Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2897 - 2916 / 3043Starší   Nejstarší

AVip - 09. leden 2012 17:11sipka
ZAMĚŘIT
AVip
ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).

že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...

Telemachus Rhade - 23. prosinec 2011 16:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například.
Mvek - 23. prosinec 2011 16:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: No oni to tam v podstatě i zmiňují v tom článku:-).

Ale přijde mi vtipné napsat článek, že končí ve funkci člověk jménem Stůj, a navíc ještě že by šéfem dopravního podniku:-).
Telemachus Rhade - 23. prosinec 2011 16:08sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
iDnes a jeho zprávy... Stůj vede DPP dočasně. Od začátku se ví, že skončí.
Mvek - 23. prosinec 2011 14:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nový šéf vede pražský Dopravní podnik jen chvíli a už se říká, že skončí

Nic zvláštního, až na to, že se ten dočasný šéf jmenuje Jaroslav Stůj.
Pozemstan - 21. prosinec 2011 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Vskutku zajímavá reakce!
Mvek - 21. prosinec 2011 11:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Přesně tak, také mě zaskočili, vyjádření více oblastí bych čekal, ale max nějakou lehkou kontrolu, takže asi budou mít máslo na hlavě, jen se obávám, že to nepomohlo (a jinak je zajímavé, že jiní by si nestěžovali už dříve, když je to min rok).
AVip - 21. prosinec 2011 11:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!

Telemachus Rhade - 21. prosinec 2011 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :)
Mvek - 21. prosinec 2011 10:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.

Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:

Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:

V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.



Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.



Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).



Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:

Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.

Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.






A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes).
Mvek - 10. prosinec 2011 14:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Tak zchátralé budovy v tomto stavu s lešením jsou běžné bohužel i v krásných Mariánských Lázních (připomíná mi to, že tu byl zájem o fotky, měl bych je někdy probrat:-)).
Tam je pár pěkných lázeňských hotelů, které jsou prázdné a zchátralé, mnohé z nich naopak za minulého režimu vypadaly pěkně (leporelo z 80 let).
Pozemstan - 10. prosinec 2011 13:47sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(

Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali...
AVip - 10. prosinec 2011 13:26sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall: To platí dnes, stejně jako před dvaceti lety, když jsem se v okolí pohyboval já... mimochodem, zrovna na Vyšehradě jsou dodnes mnou zmiňované 30 km/h výhybky (sice nejspíš jen do "ranžíru", ale i tak).
Marshall - 10. prosinec 2011 13:06sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek 213510: Mi povídej, na Albertově pracuju. Navíc to nádraží je docela pěkná budova a nechaj to takhle chátrat.
AVip - 07. prosinec 2011 21:28sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.

Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě.
Mvek - 07. prosinec 2011 19:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).

Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?

Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj.
AVip - 07. prosinec 2011 19:42sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Mvek - 07. prosinec 2011 19:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)?
AVip - 07. prosinec 2011 13:39sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Praha t.č. potřebuje dvě věci, které jsou do jisté míry vzájemnými substituty... a také by se vhodně doplnily navzájem...
krom obligátní trasy D by bylo zapotřebí rekonstruovat tzv. "pražský uzel" tak, aby po něm mohly jezdit linky ála S-bahn (přes celé město), které by v kritických situacích zvládaly suplovat metro).
Telemachus Rhade - 07. prosinec 2011 13:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Ale ono by splňovalo, kdyby se chtělo. Elefant a nějaké běžné osobní vlaky by tam mohly zastavovat úplně v pohodě. Jenže ono se holt nechce, no..

Nejnovější   Novější 2897 - 2916 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o