Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Přesně.
Jestli existuje nějaká ikonická americká el. lokomotiva, je to PRR GG1:
https://en.wikipedia.org/wiki/PRR_GG1
(statické fotky tomu ovšem dost ubírají na působivosti, chce to vidět v pohybu, ať už na videu nebo v simulátoru) |
|
|
|
| Wheels of steel! To je taková ikonická americká mašina. |
|
|
|
| AVip:
"PRR GG1-lite"...
Obvykle tě rozšifruju, ale tohle prostě nedám :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí.
Problém trochu je, že se na magisrátu někdo zbláznil a trochu moc se nechal inspirovat tím, čemu se v američtině říká "light rail" (což je fakticky tramvaj, akorát se širším průjezdním profilem a vyššími rychlostmi, protože americká města jsou poněkud geometričtější) a proto je to taky taková "kokotasovina", osobně by se mi konzervativněji pojaté pseudoželezniční stanice a peróny líbily víc... ale co už, hlavně, že tam aspoň něco je.
I když je fakt, že 15T tam opravdu vypadá, jak "PRR GG1-lite"...
Byť ta trať na Suchdol chybí docela bolestně. |
|
|
|
| Gebrian vs. tram. trať Barrandov (následuje ještě dovětek)
Adam Gebrian nemá rád extensivní design. Já jsem osobně toho názoru, že trať na Barrandov je jediný důvod proč tam jezdit, krom Aquaparku. Dle mého se tahle "metro/tram" větev skvěle strefila do nějaké potřeby rychlosti a potřeby vizuální zajímavosti v místě.
V čem má ale pravdu, je že než to nechat chátrat a vymýšlet opravdu kraviny, jako je zahrazení laviček, tak se o to má DP starat - což v podstatě nic nestojí - a už dopředu si měli zkalkulovat kolik co vlastně tedy stojí. Jel jsem tam mnohokrát, ale nikdy by mě nenapadlo, že ty průsvitné materiály jsou skutečně sklo :) dtto pro nerez ocel. Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí. |
|
|
|
| "Z bezpečnostních důvodů" jsme projeli Hlavní nádraží (Metro C). Zatím jsem nenašel o co šlo.
EDIT: Bomba :) |
|
|
|
| No teď by to chtělo najít inflaci a zjistit, o kolik platíme jinak. :D |
|
|
|
| A od 1996 to byla základní přestupní za 10, snížená za 5 (třeba už od 6 let), student od 15 už ale za plnou cenu.
Nepřestupní na 15 minut za 6 Kč (nebo 3).
Měsíční za 320, čtvrtletní za 860 a roční za 2700 (snížená za polovinu pro studenty, pro děti za čtvrtinu).
Denní za 50, dále 3 dny (130) a 7 dní (190) a dokonce patnáct dní (220).
Víc materiálů už asi nevyhrabu, tak nebudu spamovat:-). |
|
|
|
| V roce 1991 se platilo za jednotlivou jízdu v Praze 4 Kčs (přestupní lístky nevedli), děti (od 10) a důchodci (65-70) za 1 Kčs.
Měsíční jízdenka stála 120, čtvrtletní 300 a roční 1100.
Jednodenní 25 Kčs a pak tu jsou méně dostupné turistické dvoudenní za 40 nebo též třídenní (50), čtyřdenní (60) a pětidenní za 70.
Také existovaly plnocenné pro organizace (přenosné), a to měsíční za 300, čtvrtletní za 780 a roční za 3000 Kčs. |
|
|
|
| Pozemstan:
ROPID ale snad existoval už roku 2002.
Taky myslím, spíš asi tehdy nebyl tak agresivní v navrhovaných změnách.
Vlastně je to fascinující, když se mi taky dostala do ruky mapa Prahy z 1980 a vidím tam kolik linek jezdilo na různých místech tehdy i v srpnu 2012... Ano, někde to zůstalo, nebo naopak vrátili číselně stav z té doby oproti stavu z 90. let atd., ale často se to úplně rozbombardovalo. |
|
|
|
| Mvek: To je skoro nostalgie. Tehdy jsem v říjnu začínal v Praze studovat. V září jsme na seznamovacím kurzu v Horním Poříčí u Strakonic odklízeli naplavený písek z Otavy. V říjnu jsem se pak začal pohybovat po Praze, kde ještě (i dlouho poté) platila mnohá zmíněná omezení a vzpomínám si, jak jsem si tiskl aktuální mapy.
Telemachus Rhade, Mvek: ROPID ale snad existoval už roku 2002. Vybavuji si, že se tento nápis objevoval na papírových kuponech, ještě když jsem v prváku jezdil na kolej do Brandýsa nad Labem. Ale možná si to pletu... |
|
|
|
| Mvek: Na to pořád živě vzpomínám, protože se ukázalo, že si dokážeme poradit i bez metra. Bylo to sice zátěžové, ale podařilo se to vymyslet velice dobře.
Z Lehovce jezdily tram 7, 12 a X-B, v cca minutových intervalech a hlavně každá jiným směrem, čili kdo potřeboval třeba do Vršovic, využil sedmičku a neblokoval X-B.
Když B pak zprovoznili až na Vysočanskou (pendl ČM > Hloubětín a druhý pendl Hloubětín > Vyšočanská), tak naopak posílili 136 a všechny další spoje z tama.
Dneska už by s ROPIDem zdaleka tak elegantní nebylo :/ |
|
|
|
| V různých materiálech od dědy jsem vyhrabal mimo jiné mapu Prahy s aktuální dopravou k 2. 9. 2002.
Metro jezdilo jen:
Zličín - Smíchovské nádraží
Hloubětín - Černý most (jen po jedné koleji)
Muzeum - Skalka
Muzeum - Háje (Muzeum - Povstání jen po jedné koleji)
A nefungoval Hlávkův most (Štvanice). A mapa od DPP obsahuje i právě informaci, že během září most zprovozní...
Tak jsem si tak říkal, že v srpnu/září 2002 dopravu v Praze rozbombardovala povodeň a v září 2012 Ropid...
|
|
|
|
| Já jel včera rychlíkem a vyjel na minutu přesně, docela mě to překvapilo :-) |
|
|
|
| Zítra Pardubice a zpátky Penděm, tak držte palce ;) |
|
|
|
| V nedávné epizodě Gebrian vs. tunel Blanka na Streamu architekt samozřejmě kafrá na nedomyšlení vizuálního výsledku, ale co mě zaujalo hlavně, je ten záběr někde tak v první třetině, kdy na nějaké té křižovatce u Hradčanské přejíždí spousta aut těmi myškami na odbočení atd.
Asi tam byl problém s místem, ale pak je to rozhodně blbě vyřešeno, protože tohle se dá čekat, a zjevně spousta lidí s tím má problém.
Na druhou stranu ještě za výstavby jsem řešil něco podobného, když jsem na Malovance vyjel do špatného pruhu a musel se pak přes čáru do boční ulice točit, jinak bych dojel snad až na Letnou, namísto směr Bílá Hora. |
|
|
|
| Dneska jsem se projel po novem dvacetikilometrovem useku ctyrproudovky mezi Opavou a Ostravou. Moc pekne, ani jsem netusil, ze jsme jeste neceho takoveho schopni. Predpokladam ale, ze po zime to stejne spadne. |
|
|
|
| Mvek, Yakuzza: jasne ze nemaji, to ja sem to uplne popletla s vinicemi na Prazskem hrade |
|
|
|
| Dopravní samomluva:
Letos při výměně na zimáky jsem zjistil, že by to letní asi chtělo vyměnit:-). České Continental mají ještě staré číslování, takže jen odhaduji, že budou z 1997-1998 i podle výroby auta.
Slovenské Matadory jsou asi z 2005, ale ani ty nevypadají moc super. Praskající plošky, sinusovka při pohledu na boční stěnu pneumatiky... To už bude o hubu, i když to má hloubku furt i přes limit zimáků.
Ale zas byly poctivé, protože to přežilo ty jízdy v těch třicítkách v létě, Tatry... I moji zostřující se jízdu. Ale možná se právě letos výrazně zhoršily, vloni byl náznak, ale ještě myslím vypadaly ok. |
|
|
|
| Yakuzza: Všemocná wikipédia tvrdí:
"Na Moravě se navíc často používá výraz vinohrad, který pravděpodobně vznikl v lokalitách, kde se vinice zakládaly na kamenitých svazích a kameny se vynášely na okraj pozemku, čímž kolem vinic vznikaly ohrady z volně nasypaného kamene." |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|