Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:
příslovečná šestituna
Možná nejsem jediný, kdo by uvítal zasvěcení. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Kdyz ja po tech okreskach proste neumim jet pomalu.
Se to nauč. Ona ta příslovečná šestituna v té zatáčce občas doopravdy je.
Například na I/4 jsou dodnes úseky, které i po desítkách let zkušeností raději projíždím pomalu, protože se tam prostě bojím (a ta vyžužlaná svodidla a oholené stromy po stranách mi dávají zapravdu).
A to se bavíme o silnici 1. třídy... |
|
|
|
| Mvek:
zrovna do Chotěboře je to z Prahy imho stejně rychlé
Pakliže to nikdo za posledních 10+ let nepřetrasoval (jako že asi ne), tak naprosto souhlasím... |
|
|
|
| Jednak okresky a státní silnice jsou něco jiného, a zrovna do Chotěboře je to z Prahy imho stejně rychlé po státovce i při téměř dodržování rychlosti. protože si nezajíždíte tak na jih.
Vždyť ta kolínská silnice je luxus, minimum vesnic, místy široká neoficiálně pro 4 auta, mnohde se i já utrhnu na 120, ale je fakt, že občas někdo překáží.
Já jsem hlavně zvědav, pro co se rozhodnou, a jak budu prskat příští sobotu, až pojedu do těch Tater. Jestli pojedu přes Hradec a pak Olomouc nebo přes Brno po dálnici a pak Kroměříž a na východ... Přes Bratislavu se mi do Tater fakt nechce, to budu spíš zvažovat při cestě z B. B. zpátky o týden později. |
|
|
|
| lagga: Kdyz ja po tech okreskach proste neumim jet pomalu. Nerad bych se zase na pul hodky zdrzel v Kutne hore :-) |
|
|
|
| No já právě zvažuju, že do té Chotěboře pojedu zítra po okreskách. Před dvěma týdny jsem takhle jel komplet z Prahy do Brna (s dvoudenní zastávkou u Jihlavy) a je to náhodou fajn výlet, když člověk zrovna nikam nespěchá. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: to víš že tam není most a třetina silnice je rozebraná, že? |
|
|
|
| V pátek mě čeká D1. Great expectations :) |
|
|
|
| Letošní léto v dopravě po vlastech českých (nejen v Praze) se dá shrnout jednou větou: "Prostě vás nasereme všechny..." |
|
|
|
| Mvek: od mala chodím s mapou v kapse, teď s aplikací v mobilu, trefim tak vždycky všude a nejsem za vola ...pražák sem jen v něčom :D
jinak mi přijde, že pleteš do hromady špatný překlad s jasnými místopisnými názvy (nádraží station? :D někdo zapomněl že existujou slovníky ne?)
Pozemstan to je přesně ten zmatek, měli nechat Aéroport de Paris Nord, ještě bych pochopila Roissy Airport |
|
|
|
| A přemýšlel jsem chvíli v práci, jestli ta budova není prezidentovi Wilsonovi zasvěcená ještě jinak než jen názvem. Pomník si nepamatuji, ale když je to tak, tak jsem tedy už také proti změně z na Wintonovo nádraží. |
|
|
|
| Pozemstan:
Katedrála svatého Víta, Václava a Vojtěcha
Vida, netušil jsem. |
|
|
|
| Mvek: Zajímavé, vždy jsem si říkal, proč se nevrátil název s Wilsonem, a on přitom oficiálně/čestně existuje... Navíc stojí před nádražím Wilsonovi věnovaný pomník.
I proto si myslím, že přejmenování na Wintonovo nádraží (byť i ten tam má svůj pomník) není nejlepší nápad, i když by to asi budilo mnohem méně kontroverze než Havel...
Smysl by asi mělo označení Wilsonovo-Wintonovo (hlavní) nádraží - po vzoru někdejšího názvu "Karlo-Ferdinandova univerzita". Dlouhé názvy ale stejně vedou ke zkracování. Chrám sv. Víta se již asi přes deset let jmenuje "Katedrála svatého Víta, Václava a Vojtěcha", aniž by to lidé používali... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: "JFK, Charles de Gaulle, Orly (což nikdo neví, co je, stejně jako Ruzyně)"
Tady je ale podle mě problém "český" "odezdikezdismus", kdy se se zavedením názvu "Mezinárodní letiště Václava Havla Praha" začala Ruzyně jakoby zcela potlačovat, i když to přece mohlo zůstat jako alternativní označení. Takto to jen zbytečně podporuje polarizaci společnosti, kdy název Ruzyně používají spíš jen vzdorovití odpůrci Havla...
Třeba se zmíněným Charlesem de Gaullem v Paříži je tomu právě trochu jinak...
Aéroport de Paris-Charles-de-Gaulle
"Paris Charles de Gaulle Airport (French: Aéroport de Paris-Charles-de-Gaulle, IATA: CDG, ICAO: LFPG), also known as Roissy Airport (or just Roissy in French)"
To letiště budovali od roku 1966 pod názvem "Aéroport de Paris Nord (Paris North Airport)" a na Charlese de Gaulla přešli už roku 1974. Přesto se používá vedle toho i označení Roissy podle blízké obce... |
|
|
|
| lagga: Samozřejmě si dělám srandu, zapomněl jsem na smajlíka, bez kterého to může působit afektovaně:-).
Sice "Hlavní nádraží" také není ideální, jak dokazuje třeba Chuck, kde z toho udělali "Nádraží Station" v angličtině:-) (samozřejmě ve výslovnosti zhruba jako Nádrazi). |
|
|
|
| lagga: To jsi ale houby (ex)pražák, máme tu stejnojmennou ulici v Dejvicích (a z nějakého důvodu jsem na ní něco vyřizoval už několikrát v životě, a to jsem v Dejvicích nepracoval ani nestudoval ani nebydlel). |
|
|
|
| Telemachus Rhade: to je sice pěkný ale pokud si to člověk nedohledá tak nemusí tušit wo co go, takhle sem si před lety musela googlit Charles de Gaulle včetně výslovnosti :D |
|
|
|
| Pokud by to zamítli, tak mě napadla ujetá věc - ta nová čtvrť u nákladového nádraží by mohla nést jméno Wintona, a mohil by uspíšit stavbu Dčka i tímto směrem a udělat mu tak i stanici... Nevím, co je více nereálné v tomto desetiletí... |
|
|
|
| Viz Dominka - obecně jsem navíc proti přejmenovávání. Mělo by se vycházet z původních názvů. Ano, vše má své výjimky, takže pokud by u nás před 50 lety vzniklo Stalinovo nádraží, byl bych pro přejmenování, ale ne podle jiné osoby.
Nicméně proti Wintonově (hlavnímu) nádraží se nijak stavět nebudu a nechám rozhodnout ostatní s klidným svědomím. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|