Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| hm, já si pamatuju tu Karosu a Ikarusy |
|
|
|
| tak to jsem ještě mladý pískle, pamatuju si je tak nejdřív od poloviny :) |
|
|
|
| Mvek:
V článku je pak fotogalerie údajně všech hlavních typů autobusů,
Asi jo... :-)
706 RTO si pamatuju v provozu, ale že bych si pamatoval, jak se do nich přesně lezlo...
ŠM-11 byla klasika všech klasik futrál, navíc občas v Praze posilovaly venkovské "modré" autobusy, akorát teda jejich hlučnost byla nadnormativní, jednak kvůli dost často "vykloktaným" motorům a pak taky signalizace zavírání dvěří se nesla doslova na stovky metrů...
Karosy B 731 skutečně byly "endemicky" nasazovány na testy tam či onde od začátku 80. let (pamatuju si, že jsem jí jel už někdy z kraje 80. let - ale pak dlouho, dlouho nic), ale v ostrém provozu byly hromadně k vidění až od druhé poloviny/konce 80. let (to je mmch. častá chyba spousty retro filmů a seriálů, filmaři tam nacpou B 731, i když by tam měl být ŠM-11)
a Ikarusy byly taky unikum - jednak měl člověk pocit, že každou chvíli zdechnou a jednak v nich byla v zimě fakt zima, protože jejich topení spíš nefungovalo, než naopak (nemluvě o tom, že gumové "harmoniky" byly hodně často prodřené, takže do nich za deště teklo, to samozřejmě platí občas dodnes u ostatních kloubáků).
Myslím, že tam chybí některé pokusné prototypy z 90. let. |
|
|
|
| 90 let autobusů v Praze (tedy stálého provozu, první pokusy byly už v prvním desetiletí 20. století)
No, k nám, právě mezi Čechovým náměstím a Záběhlicemi jezdí linka i dnes. Před 15 lety 138, dnes 101. I když ani na jednom z těch míst nekončí.
V článku je pak fotogalerie údajně všech hlavních typů autobusů, které od té doby dodnes v Praze jezdily. |
|
|
|
| Český vynález - podsyp pískem při brždění na kluzké vozovce
Hm, až na ten "vynález", když sami připouští, že je to princip používaný na dráze víc jak sto let.
Vypadá to hezky, jen si říkám, jak budou detekovat tu kluzkou silnici. Na dobrém asfaltu člověk na kamínkách/hrubém písku naopak klouzne. Co by podsyp udělal na poškozené hrubé silnici, kde to taky klouže, to netuším. |
|
|
|
| Ok, dík oběma, nějak snad zvládnu. |
|
|
|
| Z Braníka na Vysočany rozhodně MHD. Těch červených, co bys musel projet, to je na hodně kurev. Kolem Vysočanské zaparkuješ, stačí zkusit postranní uličky mezi Sokolovskou a tratí. |
|
|
|
| Yakuzza: Modré zóny tam nejsou, ale challenge to může být... Rozhodně to asi bude horší směrem na západ k Českomoravské a dál, tam jsou hodně placená místa kvůli Sazka aréně. Na druhou stranu možná kolem Vysočanské parkují i pracující, takže naopak večer se některá místa můžou uvolnit, takže bych boční ulice zkusil. V krajním případě bych ještě obhlédl parkoviště u obchodů na východ po Kolbenově u stanice metra Kolbenova, jestli je tam výslovný zákaz na noc nebo tak. Přímo v Galerii Fénix na Vysočanské píší docela velkou částku na parkování na delší dobu podle map Seznamu.
V tuhle chvíli si vybavuji asi jediný poměrně bezpečný flek co se týče místa, ale to je z ruky - u metra C Letňany, tam myslím stojí auta hlavně přes den na příjezdové silnici, ale tam se ti dojíždět už nebude chtít:-).
Takže třeba tu někdo jiný ví lépe. |
|
|
|
| Dík, vemu to nakonec asi tou MHD.
(Ale pak otázka, jestli zaparkuju dneska kolem osmé někde na těch Vysočanech.) |
|
|
|
| Yakuzza: Jako myslím, že MHD to bude bezpečně rychlejší. Jižní Spojka by mohla odsýpat, ale jen ke Spořilovu, tudíž tak do půli cesty. Pak by ses musel proplétat městem. Kdybys ale na tom trval, nahodím ti, jak se od Jižní spojky dostat k Vysočanské a vyhnout se většině zácp, ale bude to místy klikaté (místy po hlavních). Myslím, že šalina z Braníka se na Palackého náměstí dostane docela rychle a bez zácp (maximálně kousek popojíždí přími pod Vyšehradem), takže to je v poho, a tam už přestoupíš na metro. |
|
|
|
| Dotaz ohledně Prahy - má smysl pokoušet se dostat na osmou ráno autem z Braníku na Vysočany (cca kolem metra Vysočany) nebo to rovnou raději vzít metrem či šal..tramvají? |
|
|
|
| Já bych řekl, že to byla lokální koncentrace :) I když statistiku neznám. Lidi pospíchají, jsou vystresovaní a hlavně nepřemýšlí. Já si třeba nedokážu představit, že bych některé dny jezdil s práce autem. |
|
|
|
| A myslím, že oba byli chlapi:-). |
|
|
|
| Mám jen takové "štěstí", nebo jezdí víc blbnoucích řidičů?
Za poslední cca dva týdny (což znamená 4-6 jízd, byť naposledy i větší část po městě) jsem viděl asi tři případy totálního blbnutí, a přitom víceméně v klidové situaci.
Nejvíc mě dostaly dvě mininehody, kdy ve stojící koloně aut před semafory (navíc na rovině nebo do mírného kopečku) se najednou jeden řidič rozjede a drcne do před ním stojícího. V jednom případě to bylo opravdu jen šťouchnutí, že se možná nepromáčkla ani SPZ.
Ve druhém případě si myslím ten viník rozbil rámeček SPZky nebo i kus nárazníku či co plastového se tam rozstříklo, o kouli dodávky před ním.
Jako nabourat do někoho ve stojící koloně, až po nějaké chvíli, co v ní stojím taky (a není to opomenutí brzdy a sjetí samovolně), to je umění. |
|
|
|
| Mvek: Hm, zpětně to zní, že kolega jezdí po kanclu:-), ne to jen výjimečně od výtahu... |
|
|
|
| V práci kolega jezdí na skládacím kole, které vypadá díky průměru kol taky komicky jako dětské kolo, na kterém vytáhneš řídítka a sedadlo. |
|
|
|
| Koloběžka vs. kolo, no, v Praze musíš mít koloběžku pomalu o velikosti toho kola, aby se to dalo jet. S malými kolečky je to o držku a rovnou můžeš jít pěšky, ověřeno v praxi. Takový mezistupeň mezi nima je skládačka. |
|
|
|
| To nevím, tehdy jsem se ve městech prakticky nepohyboval. Nicméně nárůst "jezdců" na koloběžkách pozoruji hlavně v posledním roce (ve srovnání s předchozími obdobími). |
|
|
|
| A nebyl prave ten boom kolobezek nekdy tak pred 15 lety? To mi prislo, ze na tom dost jezdili i dospeli. |
|
|
|
| Mirak: Chápu, na druhou stranu se to celkem masivně rozšiřuje, takže časem asi tyto stereotypy vymizí (snad) :-) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|