Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Kdyby to někomu uniklo, od ledna se nelepí na SPZ zelené známky o měření emisí a také se zrušila kartička s razítky o emisích.
Nyní už se nalepí známka jen na vydaný protokol, na základě kterého pak jako vždy dostanete tu červenou z technické.
Na SPZ nalepili krycí bílé kolečko.
Hezká náhoda byla, že kdybych riskoval jít na technickou až dneska, když mi končila platnost v sobotu, tak hned ten první den včera bych to schytal, protože jsem měl namátkovou kontrolu zhruba ve tři odpoledne v polopustém údolí u Lhotky u Mělníka na vedlejší silnici. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jj, to je ona. |
|
|
|
| Yakuzza: Není to ta, co tam proběhla ta mediální nehoda? |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
jede lesem, což se vám nikde jinde nepoštěstí shlédnout
V Ostravě jede lesem tramvajová linka, minimálně do Vřesiny a bývala to linka č. 4, jestli je ještě, to už nevím. |
|
|
|
| Mvek: "Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci."
*Ten les je často smrkový, takže by roční období vadit nemělo. A v prosinci by mohl být alespoň trochu zasněžený...*
SPOILER -) |
|
|
|
| Marshall:
heeej, to naše chemička :D
Neber si to osobně :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, mám to v plánu, dík za konkrétní informace, že vím takhle i číslo. Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci. Ale tak třeba budeme o to víc mít chuť se tam podívat někdy i v létě...
Jinak nám nejde super extra o vánoční trhy, prostě jen trochu vánoční atmosféru a ne Prahu:-). |
|
|
|
| heeej, to naše chemička :D |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
že spojuje dvě města
To bych si taky někdy chtěl projet. Zatím mám tu zkušenost pouze z cesty mezi Mostem a Litvínovem, kde to vede podél smradlavé chemičky. |
|
|
|
| Mvek: Ano, mají. Linky 11 (do Jablonce) a 5 jsou úzkorozchodné jednokolejky. Historická jednička s úzkým rozchodem, jezdí po trase 2 a 3, které ovšem standardně obsluhují tramvaje s širokým rozchodem. Počítalo se totiž, že se komplet přejde na široký, ale komplikovanost tratě 11 to efektivně zazdila. A samozřejmě linky 2, 3, 5 a 11 se částečně kryjí (+ cesta do vozovny), tudíž tam jsou oba rozchody nutností.
Doporučuju se jedenáctkou projet. Jednak je unikátní tím, že spojuje dvě města, potom překonává skoro 200 výškových metrů a hlavně jede lesem, což se vám nikde jinde nepoštěstí shlédnout.
A pokud nemáš co dělat :) tak se na Jabloneckou i Libereckou MHD mrkni. Tram 3 jezdí až pod Ještěd, 101 právě až do Bedřihova, což je 750 mnm, a 104 na Horní Maxov, pod rozhlednu Bramberk. |
|
|
|
| Liberec historicky měl úzkorozchodné tramvaje...
a podle Wiki ještě v 80. letech, takže si to pamatuju z dětství správně. |
|
|
|
| (nebyl jsem tam, viděl jsem to v Gebrián vs. ... o centru Liberce) |
|
|
|
| K čemu je ta třetí tramvajová kolejnice v Liberci? Koukal jsem, že ji mají všechny koleje u toho libereckého terminálu MHD.
To vypadá, jako byste tam měli i nějaké úzkorozchodné tramvaje... |
|
|
|
| Jinak ještě jsem nové stanice metra A nenavštívil, ale viděl jsem epizodu poslední řady Gebriána o pražském metru (Gebrian vs. ...(Stream.cz)) a mimo jiné i porovnání s mnichovským metrem (epizoda před), no a jsem opravdu zděšen:-(. To je fušeřina. Když si navíc vezmu, že se mi ty stanice ani nijak zvlášť nelíbí.
Na druhou stranu v druhé epizodě (trapně laděné do sci-fi) první řady před lety kritizuje Střížkov kvůli plýtvání peněz. To má asi pravdu, ale ta stanice se mi aspoň líbí.
Jinak obecně se mi docela ten seriál líbí (objevil jsem až letos díky odkazu na díl o Znojmu a reklamě). Občas třeba nesouhlasím, ale zároveň je to zajímavé porovnat své názory, nebo získat tip, co navštívit (třeba projezdit mnichovské metro, nebo navštívit bratislavské Hviezdoslavovo náměstí).
Jo a jsou tam tři epizody o květnících:-). Hlavně je teda tragikomické, kde jich většina skončila... |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Dlažky jsou hezčí, ale uznávám, že to je asi tak jediná výhoda, protože opravu formou výměny pár většinou nikdo neprovozuje, spíš se to zaleje asfaltem, navíc těžká auta stejně naruší i podloží, takže je tam díra nebo boule a výměna nestačí.
A ano, jsou hlučné, opotřebovávají víc auto a těch dět v nich asi o moc méně nebude, takže dlažky souhlas, v Bělehradské se nehodí. |
|
|
|
| A teď ještě koukám, že na Štvanici přibude tramvajová zastávka a s ní i poptávkový přechod. Paradoxně by to mohlo pomoct nájezdu do Argentinské. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|