Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| kapitan Pike: Což už nejde, pokud si nevyměníš SPZ :) |
|
|
|
| kapitan Pike: Jo, to jsem si myslel, a kde, v rámci těch obřích ploch parkovacích míst před terminály? |
|
|
|
| Je tam možnost parkovat 15 minut zadarmo, pak je potřeba z parkoviště vyjet a znovu tam zajet :-) |
|
|
|
| Tušíte někdo z praxe, jak je to na ruzyňském letišti s možností parkování, pokud bych měl někoho vyzvedávat? Je tam nějaké K+R, nebo vše placené a draho? |
|
|
|
| Malé varování pro uživatele Štěrboholské spojky, potažmo obecně východní části pražského obchvatu.
Pravý pruh směrem na jih kolem Č. M. je jen na D11 na Hradec. To jsem ovšem na tom krátkém kousku změny značení přehlédl, když jsem na silnici najížděl z té spojky od Kbelské kolem Satalic. Takže jsem to zjistil až při sjíždění na D11 a dojel jsem si až do Jirn (a využil to k neplánované návštěvě rodičů). |
|
|
|
| To je zas novinářské srovnávání jablek s hruškama... :/ Když odhlédnu od toho, že počítá s nominálními cenami staveb a faktu, že v žebříčku minimálně chybí brněnský Královopolský tunel (za cca 11 miliard) a metro A do Motola (za cca 20 miliard), tak je blbost srovnávat Blanku (a většinu uvedených staveb) s dálnicí ex-D47. Zatímco u Blanky (a většiny ostatních) šlo o jedinou stavbu, tak u ex-D47 jde o asi 10 na sebe navazujících staveb (dálničních úseků), jejichž realizace byla zahájena plus minus současně pouze na základě politického rozhodnutí. Stejně jako třeba stavba dálnice D5 z Plzně do Rozvadova v 90. letech (3 úseky dohromady za tehdejších asi 9 miliard)... Ten přehled se nedá brát jinak, než jen jako neúplný výčet hodně drahých dopravních staveb v ČR. |
|
|
|
| Mazací tramvaj T3 se živou kamerou
Článek o mazání kolejnic od ledna kvůli snížení hluku a také o historii tohoto jednoho konkrétního vozidla, plus odkaz na živou kameru z její zádě (SlowTV). |
|
|
|
| Myslím si, že kam rozhodně patří tlačit (ale zas ne za každou cenu a dumpingově) elektropohon je MHD. Jednak kvůli dieselovým motorům, zejména pak v zástavbě, navíc třeba v centru (hluk, zplodiny, vibrace), jednak kvůli tomu, že prostě je to v pohybu pořád, takže ty efekty jsou větší než u osobáků, kde navíc jakákoliv baterka stárne i bez používání.
A obecně větší využívání povede snad k dalšímu pokroku technologie.
Co se týče baterií, toho jsem si vědom (a mám velké dilema, zda jít třeba někdy za pár let aspoň do hybridu, zvláště při mém stylu úsporné jízdy a možnostem časté rekuperace). Ale nemám vůbec přehled, nakolik se technologie vyvíjejí, jestli recyklace baterií je stále jen třeba odebrání olova pro znovupoužití a pak klasická chemická likvidace chemikálií, nebo se dají recyklovat už s menším dopadem na přírodu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren.
S ohledem na existenci odlučovačů popílku atp. bych tohle neviděl jako problém (rozhodně ne ve srovnání s dieselovým motorem)... spíš je problém v něčem jiném - jednak vyrobit baterku je solidní (al)chy/emie s nenulovým objemem nebezpečného odpadu a samozřejmě, případný únik chemikálií z baterie může být solidní pohroma... |
|
|
|
| Ovšem to barevné provedení je šílené. Skoro stejně jako to heslo :)
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren. |
|
|
|
| Elektrobus SOR v testovacím provozu v Praze
Jedná se o kapacitou plnohodnotné vozidlo, které se dobíjí buď pomalu, nebo rychle pantografem z troleje tramvají.
V článku je i jízdní řád, kde jezdí, ale jde o linky 213 ve všední den a 188 (kolem nás) v sobotu. |
|
|
|
| teď jsem fakt ráda že nejezdím u SA, z D1 bych se zbláznila |
|
|
|
| Ale vedle negativních zážitků za víkend, a to včetně dalších semaforů a oprav, že už se zdržení nevyhnu ani na alternativní trase, jsem měl i pozitivní:
Při práci na silnici dali 30ku asi 20 cm před konec obce, takže jsem jel asi tak těch 70, co tam jezdím:-), až tedy do další 30ky asi půl kilometru dál. |
|
|
|
| Já vím, že minimálně dva odtud to už viděli na FB, ale fakt jsem včera měl chuť auto zastavit, hodit varovné a jít domů pěšky, když jsem už po xté brzdil na 50, přestože na daném místě bylo 80.
Tu někdo mimo obec jel 60 na přehledném poli. Tu oba pruhy spojky mezi Průmyslovou a lanovým mostem jely 50-60 a pak na těch třech pruzích někdo přejel do levého, ale pokračoval stejnou rychlostí a podobné hovadiny až po konec radarů.
Totéž na Kbelské od Poděbradské nahoru k Průmyslové tam taky nejen na radaru na té dlouhé 70ce jela většina do 60.
Faktem je, že třeba tady jeli řidiči pomalu i v sobotu po cestě tam, ale včera kolem osmé večer domů to byla fakt extrémní přehlídka nemožného provozu.
Zatímco v sobotu jsem dlouhý kus cesty jel bez doteku brzdy, protože jsem vždy v pohodě i případného připjujícího se řidiče v pohodě pustil jen puštěním plynu, včera jsem obrousil destičky asi tolik, co jinak za dvě cesty. |
|
|
|
| Yakuzza mi v Samomluvě připomněl jednu informaci z černé kroniky, která mě překvapila na dovolené.
Byli jsme v mimo jiné Tatra muzeu na Bítově u Vranovské přehrady a tam měli trabanta a pamětní desku/vzpomínku na kamarády, kteří ve svém trabantím veteránu zemřeli na D1, když je rozcupoval kamión, který prorazil svodidla z protisměru... To opravdu nase*e...:-( |
|
|
|
| Tak se zdá, že nové semafory v pražské Legerově ulici dnes nejsou v provozu, ale auta se tam zastavují stejně. |
|
|
|
| Yakuzza: jasně, klasika, rozečetl jsem příspěvek, pak mě někdo vyrušil a vrátil jsem se a reagoval, aniž bych si uvědomil, že jsem ho nedočetl až k odkazu:-). |
|
|
|
| Mvek: V tom článku právě píšou, že to příliš nenaplnilo očekávání. |
|
|
|
| Yakuzza: Zajímavé:-), ale pomáhá to ŽSS, aby aspoň nebyla ztrátová?:-D |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|