Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Už mě nebavilo čekat, kdy se zprovozní vydávání Open card, abych si mohl vyměnit a zařídil jsem si na Kačerově papírový kupón. Zadarmo, za 5 minut a se stejnou slevou (roční). |
|
|
|
| Jinak tedy D1 nebyl dobrý nápad (chtěli jsme se jí vyhnout, ale selhal budík na mobilu, tak jsme to včera riskli, že to bude rychlejší). Zácpa od sjezdu na Benešov nevím, jak vypadala (na tom místě to vypdalo jako parkoviště, ale opodál při objíždění jsme viděli pomalé šourání a mělo to být jen pár kilometrů). Pak tu byl jeden zúžený úsek, které popisuje Telemachus, ale celkově malý provoz a v obou pruzích (kdybych nechtěl jet těch 80-90, tak bych mohl vlevo předjíždět).
Jenže za sjezdem na Havl. Brod byl ten úsek, co znám já, kde vpravo jsou těsně svodidla a vlevo je betonový předěl, takže tam to chce už větší nervy na předjíždění, nicméně opět to jelo tak nějak normálně těch 80.
Průser bylo Brno. Nevím, který inteligent musí malovat značení (podle informací, ale v praxi tam byla dvě auta dopravního značení a nic se nedělo) v sobotu dopoledne tak, že prostě směrem od Prahy zavřou jeden ze dvou pruhů. Od místa, kde je z D1 vidět v dáli Brno a jeho paneláky (a pak kolem toho rozestaveného hotelu u dálnice či čeho) jsme sjížděli až k prvnímu výjezdu do Brna. Ještě, že je to z kopce, vypnul jsem motor a otevřel okna a často i dveře sjížděl zadarmo pouštěním brzdy:-). Nicméně zdržení (a ve vedru) bylo minimálně půlhodinu.
Pak nás ještě varovalo cosi na 210. km, takže jsme to objeli kus po D2 a pak přes okrajové čtvrti města, nevím, jak moc to mělo smysl. Pak už ale bylo volno až do Zlína a na Slovensku také bylo velmi volno.
Vedro bylo pěkné, ještě že část bylo zataženo. Zpátky přes Brno asi nejedu, pokud pojedeme včas.
|
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tohle je dvousečné, většinu dne jet 22kou (tedy jestli tam ještě vlastně jezdí:-)) mezi Újezdem a Malostranskou znamenalo připočíst si náhodné zdržení i přes deset minut díky zácpě.
Je mi líto, ale do takovýchto ulic centra průjezdová doprava nepatří. Jasně, potřebujeme alternativy, nevím, jak moc je jejich vize použití Blanky reálná. Ale prostě mezi Smíchovem a Malou Stranou autem nemáš důvod jezdit (nebo jsi invalida a pak se tě to nejspíš týkat nebude, nebo dopravní obsluha/zásobování). |
|
|
|
| Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj
Cože? To už je jako 10 let? |
|
|
|
| Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle
Aniž bych chtěl cokoliv jakkoliv, ta výhybka a následný oblouk měla povolenou rychlost 16 km/h a ta tramvaj to tam švihla dvojnásobnou rychlostí... což je u kolejových vozidel celkem zaručený recept na katastrofu.
Ostatně, když před časem u Děčína srovnal jeden Elefant se zemí několik desítek metrů koridoru, tak se to stalo z toho důvodu, že se mašinfíra pokusil "prohučet" 50 km/h výhybku rychlostí 100+ km/h...
Co tím chci říct? Že se mi tu vynořuje jistý vzor, který se už dá bez problému zobecnit... a v obou zmíněných případech to byla chyba lidského faktoru.
|
|
|
|
| To nahrazeni necim jinym mi trochu pripomina logiku "V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle, zakazeme teda tramvajim zatacet a budou jezdit jen rovne."
Videla jsem takoveto nadrazi v Londyne i Frankfurtu a problemy s tim nemaji, nehody se proste stavaji a prijde mi, ze tato je statisticky zcela zanedbatelna v pomeru kolik takovych nadrazi po svete je a kolik se stalo techto nehod. Zkusila bych to zjistit, ale mam na praci lepsi veci. |
|
|
|
| Tak ale jinak je to Elefant, tak se prostě přehnal stanicí no... |
|
|
|
| V angličtině je to tuším terminus a v němčině nepřekvapivě Kopfbahnhof :D |
|
|
|
| Marshall: Hlava, hm, přemýšlím, jestli to nebyl jiný název v jiném jazyce. |
|
|
|
| "Hlavové stanice" nejsou problém, potkal jsem je v poměrně dosti městech (osobně se mi líbí Stuttgart). Lidi jsou (tedy souhlasím s AVipem). |
|
|
|
| Mvek:
z bezpečnostních důvodů přestavět jinak
Proti tomu jdou dva tlaky: jednak komerční se snahou o využití pozemků jinak (to z jedné strany) a z druhé strany potřeba žel. dopravců lézt cestující veřejnosti "do pozadí"
(ono by ničemu neublížilo, kdyby bylo zavedeno interní pravidlo, že se zastavuje x metrů od konce koleje, ale protože by substrát -zejména ten invalidní- držkoval, tak radši budeme buzerovat s dojezdem až na krev, ano, 90% debilit na dráze a spol. z hlediska zastavování ve stanicích se opravdu dělá kvůli permanentně uřvané a neustále na cokoli držkující "invalidní lobby", ale jako že jo). |
|
|
|
| AVip: Jo, jen si říkám, jestli by se neměla tahle nádraží (teď mám okno, jak se jim říká? něco jako kalichová, nebo nějaká jiná nádoba:-)), kde koleje končí, z bezpečnostních důvodů přestavět jinak. Protože to, že se zarážka rozpadla, je na druhou stranu dobře, jinak by byla z části vlaku harmonika... Spíš by ale za ní měl být nějaký delší brzdící pruh (nevím, jestli si tohle nádraží pamatuji dobře, ale myslím, že je tam jen asi metr nebo dva štěrku a třeba v Drážďanech mi nepřijde ani to). |
|
|
|
| Mvek: Nojo porád... mašinfíra se holt při dotahování soupravy ke konci perónu trochu zamyslel... to se občas stane.
;-)
Ale vážně, osobně si myslím, že to bude vina mašinfíry, který se snažil jet "na ruku" a "nedal to", ale nechci nijak předjímat výsledky vyšetřování, protože stát se mohlo doslova cokoliv. |
|
|
|
| Nakonec jsem naznal, že mi jedna noc na FFku stačila a v pátek dopoledne jsem se přesunul na chatu. Minul jsem tak dost lidí, kteří dorazili v pátek, ale i v ten čtvrtek jsem potkal spoustu lidí, které jsem velice dlouho neviděl. Dokonce i s Pravdou jsem pokecal :) |
|
|
|
| Nemluvě o tom, že výsledek byl, že auta jela často v permanentním zipu, tzn. nikdo si netroufl toho kterého řidiče začít předjíždět (ať už šlo o levý nebo pravý pruh), takže to byla taková souvislá jízda. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tak to nevím, co na D1 je, já vloni v srpnu bojoval s dost úzkými oběma, přičemž jelikož lidé vpravo často měli obavu z okraje, tak překáželi doleva, a tudíž pak jsem se opravdu bál, že škrtnu o beton.
A myslím, že se to týkalo jak míst, kde náš směr vedl v protisměru, tak míst, kde vedl po své straně. |
|
|
|
| Mvek: Vpravo je úplně normální jízdní pruh. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|