Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: Vskutku zajímavá reakce! |
|
|
|
| Přesně tak, také mě zaskočili, vyjádření více oblastí bych čekal, ale max nějakou lehkou kontrolu, takže asi budou mít máslo na hlavě, jen se obávám, že to nepomohlo (a jinak je zajímavé, že jiní by si nestěžovali už dříve, když je to min rok). |
|
|
|
| Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!
|
|
|
|
| Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :) |
|
|
|
| Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.
Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:
Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:
V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.
Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.
Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).
Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:
Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.
Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.
A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes). |
|
|
|
| Pozemstan: Tak zchátralé budovy v tomto stavu s lešením jsou běžné bohužel i v krásných Mariánských Lázních (připomíná mi to, že tu byl zájem o fotky, měl bych je někdy probrat:-)).
Tam je pár pěkných lázeňských hotelů, které jsou prázdné a zchátralé, mnohé z nich naopak za minulého režimu vypadaly pěkně (leporelo z 80 let). |
|
|
|
| Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(
Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali... |
|
|
|
| Marshall: To platí dnes, stejně jako před dvaceti lety, když jsem se v okolí pohyboval já... mimochodem, zrovna na Vyšehradě jsou dodnes mnou zmiňované 30 km/h výhybky (sice nejspíš jen do "ranžíru", ale i tak). |
|
|
|
| Mvek 213510: Mi povídej, na Albertově pracuju. Navíc to nádraží je docela pěkná budova a nechaj to takhle chátrat. |
|
|
|
| Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.
Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě. |
|
|
|
| AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?
Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj. |
|
|
|
| Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí). |
|
|
|
| AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)? |
|
|
|
| Praha t.č. potřebuje dvě věci, které jsou do jisté míry vzájemnými substituty... a také by se vhodně doplnily navzájem...
krom obligátní trasy D by bylo zapotřebí rekonstruovat tzv. "pražský uzel" tak, aby po něm mohly jezdit linky ála S-bahn (přes celé město), které by v kritických situacích zvládaly suplovat metro).
|
|
|
|
| Mvek: Ale ono by splňovalo, kdyby se chtělo. Elefant a nějaké běžné osobní vlaky by tam mohly zastavovat úplně v pohodě. Jenže ono se holt nechce, no.. |
|
|
|
| Onehdy jsem se přesvědčil, jak by bodla žel. zast. Vyšehrad, samozřejmě nejlépe tam, kde nádraží bylo, ale kde by teď nesplňovalo limity na zatáčku.
Protože jsem jel linkou S7 z Úval, ta má mezipřistání s pauzou na Hlavním, poté pokračuje přes Smíchov do Berouna.
Ale já potřeboval někam mezi zastávky MHD Výtoň a Albertov (přesněji do svahu pod Vyšehradem, ulice Vratislavova). To ovšem bylo docela komplikované, buď z Hlavního na Vyšehrad a min 15 minut dolu, docela klikatě. Nebo po Hlavním ještě min. jednou přesedat (Pavlák, Karlák apod. dle toho, zda jedu tram či metrem), nebo totéž, ale ze Smíchovského.
A časově ty varianty vycházely podobně. Nejen, že nádraží Vyšehrad je blíž než ty zastávky tram, ale hlavně i s pauzou na Hlavním by to vyšlo podobně dlouho, ale bez přestupů. |
|
|
|
| TelemachusRhade: K těm já se vyjádřit neumím, protože jdou vesměs mimo mě (tedy někdy jedu na tu Velkou Ohradu, ale to je tak výjimečné, že jsem to tam nikdy plně nevstřebal). |
|
|
|
| Ano, od Kačerova k Nuseláku se počítá se zeleným pruhem a tudíž ubrání pruhu na 2, ale i tak je to dálnice v centru a za Nuselákem bude mít opět tři pruhy, byť za IP půjde taky pod zem. |
|
|
|
| TelemachusRhade: Tak já předpokládám, že tu původní tepnu chtějí dost omezit, aby se zlepšilo prostředí (hluk i znečištění). A't už to bude mýtem, povolenkami, zúžením nebo kdoví čím. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|