Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1532 - 1551 / 3046Starší   Nejstarší

AVip - 23. listopad 2015 10:06sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Telemachus Rhade:
Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí.

Problém trochu je, že se na magisrátu někdo zbláznil a trochu moc se nechal inspirovat tím, čemu se v američtině říká "light rail" (což je fakticky tramvaj, akorát se širším průjezdním profilem a vyššími rychlostmi, protože americká města jsou poněkud geometričtější) a proto je to taky taková "kokotasovina", osobně by se mi konzervativněji pojaté pseudoželezniční stanice a peróny líbily víc... ale co už, hlavně, že tam aspoň něco je.

I když je fakt, že 15T tam opravdu vypadá, jak "PRR GG1-lite"...

Byť ta trať na Suchdol chybí docela bolestně.
Telemachus Rhade - 23. listopad 2015 09:25sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Gebrian vs. tram. trať Barrandov (následuje ještě dovětek)

Adam Gebrian nemá rád extensivní design. Já jsem osobně toho názoru, že trať na Barrandov je jediný důvod proč tam jezdit, krom Aquaparku. Dle mého se tahle "metro/tram" větev skvěle strefila do nějaké potřeby rychlosti a potřeby vizuální zajímavosti v místě.

V čem má ale pravdu, je že než to nechat chátrat a vymýšlet opravdu kraviny, jako je zahrazení laviček, tak se o to má DP starat - což v podstatě nic nestojí - a už dopředu si měli zkalkulovat kolik co vlastně tedy stojí. Jel jsem tam mnohokrát, ale nikdy by mě nenapadlo, že ty průsvitné materiály jsou skutečně sklo :) dtto pro nerez ocel. Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí.
Marshall - 22. listopad 2015 21:39sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
"Z bezpečnostních důvodů" jsme projeli Hlavní nádraží (Metro C). Zatím jsem nenašel o co šlo.

EDIT: Bomba :)
Marshall - 22. listopad 2015 13:31sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
No teď by to chtělo najít inflaci a zjistit, o kolik platíme jinak. :D
Mvek - 21. listopad 2015 18:50sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
A od 1996 to byla základní přestupní za 10, snížená za 5 (třeba už od 6 let), student od 15 už ale za plnou cenu.
Nepřestupní na 15 minut za 6 Kč (nebo 3).

Měsíční za 320, čtvrtletní za 860 a roční za 2700 (snížená za polovinu pro studenty, pro děti za čtvrtinu).

Denní za 50, dále 3 dny (130) a 7 dní (190) a dokonce patnáct dní (220).

Víc materiálů už asi nevyhrabu, tak nebudu spamovat:-).
Mvek - 21. listopad 2015 18:38sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V roce 1991 se platilo za jednotlivou jízdu v Praze 4 Kčs (přestupní lístky nevedli), děti (od 10) a důchodci (65-70) za 1 Kčs.
Měsíční jízdenka stála 120, čtvrtletní 300 a roční 1100.
Jednodenní 25 Kčs a pak tu jsou méně dostupné turistické dvoudenní za 40 nebo též třídenní (50), čtyřdenní (60) a pětidenní za 70.
Také existovaly plnocenné pro organizace (přenosné), a to měsíční za 300, čtvrtletní za 780 a roční za 3000 Kčs.
Mvek - 20. listopad 2015 15:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan:
ROPID ale snad existoval už roku 2002.

Taky myslím, spíš asi tehdy nebyl tak agresivní v navrhovaných změnách.


Vlastně je to fascinující, když se mi taky dostala do ruky mapa Prahy z 1980 a vidím tam kolik linek jezdilo na různých místech tehdy i v srpnu 2012... Ano, někde to zůstalo, nebo naopak vrátili číselně stav z té doby oproti stavu z 90. let atd., ale často se to úplně rozbombardovalo.
Pozemstan - 20. listopad 2015 13:44sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: To je skoro nostalgie. Tehdy jsem v říjnu začínal v Praze studovat. V září jsme na seznamovacím kurzu v Horním Poříčí u Strakonic odklízeli naplavený písek z Otavy. V říjnu jsem se pak začal pohybovat po Praze, kde ještě (i dlouho poté) platila mnohá zmíněná omezení a vzpomínám si, jak jsem si tiskl aktuální mapy.

Telemachus Rhade, Mvek: ROPID ale snad existoval už roku 2002. Vybavuji si, že se tento nápis objevoval na papírových kuponech, ještě když jsem v prváku jezdil na kolej do Brandýsa nad Labem. Ale možná si to pletu...
Telemachus Rhade - 20. listopad 2015 09:27sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: Na to pořád živě vzpomínám, protože se ukázalo, že si dokážeme poradit i bez metra. Bylo to sice zátěžové, ale podařilo se to vymyslet velice dobře.

Z Lehovce jezdily tram 7, 12 a X-B, v cca minutových intervalech a hlavně každá jiným směrem, čili kdo potřeboval třeba do Vršovic, využil sedmičku a neblokoval X-B.

Když B pak zprovoznili až na Vysočanskou (pendl ČM > Hloubětín a druhý pendl Hloubětín > Vyšočanská), tak naopak posílili 136 a všechny další spoje z tama.

Dneska už by s ROPIDem zdaleka tak elegantní nebylo :/
Mvek - 20. listopad 2015 09:16sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V různých materiálech od dědy jsem vyhrabal mimo jiné mapu Prahy s aktuální dopravou k 2. 9. 2002.
Metro jezdilo jen:
Zličín - Smíchovské nádraží
Hloubětín - Černý most (jen po jedné koleji)
Muzeum - Skalka
Muzeum - Háje (Muzeum - Povstání jen po jedné koleji)

A nefungoval Hlávkův most (Štvanice). A mapa od DPP obsahuje i právě informaci, že během září most zprovozní...


Tak jsem si tak říkal, že v srpnu/září 2002 dopravu v Praze rozbombardovala povodeň a v září 2012 Ropid...

kapitan Pike - 18. listopad 2015 08:43sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Já jel včera rychlíkem a vyjel na minutu přesně, docela mě to překvapilo :-)
Telemachus Rhade - 17. listopad 2015 19:02sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Zítra Pardubice a zpátky Penděm, tak držte palce ;)
Mvek - 16. listopad 2015 08:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
V nedávné epizodě Gebrian vs. tunel Blanka na Streamu architekt samozřejmě kafrá na nedomyšlení vizuálního výsledku, ale co mě zaujalo hlavně, je ten záběr někde tak v první třetině, kdy na nějaké té křižovatce u Hradčanské přejíždí spousta aut těmi myškami na odbočení atd.
Asi tam byl problém s místem, ale pak je to rozhodně blbě vyřešeno, protože tohle se dá čekat, a zjevně spousta lidí s tím má problém.

Na druhou stranu ještě za výstavby jsem řešil něco podobného, když jsem na Malovance vyjel do špatného pruhu a musel se pak přes čáru do boční ulice točit, jinak bych dojel snad až na Letnou, namísto směr Bílá Hora.
Yakuzza - 14. listopad 2015 09:03sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dneska jsem se projel po novem dvacetikilometrovem useku ctyrproudovky mezi Opavou a Ostravou. Moc pekne, ani jsem netusil, ze jsme jeste neceho takoveho schopni. Predpokladam ale, ze po zime to stejne spadne.
lagga - 11. listopad 2015 13:48sipka
ZAMĚŘIT
lagga
Mvek, Yakuzza: jasne ze nemaji, to ja sem to uplne popletla s vinicemi na Prazskem hrade
Mvek - 11. listopad 2015 12:24sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dopravní samomluva:
Letos při výměně na zimáky jsem zjistil, že by to letní asi chtělo vyměnit:-). České Continental mají ještě staré číslování, takže jen odhaduji, že budou z 1997-1998 i podle výroby auta.
Slovenské Matadory jsou asi z 2005, ale ani ty nevypadají moc super. Praskající plošky, sinusovka při pohledu na boční stěnu pneumatiky... To už bude o hubu, i když to má hloubku furt i přes limit zimáků.

Ale zas byly poctivé, protože to přežilo ty jízdy v těch třicítkách v létě, Tatry... I moji zostřující se jízdu. Ale možná se právě letos výrazně zhoršily, vloni byl náznak, ale ještě myslím vypadaly ok.
Damar - 05. listopad 2015 15:12sipka
ZAMĚŘIT
Damar
Yakuzza: Všemocná wikipédia tvrdí:

"Na Moravě se navíc často používá výraz vinohrad, který pravděpodobně vznikl v lokalitách, kde se vinice zakládaly na kamenitých svazích a kameny se vynášely na okraj pozemku, čímž kolem vinic vznikaly ohrady z volně nasypaného kamene."
Yakuzza - 05. listopad 2015 15:04sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Vinohrady podle mě s hradem nemají nic společného...
Mvek - 05. listopad 2015 15:01sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
lagga: Cože? Tedy jako etymologie slova vinohrad bych to bral, to jsem nikdy nezkoumal. Ale nevím o tom, že by na pražských Vinohradech (a asi ani brněnských) byl hrad. Navíc se tedy dříve jmenovaly Královské Vinohrady a byly samostatným městem.
lagga - 05. listopad 2015 13:32sipka
ZAMĚŘIT
lagga
proč se Vinohrady jmenují Vinohrady?
protože to byla vinice vedle hradu

picněte mě někdo, poslala bych túúristy úplně někam jinam

Nejnovější   Novější 1532 - 1551 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o