Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(
Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali... |
|
|
|
| Marshall: To platí dnes, stejně jako před dvaceti lety, když jsem se v okolí pohyboval já... mimochodem, zrovna na Vyšehradě jsou dodnes mnou zmiňované 30 km/h výhybky (sice nejspíš jen do "ranžíru", ale i tak). |
|
|
|
| Mvek 213510: Mi povídej, na Albertově pracuju. Navíc to nádraží je docela pěkná budova a nechaj to takhle chátrat. |
|
|
|
| Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.
Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě. |
|
|
|
| AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?
Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj. |
|
|
|
| Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí). |
|
|
|
| AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)? |
|
|
|
| Praha t.č. potřebuje dvě věci, které jsou do jisté míry vzájemnými substituty... a také by se vhodně doplnily navzájem...
krom obligátní trasy D by bylo zapotřebí rekonstruovat tzv. "pražský uzel" tak, aby po něm mohly jezdit linky ála S-bahn (přes celé město), které by v kritických situacích zvládaly suplovat metro).
|
|
|
|
| Mvek: Ale ono by splňovalo, kdyby se chtělo. Elefant a nějaké běžné osobní vlaky by tam mohly zastavovat úplně v pohodě. Jenže ono se holt nechce, no.. |
|
|
|
| Onehdy jsem se přesvědčil, jak by bodla žel. zast. Vyšehrad, samozřejmě nejlépe tam, kde nádraží bylo, ale kde by teď nesplňovalo limity na zatáčku.
Protože jsem jel linkou S7 z Úval, ta má mezipřistání s pauzou na Hlavním, poté pokračuje přes Smíchov do Berouna.
Ale já potřeboval někam mezi zastávky MHD Výtoň a Albertov (přesněji do svahu pod Vyšehradem, ulice Vratislavova). To ovšem bylo docela komplikované, buď z Hlavního na Vyšehrad a min 15 minut dolu, docela klikatě. Nebo po Hlavním ještě min. jednou přesedat (Pavlák, Karlák apod. dle toho, zda jedu tram či metrem), nebo totéž, ale ze Smíchovského.
A časově ty varianty vycházely podobně. Nejen, že nádraží Vyšehrad je blíž než ty zastávky tram, ale hlavně i s pauzou na Hlavním by to vyšlo podobně dlouho, ale bez přestupů. |
|
|
|
| TelemachusRhade: K těm já se vyjádřit neumím, protože jdou vesměs mimo mě (tedy někdy jedu na tu Velkou Ohradu, ale to je tak výjimečné, že jsem to tam nikdy plně nevstřebal). |
|
|
|
| Ano, od Kačerova k Nuseláku se počítá se zeleným pruhem a tudíž ubrání pruhu na 2, ale i tak je to dálnice v centru a za Nuselákem bude mít opět tři pruhy, byť za IP půjde taky pod zem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak já předpokládám, že tu původní tepnu chtějí dost omezit, aby se zlepšilo prostředí (hluk i znečištění). A't už to bude mýtem, povolenkami, zúžením nebo kdoví čím. |
|
|
|
| Řekněme, že to bude dobré až přijde na řadu zavření magistrály a oprava Nuselského mostu, ale k čemu to bude potom, to opravu netušim. Praha totiž, jako snad jediné velkoměsto, pracuje s koncepcí, že středem města povedou dvě obří tepny, namísto vyřešení špatného pokrytí MHD. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já Blanku nestudoval, takže nemůžu posoudit, co je na ní špatně (krom provedení, viz propadnutí tunelu apod.)? Napadá mě z oleje jen to, že by možná jakžtakž současná infrastruktura zvládla dopravu ve městě, kdyby se dodělaly celé obchvaty mimo Prahu, pro tranzit. |
|
|
|
| Kdokoli tvrdí, že obsluhu směrem z Jižního Města je t.č. možné zvládnout autobusy, je buď zločinec, nebo případ pro psychiatrii.
Autobusy možná zvládnou "staré osídlení" (Pankrác, Krč atd.) stavěné v dobách před spuštěním metra, ale nic víc (ještě že se ze "staré Krče" dá do centra dostat vícero způsoby, ale to řeší jen můj problém, ale třeba pro moje přátele a známé z "nové Krče" či Novodvorské už tohle bude více-méně no-go).
A tvrzení že kolem roku 2020 budou možná nové technologie je pak zcela z ranku "kecá to buď z blbosti, nebo za cizí peníze". |
|
|
|
| Praha měla dobrý koncept. Ale tak poslední 2 - 3 roky to jde úplně do hajzlu s Blankou v čele.
Přicházejí na řadu takoví experti, jako Tomáš Hudeček, kteří rovnou řeknou, že metro stavět nebudou, byť budou muset sehnat x-desítek nových řidičů autobusů, dávat prostředky na mnohem více vykurvené silnice, iks dalších prostředků na správu vozového parku, čím dál dražší pohonné hmoty, ROPIDu za další velké plánování, etc...
A přitom když se podívám na mapu, tak možností efektivního šetření je na první pohled vidět tuna. Třeba aktuální cesta do Čakovic.. mohl by jezdit krásný kruhový vláček M-C Letňany, Letňany, Poliklinika Prosek, Čakovice, Satalice, Černý most, M-B Rajská zahrada, Hloubětín - M-C Letňany. Stačilo by postavit nějaké 2km povrchových kolejí. Ne, my tam radši nasereme autostrádu jen o pár metrů paralení s Chlumeckou ulicí.
A to je jenom jeden příklad.. Takovýhle možností existuje tuna, ale nikdo se jim nevěnuje, protože se radši staví Blanka :-( |
|
|
|
| TelemachusRhade: Souhlas, Motol by měl být priorita. Domnívám se, že obecně město se má starat o dvě věci: o co nejlepší infrastrukturu a pořádek (v širokém smyslu). Všechno ostatní jen když zbudou peníze. O efektivitě spravování ani snad nemluvit... |
|
|
|
| Pozemstan:
Ostatně svého času třeba jistý Kladeňák "fušoval" do vedení Chicaga... -)
Hmm... s ohledem na to, jak dotyčný skončil si nejsem tak docela jist, jde-li o vhodné přirovnání...
Upřímně, ne že by mne současný vývoj nějak překvapil... tato garnitura mne může překvapit jen příjemně...
Gynekolog zahazuje asi nejlepší šanci jak se pozitivně zviditelnit a zapadá tak do šedé řady sobě podobných kreatur z řad ODS, které v Praze vládnou posledních 20 let.
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|