Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip:budu muset zjistit, jestli náhodou moje stará papírová legitimace není stále ještě platná
Já jsem se před koupí ročního kupónu přesně na toto ptal a moje "občanská s evidencí" platná byla. (Vydána v září 2007.)
|
|
|
|
| AVip: V tomhle kontextu slovo šaltr neznám...
Ad závory - jistý si být nemůžu, ale ze své zkušenosti, jak reaguji ve vedru, tak spíš je to pak silová akce. Takže proražení závor se nabízí jako to nejjednodušší. Chci jet dál, závory mi překáží, nase*e mě to... Resp. pokud bych byl příčetný, asi nějaký kompromis šikmo. Zvláště tedy s těžkým autem. Pak bych možná utekl, to je už jiná.
Ale je fakt, že je tu riziko, že bych měl takový zkrat, že by mě napadlo couvat (a nenapadlo, že tam jsou závory už taky), a pak už by to taky mohlo dopadnout blbě. |
|
|
|
| I když jsem tedy v Chrastavě - Andělské Hoře zažil propojené ruční závory, kdy od jedněch snad nebylo vidět k druhým... |
|
|
|
| Ony ty ruční závory měly něco do sebe...
V ČRo ovšem k dnešnímu případu říkali, že šlo o problematické místo, kde řidiči často ignorují signalizaci (to jako opravdu i za přítomnosti závor?!), a tak tam byly nedávno nainstalovány i kamery, jejichž záběry umožnily i rychlé dopadení pachatele. Přitom ale onen pachatel-řidič prý měl právě raději závory silou porušit, a tak aktivovat zabezpečení. To to nemohl tedy zařídit i operátor nebo automatika napojená na kameru? Automatizace by neměla vést k zhoršení stavu... |
|
|
|
| Mvek:
Aneb nevím, jak byl zkušený, ale za volant by ho neměli pustit snad nikdy.
No tak nějak... člověk jako je on je doslova veřejné ohrožení...
Zas na straně druhé, já sice vím, že závory se dají projet (jsou tak postavené) a že furt je lepší mít orvané auto, než do mít komplet na odpis, ale popravdě, sám nevím, jak bych reagoval.
Kór v tomhle počasí.
Jako malej jsem zažil situaci, kdy se bez varování (předzváněč? - co to je?) začaly v někdejší NDR kolem našeho Trabiho spouštět mechanické dřevěné závory a otec nás z přejezdu dostal vyloženě ekvivalentem "losího testu" - a můžu říct jen jedno: je to pěkně hnusnej pocit... |
|
|
|
| Mvek:
Na tu papírovou je tedy akorát třeba fotku, že?
A trochu trpělivosti na šaltru... :-) |
|
|
|
| Nehoda Pendolina s kamiónem ve Studénce (Novinky)
Studénka je asi proklétá, nicméně řidič bohužel unikl Darwinově zákonu... Aneb nevím, jak byl zkušený, ale za volant by ho neměli pustit snad nikdy. To nemohl z toho přejezdu projet i mezi závorami, nebo je holt urazit? Co asi kdo zmůže tak rychle, když jdou závory dolu s autem na trati, i kdyby to byl motorák, a ne rychlík... Takže škoda by to byla jasně nižší. |
|
|
|
| Hm, Dáša si pořídila zadarmo novou OpenCard asi před třemi týdny (a už jí píšou, že na ni čeká). Nepřesvědčil jsem ji, aby si radši rovnou zřídila tu papírovou.
Na tu papírovou je tedy akorát třeba fotku, že? |
|
|
|
| Ad trasa D... to už ani nekomentuju. Krnda přišla na to, jak poslat malou domů, řekl bych...
jak poznamenal jeden komentátor Novinek - v Praze už jeden tunel bez řidičů máme - Blanku. :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
zařídil jsem si na Kačerově papírový kupón. Zadarmo, za 5 minut a se stejnou slevou (roční).
Popravdě, za stávajícího ho stavu věcí je to jediné rozumné řešení (což mi připomíná, že si budu muset zjistit, jestli náhodou moje stará papírová legitimace není stále ještě platná, protože, AFAIK, by měla být a pokud ano, příští rok je jasný...) |
|
|
|
| Zephram:
Hmm. Metro D se plánuje bez řidiče.
Už opět? Tak uvidíme kolikrát to ještě změní :) |
|
|
|
| Už mě nebavilo čekat, kdy se zprovozní vydávání Open card, abych si mohl vyměnit a zařídil jsem si na Kačerově papírový kupón. Zadarmo, za 5 minut a se stejnou slevou (roční). |
|
|
|
| Jinak tedy D1 nebyl dobrý nápad (chtěli jsme se jí vyhnout, ale selhal budík na mobilu, tak jsme to včera riskli, že to bude rychlejší). Zácpa od sjezdu na Benešov nevím, jak vypadala (na tom místě to vypdalo jako parkoviště, ale opodál při objíždění jsme viděli pomalé šourání a mělo to být jen pár kilometrů). Pak tu byl jeden zúžený úsek, které popisuje Telemachus, ale celkově malý provoz a v obou pruzích (kdybych nechtěl jet těch 80-90, tak bych mohl vlevo předjíždět).
Jenže za sjezdem na Havl. Brod byl ten úsek, co znám já, kde vpravo jsou těsně svodidla a vlevo je betonový předěl, takže tam to chce už větší nervy na předjíždění, nicméně opět to jelo tak nějak normálně těch 80.
Průser bylo Brno. Nevím, který inteligent musí malovat značení (podle informací, ale v praxi tam byla dvě auta dopravního značení a nic se nedělo) v sobotu dopoledne tak, že prostě směrem od Prahy zavřou jeden ze dvou pruhů. Od místa, kde je z D1 vidět v dáli Brno a jeho paneláky (a pak kolem toho rozestaveného hotelu u dálnice či čeho) jsme sjížděli až k prvnímu výjezdu do Brna. Ještě, že je to z kopce, vypnul jsem motor a otevřel okna a často i dveře sjížděl zadarmo pouštěním brzdy:-). Nicméně zdržení (a ve vedru) bylo minimálně půlhodinu.
Pak nás ještě varovalo cosi na 210. km, takže jsme to objeli kus po D2 a pak přes okrajové čtvrti města, nevím, jak moc to mělo smysl. Pak už ale bylo volno až do Zlína a na Slovensku také bylo velmi volno.
Vedro bylo pěkné, ještě že část bylo zataženo. Zpátky přes Brno asi nejedu, pokud pojedeme včas.
|
|
|
|
| Telemachus Rhade: Tohle je dvousečné, většinu dne jet 22kou (tedy jestli tam ještě vlastně jezdí:-)) mezi Újezdem a Malostranskou znamenalo připočíst si náhodné zdržení i přes deset minut díky zácpě.
Je mi líto, ale do takovýchto ulic centra průjezdová doprava nepatří. Jasně, potřebujeme alternativy, nevím, jak moc je jejich vize použití Blanky reálná. Ale prostě mezi Smíchovem a Malou Stranou autem nemáš důvod jezdit (nebo jsi invalida a pak se tě to nejspíš týkat nebude, nebo dopravní obsluha/zásobování). |
|
|
|
| Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj
Cože? To už je jako 10 let? |
|
|
|
| Seven:
V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle
Aniž bych chtěl cokoliv jakkoliv, ta výhybka a následný oblouk měla povolenou rychlost 16 km/h a ta tramvaj to tam švihla dvojnásobnou rychlostí... což je u kolejových vozidel celkem zaručený recept na katastrofu.
Ostatně, když před časem u Děčína srovnal jeden Elefant se zemí několik desítek metrů koridoru, tak se to stalo z toho důvodu, že se mašinfíra pokusil "prohučet" 50 km/h výhybku rychlostí 100+ km/h...
Co tím chci říct? Že se mi tu vynořuje jistý vzor, který se už dá bez problému zobecnit... a v obou zmíněných případech to byla chyba lidského faktoru.
|
|
|
|
| To nahrazeni necim jinym mi trochu pripomina logiku "V 2005 na Karlaku v zatacce vylitla tramvaj, protoze jela moc rychle, zakazeme teda tramvajim zatacet a budou jezdit jen rovne."
Videla jsem takoveto nadrazi v Londyne i Frankfurtu a problemy s tim nemaji, nehody se proste stavaji a prijde mi, ze tato je statisticky zcela zanedbatelna v pomeru kolik takovych nadrazi po svete je a kolik se stalo techto nehod. Zkusila bych to zjistit, ale mam na praci lepsi veci. |
|
|
|
| Tak ale jinak je to Elefant, tak se prostě přehnal stanicí no... |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|