Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Nemluvě o tom, že výsledek byl, že auta jela často v permanentním zipu, tzn. nikdo si netroufl toho kterého řidiče začít předjíždět (ať už šlo o levý nebo pravý pruh), takže to byla taková souvislá jízda. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak to nevím, co na D1 je, já vloni v srpnu bojoval s dost úzkými oběma, přičemž jelikož lidé vpravo často měli obavu z okraje, tak překáželi doleva, a tudíž pak jsem se opravdu bál, že škrtnu o beton.
A myslím, že se to týkalo jak míst, kde náš směr vedl v protisměru, tak míst, kde vedl po své straně. |
|
|
|
| Mvek: Vpravo je úplně normální jízdní pruh. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Když tě tam ti vpravo pustí (aneb nebojí se, že vezmou betonové zátarasy vpravo nebo svodidla, nebo že je strhne žlábek na vodu)... |
|
|
|
| Tak jsem zpět z FF a letos musím říct, že to byl velmi povedený ročník Voči conu :) Děkuji tímto za milou společnost Seven, Yakuzzu jsem jaksi minul.
Nicméně k dopravě. Dnes jsem asi dal rekord Chotěboř > Praha, kdy jsme 11:37 vyjížděli a 13:06 dojeli. D1 byla krásně prázdná. Opět hlavně díky tomu, že nikdo neumí jezdit v tom levém úzkém pruhu a tak je úplně prázdný. |
|
|
|
| Yakuzza: Možná mám jinou citlivost, ale není to výjimečné, kdy vidím slušně vypadající dieselový osobák, za kterým se vznese černý oblak kouře, když se prudce rozjede. A ono to i pěkně dusivě smrdí. Nevím, jaký to má dopad na životní prostředí nebo zdraví, ale příjemné to rozhodně není a u benziňáků se to neděje (pokud mají ok katalyzátor). Nedávno jsem takhle viděl draze vypdající Passat.
A hluk/vibrace - nevím, jestli jde o vibrace, možná jde o infrazvuk, ale běžící diesel poznám i za slyšitelný hluk nepropouštějící stěnu, ale spíš mi vadí to, že když takhle někdo zastaví pod naším činžákem (jsem jen v prvním patře a jen o jeden byt od silnice), tak to při otevřené ventilačce docela umí rušit. Problém je u volnoběhu, u běžné zátěže to bude v pohodě. Ono stačí porovnat ta auta, která na přejezdu nevypnou motor. |
|
|
|
| čistě teoreticky v 10h by měla už být průjezdná Uhříněves ....
zlatá doba kdy se na FF jezdilo s krosnou motoráčkem |
|
|
|
| Kutná hora se širokou poloprázdnou silnicí je mastidlo na Telemacha :D dejte mu německé dálnice :)
pátek jsme trošku severněji od Chotěboře jeli my a bez problémů, projížděli jsme Třemošnicí, Sečí, Poličkou a dál
brácha si teď dává D1 každý víkend, ale jenom v nočních hodinách, jinak tam člověk uvízne, naposledy ho to chytlo už v 6 ráno
ad) šestituna - ono stačí místní traktor :D |
|
|
|
| Mvek:
z důvodů znečištění, vibrací a hluku diesel určitě nechci.
Tohle už snad dneska neplatí... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ad dálnice, nemůžu posoudit, uvidíme, až se dostanu k novému autu, i když z důvodů znečištění, vibrací a hluku diesel určitě nechci.
Souhlas, Praha na úspornou jízdu fakt není:-).
A co se týče brzdění motorem, proč myslíš? Samo o sobě určitě má asi zanedbatelnou úsporu, jde o to, že když se na něj člověk zaměří, tak podle toho jezdí. Tzn. na mnoha případech, kde je vidět, nebo to znám, prostě z 90 na 50 zpomalím bez šlápnutí na brzdu, pak si jsem jist, že vedle destiček/kotoučů/čelistí jsem ušetřil i palivo, protože při brzdění to nežralo nic. Mnoho jiných lidí pojede déle rychle a pak bude brzdit, ale na to udržení rychlosti spotřebují nějaké palivo, co já ne.
Na druhou stranu neženu to do extrému a když jsou místa, kde třeba je 90 jen sotva kilometr, tak tam nejedu celou dobu 50:-), ale na druhou stranu se rozjedu třeba jen na 70 (příkladem je třeba úsek mezi Březiněvsí a Líbeznicí).
|
|
|
|
| Mvek: Jelikož mám SDI, neboli diesel bez turba, tak moje průměrná spotřeba na dálnici je 3,8. Brzda/plyn přes vesničky tak 5,5. 6.° taky nemám.
dá se naučit jezdit úsporně kdekoliv.
V Praze ne. Kor když chytneš červenou vlnu. Ale jinak ano, když chci, samozřejmě úsporně jedu. Brždění motorem ale k té úspoře moc nepatří :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Pokud ti jde o úsporu benzínu, tak to by mě tedy zajímalo, kolik ti to na té dálnici žere... Mně zásadně právě dálnice zvyšuje spotřebu, ale ano, nemám 6. stupeň, a tudíž mám vysoké otáčky už nad 110.
Nicméně pokud ti o ní jde, dá se naučit jezdit úsporně kdekoliv. Prostě se kus před obcí dojíždí a brzdí motorem apod. Ono to znát je... |
|
|
|
| Seven: Jaké máš zkušenosti se Štěrboholskou spojkou od Spořilova k D11? Já velmi špatné, pokud je to ve špičce (dopolední i odpolední) a občas i dopoledne v sobotu. |
|
|
|
| 5. Kveten, Jizni Spojka, D11, nevidim problem. |
|
|
|
| Nevím, jak moc má Google dobré informace a bere v potaz různé výluky, protože ten ukazuje po D1 Telemachovi hodně přes 2 hodiny, zatímco přes Kolín po staré pod dvě hodiny (a s tou D11 je to o chlup rychlejší). Na druhou stranu dostat se přes Prahu z 5. května na D11 není sranda, chce to znát dobré zkratky apod.
Podle Seznamu je to po D1 o 2 minuty delší než po kolínské silnici 12.
Ale netuším, co se děje u Golčova Jeníkova, možná to Google bral v potaz. |
|
|
|
| Abych byl v Chotěboři na oběd, čili 9:20 - 10:00 ode mě. |
|
|
|
| V kolik se mimochodem chystas jet? |
|
|
|
| V podstate nejlepsi je vykaslat se na D1 a jet po 11. |
|
|
|
| Seven: Jo, to mi taky někdo říkal, ale nakonec to asi spojím s pracovní návštěvou THB, když už tam budu, čili D1. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|