Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek: "Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci."
*Ten les je často smrkový, takže by roční období vadit nemělo. A v prosinci by mohl být alespoň trochu zasněžený...*
SPOILER -) |
|
|
|
| Marshall:
heeej, to naše chemička :D
Neber si to osobně :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, mám to v plánu, dík za konkrétní informace, že vím takhle i číslo. Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci. Ale tak třeba budeme o to víc mít chuť se tam podívat někdy i v létě...
Jinak nám nejde super extra o vánoční trhy, prostě jen trochu vánoční atmosféru a ne Prahu:-). |
|
|
|
| heeej, to naše chemička :D |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
že spojuje dvě města
To bych si taky někdy chtěl projet. Zatím mám tu zkušenost pouze z cesty mezi Mostem a Litvínovem, kde to vede podél smradlavé chemičky. |
|
|
|
| Mvek: Ano, mají. Linky 11 (do Jablonce) a 5 jsou úzkorozchodné jednokolejky. Historická jednička s úzkým rozchodem, jezdí po trase 2 a 3, které ovšem standardně obsluhují tramvaje s širokým rozchodem. Počítalo se totiž, že se komplet přejde na široký, ale komplikovanost tratě 11 to efektivně zazdila. A samozřejmě linky 2, 3, 5 a 11 se částečně kryjí (+ cesta do vozovny), tudíž tam jsou oba rozchody nutností.
Doporučuju se jedenáctkou projet. Jednak je unikátní tím, že spojuje dvě města, potom překonává skoro 200 výškových metrů a hlavně jede lesem, což se vám nikde jinde nepoštěstí shlédnout.
A pokud nemáš co dělat :) tak se na Jabloneckou i Libereckou MHD mrkni. Tram 3 jezdí až pod Ještěd, 101 právě až do Bedřihova, což je 750 mnm, a 104 na Horní Maxov, pod rozhlednu Bramberk. |
|
|
|
| Liberec historicky měl úzkorozchodné tramvaje...
a podle Wiki ještě v 80. letech, takže si to pamatuju z dětství správně. |
|
|
|
| (nebyl jsem tam, viděl jsem to v Gebrián vs. ... o centru Liberce) |
|
|
|
| K čemu je ta třetí tramvajová kolejnice v Liberci? Koukal jsem, že ji mají všechny koleje u toho libereckého terminálu MHD.
To vypadá, jako byste tam měli i nějaké úzkorozchodné tramvaje... |
|
|
|
| Jinak ještě jsem nové stanice metra A nenavštívil, ale viděl jsem epizodu poslední řady Gebriána o pražském metru (Gebrian vs. ...(Stream.cz)) a mimo jiné i porovnání s mnichovským metrem (epizoda před), no a jsem opravdu zděšen:-(. To je fušeřina. Když si navíc vezmu, že se mi ty stanice ani nijak zvlášť nelíbí.
Na druhou stranu v druhé epizodě (trapně laděné do sci-fi) první řady před lety kritizuje Střížkov kvůli plýtvání peněz. To má asi pravdu, ale ta stanice se mi aspoň líbí.
Jinak obecně se mi docela ten seriál líbí (objevil jsem až letos díky odkazu na díl o Znojmu a reklamě). Občas třeba nesouhlasím, ale zároveň je to zajímavé porovnat své názory, nebo získat tip, co navštívit (třeba projezdit mnichovské metro, nebo navštívit bratislavské Hviezdoslavovo náměstí).
Jo a jsou tam tři epizody o květnících:-). Hlavně je teda tragikomické, kde jich většina skončila... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Dlažky jsou hezčí, ale uznávám, že to je asi tak jediná výhoda, protože opravu formou výměny pár většinou nikdo neprovozuje, spíš se to zaleje asfaltem, navíc těžká auta stejně naruší i podloží, takže je tam díra nebo boule a výměna nestačí.
A ano, jsou hlučné, opotřebovávají víc auto a těch dět v nich asi o moc méně nebude, takže dlažky souhlas, v Bělehradské se nehodí. |
|
|
|
| A teď ještě koukám, že na Štvanici přibude tramvajová zastávka a s ní i poptávkový přechod. Paradoxně by to mohlo pomoct nájezdu do Argentinské. |
|
|
|
| Mvek: Co k tomu říct no, bydlím v Nuslích a jezdím na Liberec.
Ale tématicky k Bělehradské. Dneska jsem jel X11 na IP a Bělehradská vypadá docela pěkně. Hlavně už je všude asfalt, a ne ty debilní vypouklé obří kostky, a třeba Pod Karlovem už bude obousměrná. Co mi vadí, je relativní úzkost té silnice, kde u zastávek je prostě chodník nesmyslně široký. A také už nepůjde zastavenou tramvaj objíždět. |
|
|
|
| U nás se prostě plánované opravy nijak časově a místě nekoordinujou, pak to tak dopadá. |
|
|
|
| Kam ještě soudruzi kopnou...? Prý se opravuje Nuselský most a opravuje se kus magistrály, dále se stále opravuje Bělehradská a Vršovická mezi Otakarovou a Koh-i-noorem. Teda tady kolem Nuslí a Vršovic je to fakt ke zbláznění, naštěstí těmi místy jezdím minimálně.
Když k tomu přidám ještě tu Štěrboholskou spojku u Černého Mostu, tak to se mě už občas týká.
Navíc je rozkopaný Mělník kvůli stavbě částečného průtahu/"obchvatu" u cukrovaru, k tomu kompletně vyměňují trať Mělník-Mšeno(-Mladá Boleslav?), takže nově jsou zavřené některé přejezdy v tomto úseku.
Naštěstí už skoro dodělali silnici Nová Ves-Mělník, ale stále je rozkopaná Mělník (Liběchov)-Dubá, že tam je to prý kvůli semaforům v délce asi 9 kilometrů i na hodinu až dvě.
Holt do České Lípy pojedu po D8 a přes Roudnici a Úštěk, stejně to tam znám, ale je toho nějak moc, na to, že je konec října... |
|
|
|
| Marshall: české provedení je švejkovina |
|
|
|
| lagga: souhlas. Opencard jako myšlenka dobrá - vlastně nic zvláštního, je to dnes už klasický systém, který není složitý a není drahý... jen to české provedení, že :( |
|
|
|
| mě teda opencard vyhovuje, do peněženky už moc kartiček nenacpu, návrat k papírovkám je podle mě krok zpět a v konečném důsledku poslední krok k potvrzení plýtvání projektu opencard |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|