Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek:
Netuším. Ale vzhledem k tomu, že v SF měli na tomto principu postavenou +/- běžnou tramvajovou síť, tak to nějak pořešené mít museli (musí).
|
|
|
|
| AVip: Hm a dělali tedy nějaké přecvakávání na jiný kabel, že by bylo víc tras, které by se nějak protínaly?:-)
Nebo šlo vždy o nějakou trasu furt dokola, ať už to bylo se smyčkou nebo jako okružní dráha. |
|
|
|
| ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).
že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...
|
|
|
|
| Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například. |
|
|
|
| TelemachusRhade: No oni to tam v podstatě i zmiňují v tom článku:-).
Ale přijde mi vtipné napsat článek, že končí ve funkci člověk jménem Stůj, a navíc ještě že by šéfem dopravního podniku:-). |
|
|
|
| iDnes a jeho zprávy... Stůj vede DPP dočasně. Od začátku se ví, že skončí. |
|
|
|
| Mvek: Vskutku zajímavá reakce! |
|
|
|
| Přesně tak, také mě zaskočili, vyjádření více oblastí bych čekal, ale max nějakou lehkou kontrolu, takže asi budou mít máslo na hlavě, jen se obávám, že to nepomohlo (a jinak je zajímavé, že jiní by si nestěžovali už dříve, když je to min rok). |
|
|
|
| Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!
|
|
|
|
| Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :) |
|
|
|
| Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.
Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:
Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:
V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.
Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.
Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).
Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:
Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.
Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.
A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes). |
|
|
|
| Pozemstan: Tak zchátralé budovy v tomto stavu s lešením jsou běžné bohužel i v krásných Mariánských Lázních (připomíná mi to, že tu byl zájem o fotky, měl bych je někdy probrat:-)).
Tam je pár pěkných lázeňských hotelů, které jsou prázdné a zchátralé, mnohé z nich naopak za minulého režimu vypadaly pěkně (leporelo z 80 let). |
|
|
|
| Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(
Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali... |
|
|
|
| Marshall: To platí dnes, stejně jako před dvaceti lety, když jsem se v okolí pohyboval já... mimochodem, zrovna na Vyšehradě jsou dodnes mnou zmiňované 30 km/h výhybky (sice nejspíš jen do "ranžíru", ale i tak). |
|
|
|
| Mvek 213510: Mi povídej, na Albertově pracuju. Navíc to nádraží je docela pěkná budova a nechaj to takhle chátrat. |
|
|
|
| Mvek: Taky. Ale hlavně, je vyloženě smutné, že mezi dvě nejdůležitějšími nádražími v Praze se nedá jet přímo, to je prostě výsměch.
Z Masaryčky se pojede úvratí vždycky s tím se nic nenadělá. Ale nemusí ty úvratě být dvě. |
|
|
|
| AVip:
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí).
Myslíš pro účely Masaryčky jako přestupu, tzn. přijedu třeba z východu na ni, tam přesednu na jiný vlak, který tam začne a bude pokračovat na jih/jz nebo jv?
Btw. když už jsme u toho JV, ono by bylo zajímavé vůbec zprovoznit Malešice a tuto spojku používat pro nějaký stálý spoj. |
|
|
|
| Mvek: Zavedení "rychlých" výhybek všude (aspoň 60 km/h a raději více, některé výhybky v Praze jsou ještě 30 km/h), zdvojkolejnění tam, kde je jednokolejná trať a je to únosné a zrušení "posunu osy trati" ve všech stanicích (což fakticky souvisí s body 1 a 2), aby je bylo možno projíždět bez omezování rychlosti.
A optimálně by to chtělo nějak vyřešit propojení Hlavního nádraží a Masaryčky (pokud možno ne úvratí). |
|
|
|
| AVip: A co konkrétně ta rekonstrukce znamená? Předpokládám, že ne jen výměna kolejí ala koridory na hlavních tazích? Že to znamená razantnější zásah v oblasti kolem tunelu a Vršovic (jestli to je ten uzel?)? |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|