Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip, Mvek: No, já bych si měl tento týden koupit nový kupon. Kvůli nejistotě ohledně Opencard i jestli budu v Praze, příslibům levnějších ročních kuponů atd. jsem již loni přešel na čtvrtletní (elektronické) kupony... Teď nevím, ale asi opět koupím čtvrtletní. Papírovou legitimaci mám také, ale studentskou z roku 2002. -) |
|
|
|
| Mvek:
Ad Opencard - už aby zanikla a neplýtvalo se na podporu.
Jestli mohu prosit, ať vydrží do konce roku a pak ať ji vezme čert... já vědel, že nemám "starou" legitku vyhazovat (ona není ani tak stará, v jednom v předchozích zaměstnání jsem měl erární lítačku coby zaměstnanecký benefit, takže jsem si regulérní "dospělou" legitimaci pořizoval relativně nedávno - t.j. poměrně hluboko v tomto století, prostě a dobře, je to AFAIK současný vzor, protože zejména ve vnějších pásmech, opět AFAIK, nikdy platit nepřestala). |
|
|
|
| Gebrian vs. Znojmo (Stream)
Dopravy se to sice dotkne jen letmo, jinak mluví pozitivně o reklamách ve Znojmě a celkově dodržovaném architektonickém stylu ulic atd. Neuvědomil jsem si to, ale je fakt, že na mě Znojmo působilo zvláštně, tak nějak "stylově" a staře, přitom čistě. Neumím to ale dobře vyjádřit.
K těm dopravním věcem - je to hezké, ale zrovna na jednom takovém místě jsem si málem neuvědomil, že jsem na silnici, když jsem tam šel. Naopak jako řidič jsem ale předtím byl hodně opatrný, protože jsem měl dojem, že jedu do pěší zóny.
|
|
|
|
| Ad Opencard - už aby zanikla a neplýtvalo se na podporu. Mám už taky papírovou průkazku a kartu použiji už jen do městské knihovny.
|
|
|
|
| Mvek:
Jo, to jsem si myslel, a kde, v rámci těch obřích ploch parkovacích míst před terminály?
Před terminály to bylo, ale kudy se tam jede, to nevím :-)
Telemachus Rhade:
Což už nejde, pokud si nevyměníš SPZ :)
Telemachus Rhade:
Což už nejde, pokud si nevyměníš SPZ :)
Koukám, že zavedli inovaci :-) |
|
|
|
| Dají se někde sehnat takové ty rotační? |
|
|
|
| kapitan Pike: Což už nejde, pokud si nevyměníš SPZ :) |
|
|
|
| kapitan Pike: Jo, to jsem si myslel, a kde, v rámci těch obřích ploch parkovacích míst před terminály? |
|
|
|
| Je tam možnost parkovat 15 minut zadarmo, pak je potřeba z parkoviště vyjet a znovu tam zajet :-) |
|
|
|
| Tušíte někdo z praxe, jak je to na ruzyňském letišti s možností parkování, pokud bych měl někoho vyzvedávat? Je tam nějaké K+R, nebo vše placené a draho? |
|
|
|
| Malé varování pro uživatele Štěrboholské spojky, potažmo obecně východní části pražského obchvatu.
Pravý pruh směrem na jih kolem Č. M. je jen na D11 na Hradec. To jsem ovšem na tom krátkém kousku změny značení přehlédl, když jsem na silnici najížděl z té spojky od Kbelské kolem Satalic. Takže jsem to zjistil až při sjíždění na D11 a dojel jsem si až do Jirn (a využil to k neplánované návštěvě rodičů). |
|
|
|
| To je zas novinářské srovnávání jablek s hruškama... :/ Když odhlédnu od toho, že počítá s nominálními cenami staveb a faktu, že v žebříčku minimálně chybí brněnský Královopolský tunel (za cca 11 miliard) a metro A do Motola (za cca 20 miliard), tak je blbost srovnávat Blanku (a většinu uvedených staveb) s dálnicí ex-D47. Zatímco u Blanky (a většiny ostatních) šlo o jedinou stavbu, tak u ex-D47 jde o asi 10 na sebe navazujících staveb (dálničních úseků), jejichž realizace byla zahájena plus minus současně pouze na základě politického rozhodnutí. Stejně jako třeba stavba dálnice D5 z Plzně do Rozvadova v 90. letech (3 úseky dohromady za tehdejších asi 9 miliard)... Ten přehled se nedá brát jinak, než jen jako neúplný výčet hodně drahých dopravních staveb v ČR. |
|
|
|
| Mazací tramvaj T3 se živou kamerou
Článek o mazání kolejnic od ledna kvůli snížení hluku a také o historii tohoto jednoho konkrétního vozidla, plus odkaz na živou kameru z její zádě (SlowTV). |
|
|
|
| Myslím si, že kam rozhodně patří tlačit (ale zas ne za každou cenu a dumpingově) elektropohon je MHD. Jednak kvůli dieselovým motorům, zejména pak v zástavbě, navíc třeba v centru (hluk, zplodiny, vibrace), jednak kvůli tomu, že prostě je to v pohybu pořád, takže ty efekty jsou větší než u osobáků, kde navíc jakákoliv baterka stárne i bez používání.
A obecně větší využívání povede snad k dalšímu pokroku technologie.
Co se týče baterií, toho jsem si vědom (a mám velké dilema, zda jít třeba někdy za pár let aspoň do hybridu, zvláště při mém stylu úsporné jízdy a možnostem časté rekuperace). Ale nemám vůbec přehled, nakolik se technologie vyvíjejí, jestli recyklace baterií je stále jen třeba odebrání olova pro znovupoužití a pak klasická chemická likvidace chemikálií, nebo se dají recyklovat už s menším dopadem na přírodu. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren.
S ohledem na existenci odlučovačů popílku atp. bych tohle neviděl jako problém (rozhodně ne ve srovnání s dieselovým motorem)... spíš je problém v něčem jiném - jednak vyrobit baterku je solidní (al)chy/emie s nenulovým objemem nebezpečného odpadu a samozřejmě, případný únik chemikálií z baterie může být solidní pohroma... |
|
|
|
| Ovšem to barevné provedení je šílené. Skoro stejně jako to heslo :)
A ještě tedy je otázka nakolik je el. pohon zelený, že... z uhelných elektráren. |
|
|
|
| Elektrobus SOR v testovacím provozu v Praze
Jedná se o kapacitou plnohodnotné vozidlo, které se dobíjí buď pomalu, nebo rychle pantografem z troleje tramvají.
V článku je i jízdní řád, kde jezdí, ale jde o linky 213 ve všední den a 188 (kolem nás) v sobotu. |
|
|
|
| teď jsem fakt ráda že nejezdím u SA, z D1 bych se zbláznila |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|