Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.
Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě. |
|
|
|
| AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?
Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj. |
|
|
|
| Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí). |
|
|
|
| AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)? |
|
|
|
| Praha t.č. potřebuje dvě věci, které jsou do jisté míry vzájemnými substituty... a také by se vhodně doplnily navzájem...
krom obligátní trasy D by bylo zapotřebí rekonstruovat tzv. "pražský uzel" tak, aby po něm mohly jezdit linky ála S-bahn (přes celé město), které by v kritických situacích zvládaly suplovat metro).
|
|
|
|
| Mvek: Ale ono by splňovalo, kdyby se chtělo. Elefant a nějaké běžné osobní vlaky by tam mohly zastavovat úplně v pohodě. Jenže ono se holt nechce, no.. |
|
|
|
| Onehdy jsem se přesvědčil, jak by bodla žel. zast. Vyšehrad, samozřejmě nejlépe tam, kde nádraží bylo, ale kde by teď nesplňovalo limity na zatáčku.
Protože jsem jel linkou S7 z Úval, ta má mezipřistání s pauzou na Hlavním, poté pokračuje přes Smíchov do Berouna.
Ale já potřeboval někam mezi zastávky MHD Výtoň a Albertov (přesněji do svahu pod Vyšehradem, ulice Vratislavova). To ovšem bylo docela komplikované, buď z Hlavního na Vyšehrad a min 15 minut dolu, docela klikatě. Nebo po Hlavním ještě min. jednou přesedat (Pavlák, Karlák apod. dle toho, zda jedu tram či metrem), nebo totéž, ale ze Smíchovského.
A časově ty varianty vycházely podobně. Nejen, že nádraží Vyšehrad je blíž než ty zastávky tram, ale hlavně i s pauzou na Hlavním by to vyšlo podobně dlouho, ale bez přestupů. |
|
|
|
| TelemachusRhade: K těm já se vyjádřit neumím, protože jdou vesměs mimo mě (tedy někdy jedu na tu Velkou Ohradu, ale to je tak výjimečné, že jsem to tam nikdy plně nevstřebal). |
|
|
|
| Ano, od Kačerova k Nuseláku se počítá se zeleným pruhem a tudíž ubrání pruhu na 2, ale i tak je to dálnice v centru a za Nuselákem bude mít opět tři pruhy, byť za IP půjde taky pod zem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak já předpokládám, že tu původní tepnu chtějí dost omezit, aby se zlepšilo prostředí (hluk i znečištění). A't už to bude mýtem, povolenkami, zúžením nebo kdoví čím. |
|
|
|
| Řekněme, že to bude dobré až přijde na řadu zavření magistrály a oprava Nuselského mostu, ale k čemu to bude potom, to opravu netušim. Praha totiž, jako snad jediné velkoměsto, pracuje s koncepcí, že středem města povedou dvě obří tepny, namísto vyřešení špatného pokrytí MHD. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já Blanku nestudoval, takže nemůžu posoudit, co je na ní špatně (krom provedení, viz propadnutí tunelu apod.)? Napadá mě z oleje jen to, že by možná jakžtakž současná infrastruktura zvládla dopravu ve městě, kdyby se dodělaly celé obchvaty mimo Prahu, pro tranzit. |
|
|
|
| Kdokoli tvrdí, že obsluhu směrem z Jižního Města je t.č. možné zvládnout autobusy, je buď zločinec, nebo případ pro psychiatrii.
Autobusy možná zvládnou "staré osídlení" (Pankrác, Krč atd.) stavěné v dobách před spuštěním metra, ale nic víc (ještě že se ze "staré Krče" dá do centra dostat vícero způsoby, ale to řeší jen můj problém, ale třeba pro moje přátele a známé z "nové Krče" či Novodvorské už tohle bude více-méně no-go).
A tvrzení že kolem roku 2020 budou možná nové technologie je pak zcela z ranku "kecá to buď z blbosti, nebo za cizí peníze". |
|
|
|
| Praha měla dobrý koncept. Ale tak poslední 2 - 3 roky to jde úplně do hajzlu s Blankou v čele.
Přicházejí na řadu takoví experti, jako Tomáš Hudeček, kteří rovnou řeknou, že metro stavět nebudou, byť budou muset sehnat x-desítek nových řidičů autobusů, dávat prostředky na mnohem více vykurvené silnice, iks dalších prostředků na správu vozového parku, čím dál dražší pohonné hmoty, ROPIDu za další velké plánování, etc...
A přitom když se podívám na mapu, tak možností efektivního šetření je na první pohled vidět tuna. Třeba aktuální cesta do Čakovic.. mohl by jezdit krásný kruhový vláček M-C Letňany, Letňany, Poliklinika Prosek, Čakovice, Satalice, Černý most, M-B Rajská zahrada, Hloubětín - M-C Letňany. Stačilo by postavit nějaké 2km povrchových kolejí. Ne, my tam radši nasereme autostrádu jen o pár metrů paralení s Chlumeckou ulicí.
A to je jenom jeden příklad.. Takovýhle možností existuje tuna, ale nikdo se jim nevěnuje, protože se radši staví Blanka :-( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Souhlas, Motol by měl být priorita. Domnívám se, že obecně město se má starat o dvě věci: o co nejlepší infrastrukturu a pořádek (v širokém smyslu). Všechno ostatní jen když zbudou peníze. O efektivitě spravování ani snad nemluvit... |
|
|
|
| Pozemstan:
Ostatně svého času třeba jistý Kladeňák "fušoval" do vedení Chicaga... -)
Hmm... s ohledem na to, jak dotyčný skončil si nejsem tak docela jist, jde-li o vhodné přirovnání...
Upřímně, ne že by mne současný vývoj nějak překvapil... tato garnitura mne může překvapit jen příjemně...
Gynekolog zahazuje asi nejlepší šanci jak se pozitivně zviditelnit a zapadá tak do šedé řady sobě podobných kreatur z řad ODS, které v Praze vládnou posledních 20 let.
|
|
|
|
| AVip: -) Ale zase minimálně tak deset let už žije v Praze, vzhledem k tomu, že obyvatelstvo Prahy i historicky tvořili zejména od začátku průmyslové revoluce hlavně přistěhovalci, a trend do jisté míry dosud pokračuje, tohle bych mu až tak nevyčítal. Třeba bývalý starosta resp. současný místostarosta Jablonce n. N. pochází také z Moravy, byť zde žije a pracuje už desítky let... -) Ostatně svého času třeba jistý Kladeňák "fušoval" do vedení Chicaga... -) |
|
|
|
| Pozemstan: To je dobré... aniž bych chtěl jakkoliv jitřit vášně, nějak si nedovedu představit, že by, dejme tomu, do dopravního řešení Olomouce, chtěl fušovat pražák... |
|
|
|
| TelemachusRhade: Drsné, pravice ale prostě šetří za každou cenu. Lepší je pro ni odseknout celé viditelné části systému, než zefektivnit tento systém samotný tak, aby jednotlivé funkce zůstaly zachovány.
Tomáš Hudeček je bohužel skutečně dopravní expert, na naší katedře sociální geografie a regionálního rozvoje absolvoval před několika lety doktorské studium, přičemž se specializoval na geografii dopravy (před nějakými sedmi až osmi lety měl tento bodrý Hanák, tehdy s ještě silným "holomóckým" akcentem, i když i dnes je to zřejmě znát, i mě na cvičení ze stejnojmenného předmětu). Později se stal zaměstnancem "sousední" katedry aplikované kartografie a geoinformatiky, kde se věnuje mapování různých dopravních modelů... Mám z něj smíšené pocity, politickou kariéru v Praze jsem mu docela přál, naivně jsem doufal, že je schopen "kmotrovské" prostředí patřičně provětrat, a to i teď s nástupem s ročním zpožděním... S jeho politickou stranou, pro kterou je i ODS levice, jsem však nikdy nesouhlasil... A toto (sebe)destrukční chování můj postoj bohužel jen potvrzuje... -(( |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|