Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Vinohrady podle mě s hradem nemají nic společného... |
|
|
|
| lagga: Cože? Tedy jako etymologie slova vinohrad bych to bral, to jsem nikdy nezkoumal. Ale nevím o tom, že by na pražských Vinohradech (a asi ani brněnských) byl hrad. Navíc se tedy dříve jmenovaly Královské Vinohrady a byly samostatným městem. |
|
|
|
| proč se Vinohrady jmenují Vinohrady?
protože to byla vinice vedle hradu
picněte mě někdo, poslala bych túúristy úplně někam jinam |
|
|
|
| Pozemstan: I tramvajový terminál v Liberci si vzal na paškál, ale jen tak obecně ho zmínil v díle ... vs. Liberec. Spíše se tam věnuje celkově zastavění centra okolo těmi obchoďáky.
Na druhou stranu jsem pochopil, že pan architekt Gebrian je prostě ne přímo konzervativní, ale zastánce málo nápadných budov, pokud jde o infrastrukturu (ale s tím, že by se návrháři měli zaměřit na efektivnost, a ne na vzhled, souhlasím). Pozitivně tak třeba komentoval přestavbu autobusového nádraží v Litomyšli. |
|
|
|
| Mvek: To je opravdu drsné, hlavně "zastřešení". Ty červené ocelové konstrukce trochu připomínají liberecký terminál ve Fügnerově ulici, který ale bude celkově mnohem praktičtější... |
|
|
|
| Kdyby to někomu uniklo, od ledna se nelepí na SPZ zelené známky o měření emisí a také se zrušila kartička s razítky o emisích.
Nyní už se nalepí známka jen na vydaný protokol, na základě kterého pak jako vždy dostanete tu červenou z technické.
Na SPZ nalepili krycí bílé kolečko.
Hezká náhoda byla, že kdybych riskoval jít na technickou až dneska, když mi končila platnost v sobotu, tak hned ten první den včera bych to schytal, protože jsem měl namátkovou kontrolu zhruba ve tři odpoledne v polopustém údolí u Lhotky u Mělníka na vedlejší silnici. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jj, to je ona. |
|
|
|
| Yakuzza: Není to ta, co tam proběhla ta mediální nehoda? |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
jede lesem, což se vám nikde jinde nepoštěstí shlédnout
V Ostravě jede lesem tramvajová linka, minimálně do Vřesiny a bývala to linka č. 4, jestli je ještě, to už nevím. |
|
|
|
| Mvek: "Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci."
*Ten les je často smrkový, takže by roční období vadit nemělo. A v prosinci by mohl být alespoň trochu zasněžený...*
SPOILER -) |
|
|
|
| Marshall:
heeej, to naše chemička :D
Neber si to osobně :-) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Jo, mám to v plánu, dík za konkrétní informace, že vím takhle i číslo. Akorát ten les nebude takový zážitek zrovna v prosinci. Ale tak třeba budeme o to víc mít chuť se tam podívat někdy i v létě...
Jinak nám nejde super extra o vánoční trhy, prostě jen trochu vánoční atmosféru a ne Prahu:-). |
|
|
|
| heeej, to naše chemička :D |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
že spojuje dvě města
To bych si taky někdy chtěl projet. Zatím mám tu zkušenost pouze z cesty mezi Mostem a Litvínovem, kde to vede podél smradlavé chemičky. |
|
|
|
| Mvek: Ano, mají. Linky 11 (do Jablonce) a 5 jsou úzkorozchodné jednokolejky. Historická jednička s úzkým rozchodem, jezdí po trase 2 a 3, které ovšem standardně obsluhují tramvaje s širokým rozchodem. Počítalo se totiž, že se komplet přejde na široký, ale komplikovanost tratě 11 to efektivně zazdila. A samozřejmě linky 2, 3, 5 a 11 se částečně kryjí (+ cesta do vozovny), tudíž tam jsou oba rozchody nutností.
Doporučuju se jedenáctkou projet. Jednak je unikátní tím, že spojuje dvě města, potom překonává skoro 200 výškových metrů a hlavně jede lesem, což se vám nikde jinde nepoštěstí shlédnout.
A pokud nemáš co dělat :) tak se na Jabloneckou i Libereckou MHD mrkni. Tram 3 jezdí až pod Ještěd, 101 právě až do Bedřihova, což je 750 mnm, a 104 na Horní Maxov, pod rozhlednu Bramberk. |
|
|
|
| Liberec historicky měl úzkorozchodné tramvaje...
a podle Wiki ještě v 80. letech, takže si to pamatuju z dětství správně. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|