Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Tak ale jinak je to Elefant, tak se prostě přehnal stanicí no... |
|
|
|
| V angličtině je to tuším terminus a v němčině nepřekvapivě Kopfbahnhof :D |
|
|
|
| Marshall: Hlava, hm, přemýšlím, jestli to nebyl jiný název v jiném jazyce. |
|
|
|
| "Hlavové stanice" nejsou problém, potkal jsem je v poměrně dosti městech (osobně se mi líbí Stuttgart). Lidi jsou (tedy souhlasím s AVipem). |
|
|
|
| Mvek:
z bezpečnostních důvodů přestavět jinak
Proti tomu jdou dva tlaky: jednak komerční se snahou o využití pozemků jinak (to z jedné strany) a z druhé strany potřeba žel. dopravců lézt cestující veřejnosti "do pozadí"
(ono by ničemu neublížilo, kdyby bylo zavedeno interní pravidlo, že se zastavuje x metrů od konce koleje, ale protože by substrát -zejména ten invalidní- držkoval, tak radši budeme buzerovat s dojezdem až na krev, ano, 90% debilit na dráze a spol. z hlediska zastavování ve stanicích se opravdu dělá kvůli permanentně uřvané a neustále na cokoli držkující "invalidní lobby", ale jako že jo). |
|
|
|
| AVip: Jo, jen si říkám, jestli by se neměla tahle nádraží (teď mám okno, jak se jim říká? něco jako kalichová, nebo nějaká jiná nádoba:-)), kde koleje končí, z bezpečnostních důvodů přestavět jinak. Protože to, že se zarážka rozpadla, je na druhou stranu dobře, jinak by byla z části vlaku harmonika... Spíš by ale za ní měl být nějaký delší brzdící pruh (nevím, jestli si tohle nádraží pamatuji dobře, ale myslím, že je tam jen asi metr nebo dva štěrku a třeba v Drážďanech mi nepřijde ani to). |
|
|
|
| Mvek: Nojo porád... mašinfíra se holt při dotahování soupravy ke konci perónu trochu zamyslel... to se občas stane.
;-)
Ale vážně, osobně si myslím, že to bude vina mašinfíry, který se snažil jet "na ruku" a "nedal to", ale nechci nijak předjímat výsledky vyšetřování, protože stát se mohlo doslova cokoliv. |
|
|
|
| Nakonec jsem naznal, že mi jedna noc na FFku stačila a v pátek dopoledne jsem se přesunul na chatu. Minul jsem tak dost lidí, kteří dorazili v pátek, ale i v ten čtvrtek jsem potkal spoustu lidí, které jsem velice dlouho neviděl. Dokonce i s Pravdou jsem pokecal :) |
|
|
|
| Nemluvě o tom, že výsledek byl, že auta jela často v permanentním zipu, tzn. nikdo si netroufl toho kterého řidiče začít předjíždět (ať už šlo o levý nebo pravý pruh), takže to byla taková souvislá jízda. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak to nevím, co na D1 je, já vloni v srpnu bojoval s dost úzkými oběma, přičemž jelikož lidé vpravo často měli obavu z okraje, tak překáželi doleva, a tudíž pak jsem se opravdu bál, že škrtnu o beton.
A myslím, že se to týkalo jak míst, kde náš směr vedl v protisměru, tak míst, kde vedl po své straně. |
|
|
|
| Mvek: Vpravo je úplně normální jízdní pruh. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Když tě tam ti vpravo pustí (aneb nebojí se, že vezmou betonové zátarasy vpravo nebo svodidla, nebo že je strhne žlábek na vodu)... |
|
|
|
| Tak jsem zpět z FF a letos musím říct, že to byl velmi povedený ročník Voči conu :) Děkuji tímto za milou společnost Seven, Yakuzzu jsem jaksi minul.
Nicméně k dopravě. Dnes jsem asi dal rekord Chotěboř > Praha, kdy jsme 11:37 vyjížděli a 13:06 dojeli. D1 byla krásně prázdná. Opět hlavně díky tomu, že nikdo neumí jezdit v tom levém úzkém pruhu a tak je úplně prázdný. |
|
|
|
| Yakuzza: Možná mám jinou citlivost, ale není to výjimečné, kdy vidím slušně vypadající dieselový osobák, za kterým se vznese černý oblak kouře, když se prudce rozjede. A ono to i pěkně dusivě smrdí. Nevím, jaký to má dopad na životní prostředí nebo zdraví, ale příjemné to rozhodně není a u benziňáků se to neděje (pokud mají ok katalyzátor). Nedávno jsem takhle viděl draze vypdající Passat.
A hluk/vibrace - nevím, jestli jde o vibrace, možná jde o infrazvuk, ale běžící diesel poznám i za slyšitelný hluk nepropouštějící stěnu, ale spíš mi vadí to, že když takhle někdo zastaví pod naším činžákem (jsem jen v prvním patře a jen o jeden byt od silnice), tak to při otevřené ventilačce docela umí rušit. Problém je u volnoběhu, u běžné zátěže to bude v pohodě. Ono stačí porovnat ta auta, která na přejezdu nevypnou motor. |
|
|
|
| čistě teoreticky v 10h by měla už být průjezdná Uhříněves ....
zlatá doba kdy se na FF jezdilo s krosnou motoráčkem |
|
|
|
| Kutná hora se širokou poloprázdnou silnicí je mastidlo na Telemacha :D dejte mu německé dálnice :)
pátek jsme trošku severněji od Chotěboře jeli my a bez problémů, projížděli jsme Třemošnicí, Sečí, Poličkou a dál
brácha si teď dává D1 každý víkend, ale jenom v nočních hodinách, jinak tam člověk uvízne, naposledy ho to chytlo už v 6 ráno
ad) šestituna - ono stačí místní traktor :D |
|
|
|
| Mvek:
z důvodů znečištění, vibrací a hluku diesel určitě nechci.
Tohle už snad dneska neplatí... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Ad dálnice, nemůžu posoudit, uvidíme, až se dostanu k novému autu, i když z důvodů znečištění, vibrací a hluku diesel určitě nechci.
Souhlas, Praha na úspornou jízdu fakt není:-).
A co se týče brzdění motorem, proč myslíš? Samo o sobě určitě má asi zanedbatelnou úsporu, jde o to, že když se na něj člověk zaměří, tak podle toho jezdí. Tzn. na mnoha případech, kde je vidět, nebo to znám, prostě z 90 na 50 zpomalím bez šlápnutí na brzdu, pak si jsem jist, že vedle destiček/kotoučů/čelistí jsem ušetřil i palivo, protože při brzdění to nežralo nic. Mnoho jiných lidí pojede déle rychle a pak bude brzdit, ale na to udržení rychlosti spotřebují nějaké palivo, co já ne.
Na druhou stranu neženu to do extrému a když jsou místa, kde třeba je 90 jen sotva kilometr, tak tam nejedu celou dobu 50:-), ale na druhou stranu se rozjedu třeba jen na 70 (příkladem je třeba úsek mezi Březiněvsí a Líbeznicí).
|
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|