na doporučení asi zkusíme Nokia Here mapy, ale nebráním se ještě jiné možnosti.

Potřebuji jen Evropu, víceméně sousední země.

Přece jen Nokia Ovi mapy a navigace v mé staré Nokii mají mnoho much. Sice přežiju, že mi to německá slova a názvy čte česky, takže jedu na Haupt strase, nebo že z nějakého důvodu usoudila že mám sjet na výjezdu 26 německých marek na Drážďany (číslo si vymýšlím, každopádně žádné DM nebo DEM v názvu nebylo, takže netuším, jak na to přišla). Ale přece jen větší displej u Dáši by byl lepší a u té Nokie bych beztak musel stáhnout nějak novější mapy (v zahraničí mám data blokovaná, takže pokud to aktualizauje sama, tohle ne, jeli jsme po dálnici, kterou neznala).
Pozemstan - 09. červen 2015 21:53sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Telemachus Rhade: Ten design ale vzdáleně připomíná T3. Alespoň to vypadá jako tramvaj a ne jako autobus (15T) nebo podivný, byť alespoň trochu "tramvajový", slepenec (14T)... -)
Telemachus Rhade - 09. červen 2015 21:28sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Po Praze bude jezdit nová tramvaj

Funkčnost dobrý. A teď úplně úplně jiný design, prosím.
Marshall - 05. červen 2015 15:32sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Ještě pro informaci, pro zahraniční cesty bez rezervace platí toto:
10 Přerušení přepravní cesty (doplněk k bodu 5.2.4 GCC-CIV/PRR)
10.1 V rámci doby platnosti přepravního dokladu smí cestující přerušit jízdu zásadně podle libosti a bez formalit.
10.2 Ve zvláštních přepravních podmínkách dopravců mohou být pro určité nabídky stanoveny výjimky.
10.3 Doba platnosti se přerušením jízdy neprodlužuje.
10.4 Cestu lze znovu nastoupit pouze v místě přerušení nebo v místě, které leží na dosud nepoužité trase (cestující smí nastoupit v místě které je blíže místu určení).
Marshall - 05. červen 2015 15:22sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Ha, mám to. Díky chlapi!!! "Přerušení jízdy" je ten termín, co jsem hledal. Vypadá to, že po "101 a více tarifních kilometrů" můžu (je to 106 km). Takže to udělám tak, že v sobotu pojedu do Ústí a v neděli budu pokračovat nach Deutschland :) Ještě se zeptám na přepážce (lístky si koupím na Hlaváku, tam jsou většinou informovaní).

Motivace: Jedu do Drážďan na konferenci (služebka) a chtěl bych se zastavit u rodičů v Dubí. Z hlediska cestovního příkazu přeruším cestu (nebo to nějak zakuliším), ale nevěděl jsem, jak na to s lístky a chci si vychutnat vlak - jinak BUS by byl asi levnější.
AVip - 05. červen 2015 15:02sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall: Jak píše Mvek.

Bývalo to tuším po 100 km, ale detaily si už nepamatuju, protože je to už nějaký ten pátek, co jsem toto řešil.

U mezinárodních lístků na VELKÉ vzdálenosti lze pro projetí části trasy klidně přespat do druhého dne v hotelu a nejet tedy bezprostředně navazujícím vlakem.
Ale to už se bavíme o vzdálenostech, kde pomalu stojí za úvahu cesta letadlem.
Mvek - 05. červen 2015 14:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Někde na ČD webu jsem našel v podmínkách, že je tam limit, po kolika buď km, nebo minutách jízdy můžeš přerušit cestu. Takže Ústí by na této trase už mhlo podmínku splňovat, ale nejsem si jist. Musíš najít podmínky, třeba se i změnily. Bude to nějaké PDF, imho.

Ale myslím, že mezinárodní jízdenky mají daná data, odkdy, dokdy platí, takže to bude max dnes vyjet a zítra pokračovat, 3 dny ne. Rozhodně to tak bude u různých přes e-shopy, možná na nádraží prodávají jiné.

Co se týče tvé cesty, proč se ptáš, vyšlo ti levnější koupit Praha-Drážďany než Praha-Ústí a pak Ústí-Drážďany? Kdyby ti šlo opravdu o ušetření a nevadilo by ti, že z Üstí do Drážďan pojedeš tak 4 hodiny (ale jen za 200 Kč, a to včetně případné MHD po Drážďench), doporučuji Elbe/Labe síťovou jízdenku, ale ta neplatí na rychlíky, to je právě ten háček, takže z Bad Schandau nebo Schöny (na úrovni Hřenska) německou S1, což je asi 45 minut, no a do té Schöny či Bad Schandau také Os vlakem, a to možná jen z Děčína, takže ještě předtím osobákem do Děčína.

Kdybys chtěl něco o Elbe/Labe, nebo Děčíně, nebo Drážďanech, potažmo celém VVO (část Saska od Míšně až po naše hranice), tak se ozvi, myslím, že to tam už docela znám, a právě i ta pravidla, síť linek (a mám tu mapky, včetně Drážďan). Byl jsem tam několikrát.

Marshall - 05. červen 2015 14:34sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Když mám lístek Praha-Drážďany - můžu jet raním vlakem do Ústí něco si zařídit a odpoledne pokračovat na ten samý lístek??? Pokud ano, je toto možné i v rámci 2-3 dnů? Vlakem většinou cestuji jednoduché trasy, takže vůbec nemám tušení jak tohle funguje.
Mvek - 03. červen 2015 13:33sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Zkáza mostu Tacoma Narrows (video) (1940)

Aneb učebnicový materiál pro konstruktéry.
Mvek - 01. červen 2015 12:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Poslední dva týdny mě v Praze prudí dva semafory s přechodem, které hodí přibližujícím se autům červenou na 5-10 sekund, aniž by házely zelenou chodcům a byl tam nějaký chodec. Zatím nemůžu vyloučit, že někdo z jiných aut (proti, nebo přede mnou) nejel víc jak 50, ale já už určitě ne.
Mvek - 25. květen 2015 15:29sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Střet náklaďáku a motoráku u Velkých Pavlovic na Břeclavsku

Teda to muselo vypadat zajímavě... Ale je tu i pár zajímavých drobností:

- ve vlaku jelo 20 lidí (no, to není hezká vizitka, i když záleží na době, místě atd. a je to motorák)
- "Podle Drážní inspekce vznikla při nehodě škoda za 4,6 miliónu korun. Tři milióny na motorovém vozu, půldruhého miliónu na zabezpečovacím zařízení, zbylých sto tisíc korun tvoří rovným dílem poškození trati a auta."
WTF? Nejprve tedy nevím, jestli Drážní inspekce ohodnocovala i to auto, ale hlavně nechápu, jak tohle může být 50 tisíc škoda na tom náklaďáku!
- A nakonec to, že se tam už podobná nehoda, dokonce s minimálně jedním stejným aktérem, stala, je zajímavá náhoda.
Mvek - 25. květen 2015 09:47sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Když už ten blbý viadukt v Hostivaři musí pořád zavírat, mohli by taky dát značení ve směru z Prahy včas. Ne mě zblbnout ještě i zapomenutou značkou o změně pruhů, a pak najednou dát zákaz vjezdu.
Telemachus Rhade - 25. květen 2015 09:34sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Bangkok Airways Safety Demonstration

low-cost corporate bullshit :)
lagga - 18. květen 2015 22:52sipka
ZAMĚŘIT
lagga
AVip: máš pravdu, že je třeba mít poptávku, aby bylo kam nasměrovat nabídku, nebo naopak iniciativně propagovat nabídku, aby tak vznikla poptávka. Avšak z vlastní zkušenosti z jihočeského kraje a od nás z vesnice praha-východ vím, že lidi kolikrát raději mávnou rukou a jdou sehnat to auto, než aby se pouštěli do celovesnického angažmá, sbírali podpisy pro dopravní návrh a pak s tím obíhali úřady. Úřadů je potřeba, protože často kryjí zhruba polovinu nákladů. Jsou samozřejmě oblasti (například pardubicko mě mile překvapilo), kde je velký zájem na zajištění dopravy pro lidi, protože si úřady uvědomují, že je výhodnější podporovat cestování za prací, než nezaměstnané.

Dopad to má samozřejmě takový, že dopravní situace se komplikuje a tím znemožňuje spolehlivost dopravních podniků. A za druhé to má nemilé dopady na životní prostředí, že.
Tradiční otázka - komu stávající situace prospívá?

Jo to sem nepochopila, proč jsme často řazeni mezi státy s nejpropracovanější železniční a autobusovou sítí, a zároveň provozující podniky nejčastěji hlásí existenční krize.

Vícero lidí je naštvaných kvůli těsné návaznosti spojů, ale já už pochopila proč tomu tak je: Málo která společnost investuje do mapování vytíženosti svých spojů, ale všechny odmítají pořádně zaplatiti řidičům přesčasy. Stejně tak je velmi malá snaha započítat do jízdních řádů zácpy a různá spoždění, protože pak by zase některé časy byly doslova samá čekačka. Řidiči jsou čím dál více sledování gpskou a tak se i ví, kdo kde nestandardně čekal nebo nedej bože zastavil mimo stanici. Všechno se nějak trestá. Řidiči kolikrát raději vyrazí přesně na čas, aby pak měli šanci projet před sebou hlášenou kolonu za nějaký rozumný interval. Je to prostě provázané. Situace se navíc mění nejen mezi dny ale také mezi hodinami. My své trasy známe často nazpaměť, ale společnosti neinvestují do kontrolních osob, které by jezdily s námi a to denně.
Pozemstan - 18. květen 2015 22:41sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Částečně by "poptávku" snad mohl vyjádřit počet lidí z/do dané obce dojíždějící/vyjíždějící za prací a do škol podle Sčítání lidu, domů a bytů. To ale už není tak moc spolehlivé, jak začíná být lidmi bojkotováno, a samozřejmě není zcela aktuální (zato ale zahrnuje teoreticky všechny obyvatele)... Každopádně jsou u jednotlivých obcí dojížďky/vyjížďky uvedeny i cílové resp. zdrojové obce obecně včetně konkrétních dominantních... Viz např. zde za jablonecký okres.

Nejnovější   Novější 1788 - 1807 / 3063Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o