Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mazací tramvaj T3 se živou kamerou
Článek o mazání kolejnic od ledna kvůli snížení hluku a také o historii tohoto jednoho konkrétního vozidla, plus odkaz na živou kameru z její zádě (SlowTV). |
|
|
|
| Myslím si, že kam rozhodně patří tlačit (ale zas ne za každou cenu a dumpingově) elektropohon je MHD. Jednak kvůli dieselovým motorům, zejména pak v zástavbě, navíc třeba v centru (hluk, zplodiny, vibrace), jednak kvůli tomu, že prostě je to v pohybu pořád, takže ty efekty jsou větší než u osobáků, kde navíc jakákoliv baterka stárne i bez používání.
A obecně větší využívání povede snad k dalšímu pokroku technologie.
Co se týče baterií, toho jsem si vědom (a mám velké dilema, zda jít třeba někdy za pár let aspoň do hybridu, zvláště při mém stylu úsporné jízdy a možnostem časté rekuperace). Ale nemám vůbec přehled, nakolik se technologie vyvíjejí, jestli recyklace baterií je stále jen třeba odebrání olova pro znovupoužití a pak klasická chemická likvidace chemikálií, nebo se dají recyklovat už s menším dopadem na přírodu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren.
S ohledem na existenci odlučovačů popílku atp. bych tohle neviděl jako problém (rozhodně ne ve srovnání s dieselovým motorem)... spíš je problém v něčem jiném - jednak vyrobit baterku je solidní (al)chy/emie s nenulovým objemem nebezpečného odpadu a samozřejmě, případný únik chemikálií z baterie může být solidní pohroma... |
|
|
|
| Ovšem to barevné provedení je šílené. Skoro stejně jako to heslo :)
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren. |
|
|
|
| Elektrobus SOR v testovacím provozu v Praze
Jedná se o kapacitou plnohodnotné vozidlo, které se dobíjí buď pomalu, nebo rychle pantografem z troleje tramvají.
V článku je i jízdní řád, kde jezdí, ale jde o linky 213 ve všední den a 188 (kolem nás) v sobotu. |
|
|
|
| teď jsem fakt ráda že nejezdím u SA, z D1 bych se zbláznila |
|
|
|
| Ale vedle negativních zážitků za víkend, a to včetně dalších semaforů a oprav, že už se zdržení nevyhnu ani na alternativní trase, jsem měl i pozitivní:
Při práci na silnici dali 30ku asi 20 cm před konec obce, takže jsem jel asi tak těch 70, co tam jezdím:-), až tedy do další 30ky asi půl kilometru dál. |
|
|
|
| Já vím, že minimálně dva odtud to už viděli na FB, ale fakt jsem včera měl chuť auto zastavit, hodit varovné a jít domů pěšky, když jsem už po xté brzdil na 50, přestože na daném místě bylo 80.
Tu někdo mimo obec jel 60 na přehledném poli. Tu oba pruhy spojky mezi Průmyslovou a lanovým mostem jely 50-60 a pak na těch třech pruzích někdo přejel do levého, ale pokračoval stejnou rychlostí a podobné hovadiny až po konec radarů.
Totéž na Kbelské od Poděbradské nahoru k Průmyslové tam taky nejen na radaru na té dlouhé 70ce jela většina do 60.
Faktem je, že třeba tady jeli řidiči pomalu i v sobotu po cestě tam, ale včera kolem osmé večer domů to byla fakt extrémní přehlídka nemožného provozu.
Zatímco v sobotu jsem dlouhý kus cesty jel bez doteku brzdy, protože jsem vždy v pohodě i případného připjujícího se řidiče v pohodě pustil jen puštěním plynu, včera jsem obrousil destičky asi tolik, co jinak za dvě cesty. |
|
|
|
| Yakuzza mi v Samomluvě připomněl jednu informaci z černé kroniky, která mě překvapila na dovolené.
Byli jsme v mimo jiné Tatra muzeu na Bítově u Vranovské přehrady a tam měli trabanta a pamětní desku/vzpomínku na kamarády, kteří ve svém trabantím veteránu zemřeli na D1, když je rozcupoval kamión, který prorazil svodidla z protisměru... To opravdu nase*e...:-( |
|
|
|
| Tak se zdá, že nové semafory v pražské Legerově ulici dnes nejsou v provozu, ale auta se tam zastavují stejně. |
|
|
|
| Yakuzza: jasně, klasika, rozečetl jsem příspěvek, pak mě někdo vyrušil a vrátil jsem se a reagoval, aniž bych si uvědomil, že jsem ho nedočetl až k odkazu:-). |
|
|
|
| Mvek: V tom článku právě píšou, že to příliš nenaplnilo očekávání. |
|
|
|
| Yakuzza: Zajímavé:-), ale pomáhá to ŽSS, aby aspoň nebyla ztrátová?:-D |
|
|
|
| Doufám, že neobjevuju Ameriku. Ale při zjišťování možnosti dopravy vlakem na Ukrajinu jsem našel přímý vlak Bratislava-Kyjev R 601 HORALKY SEDITA. Kolega ze Slovenska potvrdil, že jména rychlíků na Slovensku slouží jako reklamy, takže opravdu to jsou "ty" Horalky.
Našel jsem článek z roku 2011, kde píšou, že se toto bude rušit, ale jak se tak dívám na seznam slovenských rychlíků, úplně se to nepovedlo :) Nutno říct, že rychlík SHOPPIE.SK a podobné, to je fakt úlet. Vůbec jsem o tom nevěděl. |
|
|
|
| A postávající auta - to mi připomnělo opět ty diesely. Ve Znojmě jsme měli z penzionu okno do vnitrobloku s parkovacími stáními. Jednou jsem si říkal, že snad letí helikoptéra nízko nad domy, nebo se bortí dům, a ne, to jen tak příšerně rezonovaly vibrace dieselového motoru. Jasně, že benzínový je také hlučný, ale na ten volnoběh nemá takové vibrace, které někdo citlivý negativně vnímá i ve volném prostoru, natož takhle uzavřeném. Tady se dělalo nevolno po chvilce i mně. |
|
|
|
| Jo ty kurvy to nakonec fakt udělaly. Hmm, neveselé. A já proč mám u sebe kolony 2x častěji než obvykle.. |
|
|
|
| Na pražské magistrále v Legerově ulici kousek za příjezdem z Nuselského mostu přibyly nové semafory. Fronta se tvoří přesně pod naší budovou, takže větrání je už téměř sebevražedné, nebylo-li dosud... Už před lety jsem se seznámil s plány na změnu magistrály v běžnou městskou ulici/bulvár s přechody, zelení, omezenou rychlostí a menším provozem. Jenže to očividně nefunguje a řidiči to stále chápou jako nejkratší cestu přes Prahu/do centra, k hlavnímu nádraží, na Florenc apod.
Jako chodec přechod mezi dvěma přece jen vzdálenějšími podchody na jednu stranu vítám jako omezení bariéry magistrály, ale na druhou stranu semafory přes Wenzigovu ulici zpomalí i chodce při cestě na metro (když jej zatím brzdily jen jedny mezi restaurací Legenda a prodejnou Žabka)... -)(
Možná bylo bývalo naopak vhodnější, byť asi dražší, případné zahloubení magistrály nebo její častější přehrazení, izolace od města při zachování nebo i rozšíření možnosti rychlejšího průjezdu (i když to by zase komplikovalo místní zásobování) a poskytnutí jiných možností chodcům, jak bariéru překonat/pohybovat se zcela mimo její úroveň... |
|
|
|
| AVip:
má jasno v tom, že pásy jsou fuj.
Heh, no v životě nemám sílu číst komentáře na plošných médiích/webech, vím proč. |
|
|
|
| AVip: To je hezká teorie, ale sám mám obavy, jak bych se zachoval. Jediná zkušenost, kterou mám, bohužel moc pozitivně nevypovídá, a to když jsem prostě brzdil (a ještě málo) i když jsem mladou srnu viděl dost brzy. Pravda, tam asi nebylo ani na místě strhnout to do příkopu, protože výsledkem taky bylo jen pravděpodobně zraněné, ale uprchlé zvíře (v noci) a prasklý jeden můstek nárazníku pod chladičem, navíc jsem tehdy byl zelenáč.
Ale nevím, úmyslně nabourat, byť do jámy apod., je hrozně "proti srsti", takže z toho mám trochu obavu, jak se jednou zachovám. Ačkoliv jinak obvykle neváhám a když to jde, odbočující řidiče objíždím i po "pangejtu" apod., aniž bych nejprve zastavil a pak přemýšlel. Takže doufám, že nějaká naděje rozumné reakce tu je, ale obavu mám. |
|
|
|
| Jediné řešení této příhody je to, že to auto nejelo a že stálo, ať už z jakéhokoli důvodu - tedy například že řidička čekala, až ta příšera projede.
Představa, jak někdo za jízdy přesedá v autě je uhozená - hlavně že buranské osazenstvo *ovínek má jasno v tom, že pásy jsou fuj. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|