Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| po včerejší zkušenosti s taxikářskou společností mě napadlo, jak to, že ještě pořád bazírují na adresách s čísly popisnými a neumí vyslat auto i na objednávku podle jména zastávek a podobných význačných věcí |
|
|
|
| Mvek: Yap, to je ono. Tak psal jsem "na" Štrbě :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo ty myslíš tenhle hotel Solisko?
Zmátlo mě tvé "na Štrbě", protože Štrba je vesnička dole pod kopcem na konci zubačky.
Škoda jen, že to euro má furt tak nevýhodný kurz... |
|
|
|
| Mvek: Solisko. Od parkoviště doleva a cca 500m na břehu. |
|
|
|
| Jinak teda sorry, asi to patřilo spíš vedle, jen se mi to spojilo s tou cestou, a tedy dopravou...
Telemachus: Beru i tu Štrbu, pojedeme na výlet, nebo se tam můžeme svézt zubačkou apod., takže tip se hodí. |
|
|
|
| Mvek: Vím o skvělé restauraci přímo na Štrbě, ale cestou nic moc. Vím, že nám chutnalo v Rožnově, ale už netuším kde přesně. |
|
|
|
| Nemáte tip na dobrou restauraci na oběd (ale o víkendu) na trase Praha - Vysoké Tatry (Štrbské Pleso)? Ideálně nekde na Moravě nebo u hranic na Slovensku... Možná kvůli stavu D1 pojedeme přes Hradec a Olomouc, takže klidně v Olomouci...
Anebo taktéž nějakou cukrárnu nebo něco podobného, kde bychom si dali pauzu:-). |
|
|
|
| hustý, dopolední spoje třístovky čím dál tím častěji jsou dlouhé kloubáky |
|
|
|
| hm, já si pamatuju tu Karosu a Ikarusy |
|
|
|
| tak to jsem ještě mladý pískle, pamatuju si je tak nejdřív od poloviny :) |
|
|
|
| Mvek:
V článku je pak fotogalerie údajně všech hlavních typů autobusů,
Asi jo... :-)
706 RTO si pamatuju v provozu, ale že bych si pamatoval, jak se do nich přesně lezlo...
ŠM-11 byla klasika všech klasik futrál, navíc občas v Praze posilovaly venkovské "modré" autobusy, akorát teda jejich hlučnost byla nadnormativní, jednak kvůli dost často "vykloktaným" motorům a pak taky signalizace zavírání dvěří se nesla doslova na stovky metrů...
Karosy B 731 skutečně byly "endemicky" nasazovány na testy tam či onde od začátku 80. let (pamatuju si, že jsem jí jel už někdy z kraje 80. let - ale pak dlouho, dlouho nic), ale v ostrém provozu byly hromadně k vidění až od druhé poloviny/konce 80. let (to je mmch. častá chyba spousty retro filmů a seriálů, filmaři tam nacpou B 731, i když by tam měl být ŠM-11)
a Ikarusy byly taky unikum - jednak měl člověk pocit, že každou chvíli zdechnou a jednak v nich byla v zimě fakt zima, protože jejich topení spíš nefungovalo, než naopak (nemluvě o tom, že gumové "harmoniky" byly hodně často prodřené, takže do nich za deště teklo, to samozřejmě platí občas dodnes u ostatních kloubáků).
Myslím, že tam chybí některé pokusné prototypy z 90. let. |
|
|
|
| 90 let autobusů v Praze (tedy stálého provozu, první pokusy byly už v prvním desetiletí 20. století)
No, k nám, právě mezi Čechovým náměstím a Záběhlicemi jezdí linka i dnes. Před 15 lety 138, dnes 101. I když ani na jednom z těch míst nekončí.
V článku je pak fotogalerie údajně všech hlavních typů autobusů, které od té doby dodnes v Praze jezdily. |
|
|
|
| Český vynález - podsyp pískem při brždění na kluzké vozovce
Hm, až na ten "vynález", když sami připouští, že je to princip používaný na dráze víc jak sto let.
Vypadá to hezky, jen si říkám, jak budou detekovat tu kluzkou silnici. Na dobrém asfaltu člověk na kamínkách/hrubém písku naopak klouzne. Co by podsyp udělal na poškozené hrubé silnici, kde to taky klouže, to netuším. |
|
|
|
| Ok, dík oběma, nějak snad zvládnu. |
|
|
|
| Z Braníka na Vysočany rozhodně MHD. Těch červených, co bys musel projet, to je na hodně kurev. Kolem Vysočanské zaparkuješ, stačí zkusit postranní uličky mezi Sokolovskou a tratí. |
|
|
|
| Yakuzza: Modré zóny tam nejsou, ale challenge to může být... Rozhodně to asi bude horší směrem na západ k Českomoravské a dál, tam jsou hodně placená místa kvůli Sazka aréně. Na druhou stranu možná kolem Vysočanské parkují i pracující, takže naopak večer se některá místa můžou uvolnit, takže bych boční ulice zkusil. V krajním případě bych ještě obhlédl parkoviště u obchodů na východ po Kolbenově u stanice metra Kolbenova, jestli je tam výslovný zákaz na noc nebo tak. Přímo v Galerii Fénix na Vysočanské píší docela velkou částku na parkování na delší dobu podle map Seznamu.
V tuhle chvíli si vybavuji asi jediný poměrně bezpečný flek co se týče místa, ale to je z ruky - u metra C Letňany, tam myslím stojí auta hlavně přes den na příjezdové silnici, ale tam se ti dojíždět už nebude chtít:-).
Takže třeba tu někdo jiný ví lépe. |
|
|
|
| Dík, vemu to nakonec asi tou MHD.
(Ale pak otázka, jestli zaparkuju dneska kolem osmé někde na těch Vysočanech.) |
|
|
|
| Yakuzza: Jako myslím, že MHD to bude bezpečně rychlejší. Jižní Spojka by mohla odsýpat, ale jen ke Spořilovu, tudíž tak do půli cesty. Pak by ses musel proplétat městem. Kdybys ale na tom trval, nahodím ti, jak se od Jižní spojky dostat k Vysočanské a vyhnout se většině zácp, ale bude to místy klikaté (místy po hlavních). Myslím, že šalina z Braníka se na Palackého náměstí dostane docela rychle a bez zácp (maximálně kousek popojíždí přími pod Vyšehradem), takže to je v poho, a tam už přestoupíš na metro. |
|
|
|
| Dotaz ohledně Prahy - má smysl pokoušet se dostat na osmou ráno autem z Braníku na Vysočany (cca kolem metra Vysočany) nebo to rovnou raději vzít metrem či šal..tramvají? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|