Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3063
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1650 - 1669 / 3063Starší   Nejstarší

AVip - 22. červenec 2015 14:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Na tu papírovou je tedy akorát třeba fotku, že?

A trochu trpělivosti na šaltru... :-)
Mvek - 22. červenec 2015 14:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nehoda Pendolina s kamiónem ve Studénce (Novinky)

Studénka je asi proklétá, nicméně řidič bohužel unikl Darwinově zákonu... Aneb nevím, jak byl zkušený, ale za volant by ho neměli pustit snad nikdy. To nemohl z toho přejezdu projet i mezi závorami, nebo je holt urazit? Co asi kdo zmůže tak rychle, když jdou závory dolu s autem na trati, i kdyby to byl motorák, a ne rychlík... Takže škoda by to byla jasně nižší.
Mvek - 22. červenec 2015 14:11sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Hm, Dáša si pořídila zadarmo novou OpenCard asi před třemi týdny (a už jí píšou, že na ni čeká). Nepřesvědčil jsem ji, aby si radši rovnou zřídila tu papírovou.


Na tu papírovou je tedy akorát třeba fotku, že?
AVip - 22. červenec 2015 13:45sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Ad trasa D... to už ani nekomentuju. Krnda přišla na to, jak poslat malou domů, řekl bych...
jak poznamenal jeden komentátor Novinek - v Praze už jeden tunel bez řidičů máme - Blanku. :-)
AVip - 22. červenec 2015 13:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade:
zařídil jsem si na Kačerově papírový kupón. Zadarmo, za 5 minut a se stejnou slevou (roční).

Popravdě, za stávajícího ho stavu věcí je to jediné rozumné řešení (což mi připomíná, že si budu muset zjistit, jestli náhodou moje stará papírová legitimace není stále ještě platná, protože, AFAIK, by měla být a pokud ano, příští rok je jasný...)
Telemachus Rhade - 22. červenec 2015 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Zephram:
Hmm. Metro D se plánuje bez řidiče.

Už opět? Tak uvidíme kolikrát to ještě změní :)
Telemachus Rhade - 22. červenec 2015 13:29sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Už mě nebavilo čekat, kdy se zprovozní vydávání Open card, abych si mohl vyměnit a zařídil jsem si na Kačerově papírový kupón. Zadarmo, za 5 minut a se stejnou slevou (roční).
Zephram - 21. červenec 2015 13:22sipka
ZAMĚŘIT
Zephram
Hmm. Metro D se plánuje bez řidiče.
Mvek - 19. červenec 2015 09:35sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jinak tedy D1 nebyl dobrý nápad (chtěli jsme se jí vyhnout, ale selhal budík na mobilu, tak jsme to včera riskli, že to bude rychlejší). Zácpa od sjezdu na Benešov nevím, jak vypadala (na tom místě to vypdalo jako parkoviště, ale opodál při objíždění jsme viděli pomalé šourání a mělo to být jen pár kilometrů). Pak tu byl jeden zúžený úsek, které popisuje Telemachus, ale celkově malý provoz a v obou pruzích (kdybych nechtěl jet těch 80-90, tak bych mohl vlevo předjíždět).
Jenže za sjezdem na Havl. Brod byl ten úsek, co znám já, kde vpravo jsou těsně svodidla a vlevo je betonový předěl, takže tam to chce už větší nervy na předjíždění, nicméně opět to jelo tak nějak normálně těch 80.

Průser bylo Brno. Nevím, který inteligent musí malovat značení (podle informací, ale v praxi tam byla dvě auta dopravního značení a nic se nedělo) v sobotu dopoledne tak, že prostě směrem od Prahy zavřou jeden ze dvou pruhů. Od místa, kde je z D1 vidět v dáli Brno a jeho paneláky (a pak kolem toho rozestaveného hotelu u dálnice či čeho) jsme sjížděli až k prvnímu výjezdu do Brna. Ještě, že je to z kopce, vypnul jsem motor a otevřel okna a často i dveře sjížděl zadarmo pouštěním brzdy:-). Nicméně zdržení (a ve vedru) bylo minimálně půlhodinu.
Pak nás ještě varovalo cosi na 210. km, takže jsme to objeli kus po D2 a pak přes okrajové čtvrti města, nevím, jak moc to mělo smysl. Pak už ale bylo volno až do Zlína a na Slovensku také bylo velmi volno.

Vedro bylo pěkné, ještě že část bylo zataženo. Zpátky přes Brno asi nejedu, pokud pojedeme včas.

Mvek - 19. červenec 2015 09:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Telemachus Rhade: Tohle je dvousečné, většinu dne jet 22kou (tedy jestli tam ještě vlastně jezdí:-)) mezi Újezdem a Malostranskou znamenalo připočíst si náhodné zdržení i přes deset minut díky zácpě.
Je mi líto, ale do takovýchto ulic centra průjezdová doprava nepatří. Jasně, potřebujeme alternativy, nevím, jak moc je jejich vize použití Blanky reálná. Ale prostě mezi Smíchovem a Malou Stranou autem nemáš důvod jezdit (nebo jsi invalida a pak se tě to nejspíš týkat nebude, nebo dopravní obsluha/zásobování).
Telemachus Rhade - 17. červenec 2015 21:18sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jediná (rozumná) spojnice Smíchova a Malé strany zřejmě zmizí.

Magistrát plánuje uzavřít Újezd a Karmelitskou. Řidiči mají jezdit Blankou
Telemachus Rhade - 17. červenec 2015 17:53sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj

Cože? To už je jako 10 let?
AVip - 17. červenec 2015 17:33sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle

Aniž bych chtěl cokoliv jakkoliv, ta výhybka a následný oblouk měla povolenou rychlost 16 km/h a ta tramvaj to tam švihla dvojnásobnou rychlostí... což je u kolejových vozidel celkem zaručený recept na katastrofu.

Ostatně, když před časem u Děčína srovnal jeden Elefant se zemí několik desítek metrů koridoru, tak se to stalo z toho důvodu, že se mašinfíra pokusil "prohučet" 50 km/h výhybku rychlostí 100+ km/h...

Co tím chci říct? Že se mi tu vynořuje jistý vzor, který se už dá bez problému zobecnit... a v obou zmíněných případech to byla chyba lidského faktoru.
Seven - 17. červenec 2015 16:37sipka
ZAMĚŘIT
Seven
To nahrazeni necim jinym mi trochu pripomina logiku "V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle, zakazeme teda tramvajim zatacet a budou jezdit jen rovne."

Videla jsem takoveto nadrazi v Londyne i Frankfurtu a problemy s tim nemaji, nehody se proste stavaji a prijde mi, ze tato je statisticky zcela zanedbatelna v pomeru kolik takovych nadrazi po svete je a kolik se stalo techto nehod. Zkusila bych to zjistit, ale mam na praci lepsi veci.
Mvek - 15. červenec 2015 22:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tak ale jinak je to Elefant, tak se prostě přehnal stanicí no...
Marshall - 15. červenec 2015 16:19sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
V angličtině je to tuším terminus a v němčině nepřekvapivě Kopfbahnhof :D
Mvek - 15. červenec 2015 16:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: Hlava, hm, přemýšlím, jestli to nebyl jiný název v jiném jazyce.
Marshall - 15. červenec 2015 15:57sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
"Hlavové stanice" nejsou problém, potkal jsem je v poměrně dosti městech (osobně se mi líbí Stuttgart). Lidi jsou (tedy souhlasím s AVipem).
AVip - 15. červenec 2015 14:32sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
z bezpečnostních důvodů přestavět jinak

Proti tomu jdou dva tlaky: jednak komerční se snahou o využití pozemků jinak (to z jedné strany) a z druhé strany potřeba žel. dopravců lézt cestující veřejnosti "do pozadí"
(ono by ničemu neublížilo, kdyby bylo zavedeno interní pravidlo, že se zastavuje x metrů od konce koleje, ale protože by substrát -zejména ten invalidní- držkoval, tak radši budeme buzerovat s dojezdem až na krev, ano, 90% debilit na dráze a spol. z hlediska zastavování ve stanicích se opravdu dělá kvůli permanentně uřvané a neustále na cokoli držkující "invalidní lobby", ale jako že jo).
Mvek - 15. červenec 2015 12:55sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Jo, jen si říkám, jestli by se neměla tahle nádraží (teď mám okno, jak se jim říká? něco jako kalichová, nebo nějaká jiná nádoba:-)), kde koleje končí, z bezpečnostních důvodů přestavět jinak. Protože to, že se zarážka rozpadla, je na druhou stranu dobře, jinak by byla z části vlaku harmonika... Spíš by ale za ní měl být nějaký delší brzdící pruh (nevím, jestli si tohle nádraží pamatuji dobře, ale myslím, že je tam jen asi metr nebo dva štěrku a třeba v Drážďanech mi nepřijde ani to).

Nejnovější   Novější 1650 - 1669 / 3063Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o