Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!
|
|
|
|
| Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :) |
|
|
|
| Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.
Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:
Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:
V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.
Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.
Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).
Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:
Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.
Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.
A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes). |
|
|
|
| Pozemstan: Tak zchátralé budovy v tomto stavu s lešením jsou běžné bohužel i v krásných Mariánských Lázních (připomíná mi to, že tu byl zájem o fotky, měl bych je někdy probrat:-)).
Tam je pár pěkných lázeňských hotelů, které jsou prázdné a zchátralé, mnohé z nich naopak za minulého režimu vypadaly pěkně (leporelo z 80 let). |
|
|
|
| Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(
Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali... |
|
|
|
| Marshall: To platí dnes, stejně jako před dvaceti lety, když jsem se v okolí pohyboval já... mimochodem, zrovna na Vyšehradě jsou dodnes mnou zmiňované 30 km/h výhybky (sice nejspíš jen do "ranžíru", ale i tak). |
|
|
|
| Mvek 213510: Mi povídej, na Albertově pracuju. Navíc to nádraží je docela pěkná budova a nechaj to takhle chátrat. |
|
|
|
| Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.
Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě. |
|
|
|
| AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?
Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj. |
|
|
|
| Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí). |
|
|
|
| AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)? |
|
|
|
| Praha t.č. potřebuje dvě věci, které jsou do jisté míry vzájemnými substituty... a také by se vhodně doplnily navzájem...
krom obligátní trasy D by bylo zapotřebí rekonstruovat tzv. "pražský uzel" tak, aby po něm mohly jezdit linky ála S-bahn (přes celé město), které by v kritických situacích zvládaly suplovat metro).
|
|
|
|
| Mvek: Ale ono by splňovalo, kdyby se chtělo. Elefant a nějaké běžné osobní vlaky by tam mohly zastavovat úplně v pohodě. Jenže ono se holt nechce, no.. |
|
|
|
| Onehdy jsem se přesvědčil, jak by bodla žel. zast. Vyšehrad, samozřejmě nejlépe tam, kde nádraží bylo, ale kde by teď nesplňovalo limity na zatáčku.
Protože jsem jel linkou S7 z Úval, ta má mezipřistání s pauzou na Hlavním, poté pokračuje přes Smíchov do Berouna.
Ale já potřeboval někam mezi zastávky MHD Výtoň a Albertov (přesněji do svahu pod Vyšehradem, ulice Vratislavova). To ovšem bylo docela komplikované, buď z Hlavního na Vyšehrad a min 15 minut dolu, docela klikatě. Nebo po Hlavním ještě min. jednou přesedat (Pavlák, Karlák apod. dle toho, zda jedu tram či metrem), nebo totéž, ale ze Smíchovského.
A časově ty varianty vycházely podobně. Nejen, že nádraží Vyšehrad je blíž než ty zastávky tram, ale hlavně i s pauzou na Hlavním by to vyšlo podobně dlouho, ale bez přestupů. |
|
|
|
| TelemachusRhade: K těm já se vyjádřit neumím, protože jdou vesměs mimo mě (tedy někdy jedu na tu Velkou Ohradu, ale to je tak výjimečné, že jsem to tam nikdy plně nevstřebal). |
|
|
|
| Ano, od Kačerova k Nuseláku se počítá se zeleným pruhem a tudíž ubrání pruhu na 2, ale i tak je to dálnice v centru a za Nuselákem bude mít opět tři pruhy, byť za IP půjde taky pod zem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak já předpokládám, že tu původní tepnu chtějí dost omezit, aby se zlepšilo prostředí (hluk i znečištění). A't už to bude mýtem, povolenkami, zúžením nebo kdoví čím. |
|
|
|
| Řekněme, že to bude dobré až přijde na řadu zavření magistrály a oprava Nuselského mostu, ale k čemu to bude potom, to opravu netušim. Praha totiž, jako snad jediné velkoměsto, pracuje s koncepcí, že středem města povedou dvě obří tepny, namísto vyřešení špatného pokrytí MHD. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Já Blanku nestudoval, takže nemůžu posoudit, co je na ní špatně (krom provedení, viz propadnutí tunelu apod.)? Napadá mě z oleje jen to, že by možná jakžtakž současná infrastruktura zvládla dopravu ve městě, kdyby se dodělaly celé obchvaty mimo Prahu, pro tranzit. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|