Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek:
Ad vybočení
Je to dost otravné, ale dá se to vypnout. Užitečné to může být, když je třeba řidič ve stavu, kdy mu hrozí mikrospánek. Na druhou stranu, to by člověk vůbec neměl sedat za volant, že jo. |
|
|
|
| Yakuzza: Ad vybočení, no to je super, na takové auto se jednou těším, když zásadně zkracuji zatáčky, kde nikdo není atp.
Co se týče předjíždění - ona to není ani tak zábava, jako nutnost. Ten limit by asi pomohl, aby dopravci museli uzpůsobit plány, ale jinak ty časy mají často nastavené dost limitně, kdy mají vyrazit, aby tam nebyli moc brzy, ale zase musí dorazit včas, a i jízda o 5-10 km dlouhou dobu prý může grafikon narušit. |
|
|
|
| Dneska nad ránem na otočku ve Vídni a pořád nerozumím tomu, proč se ta parta bytostí na této planetě není schopna dohodnout na nějakém rozumném spojení Vidně s Brnem. Ta dvouproudovka, co vede přes několik rakouských vesnic, je děsná, především vzhledem ke kvantu kamionů.
(Navíc, když jedete autem v plné výbavě, které vás buzeruje za každé vybočení z pruhu, když vyhlížíte, lze-li kamion předjet.)
Líbilo se mi ale, že na rakouské dálnici je by default pro kamiony 80 km/h. Mám pocit, že to především zabraňuje jejich vzájemnému předjíždění, což je u nás jejich oblíbená zábava. |
|
|
|
| Jo, Gebrian si myslí, že infrastruktura by měla být jen funkční a levná. Taky s tímhle jeho názorem do extrému mám problém. A totéž nejsem zastánce surového betonu (nenatřeného), zatímco on jo.
Na druhou stranu porevoluční metro nebo i trahle trať mají tolik špatně udržovatelných nebo předražených prvků, že je to ostuda. Mně ale vadí tedy spíše ty detaily, jako nevím kolik těch monstrózních cedulí s názvem zastávky (ten fakt nemusí být na každé koleji třikrát nebo kolikrát), nebo celkově hromada materiálu navíc na té první zastávce, kterou komentuje (a která se mi taky vysloveně nelíbí oproti ostatním, které se mi třeba i líbí).
Přijde mi, že jednorázově se nakonec ty prachy urvou, aniž by někdo počítal, kolik bude stát pravidelně údržba, takže na to už peníze nejsou. Pak ale nemá smysl do toho tolik investovat, ta trať na Barrandov není stará 30 let, aby takhle vypadala až po delší době.
|
|
|
|
| Přesně.
Jestli existuje nějaká ikonická americká el. lokomotiva, je to PRR GG1:
https://en.wikipedia.org/wiki/PRR_GG1
(statické fotky tomu ovšem dost ubírají na působivosti, chce to vidět v pohybu, ať už na videu nebo v simulátoru) |
|
|
|
| Wheels of steel! To je taková ikonická americká mašina. |
|
|
|
| AVip:
"PRR GG1-lite"...
Obvykle tě rozšifruju, ale tohle prostě nedám :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí.
Problém trochu je, že se na magisrátu někdo zbláznil a trochu moc se nechal inspirovat tím, čemu se v američtině říká "light rail" (což je fakticky tramvaj, akorát se širším průjezdním profilem a vyššími rychlostmi, protože americká města jsou poněkud geometričtější) a proto je to taky taková "kokotasovina", osobně by se mi konzervativněji pojaté pseudoželezniční stanice a peróny líbily víc... ale co už, hlavně, že tam aspoň něco je.
I když je fakt, že 15T tam opravdu vypadá, jak "PRR GG1-lite"...
Byť ta trať na Suchdol chybí docela bolestně. |
|
|
|
| Gebrian vs. tram. trať Barrandov (následuje ještě dovětek)
Adam Gebrian nemá rád extensivní design. Já jsem osobně toho názoru, že trať na Barrandov je jediný důvod proč tam jezdit, krom Aquaparku. Dle mého se tahle "metro/tram" větev skvěle strefila do nějaké potřeby rychlosti a potřeby vizuální zajímavosti v místě.
V čem má ale pravdu, je že než to nechat chátrat a vymýšlet opravdu kraviny, jako je zahrazení laviček, tak se o to má DP starat - což v podstatě nic nestojí - a už dopředu si měli zkalkulovat kolik co vlastně tedy stojí. Jel jsem tam mnohokrát, ale nikdy by mě nenapadlo, že ty průsvitné materiály jsou skutečně sklo :) dtto pro nerez ocel. Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí. |
|
|
|
| "Z bezpečnostních důvodů" jsme projeli Hlavní nádraží (Metro C). Zatím jsem nenašel o co šlo.
EDIT: Bomba :) |
|
|
|
| No teď by to chtělo najít inflaci a zjistit, o kolik platíme jinak. :D |
|
|
|
| A od 1996 to byla základní přestupní za 10, snížená za 5 (třeba už od 6 let), student od 15 už ale za plnou cenu.
Nepřestupní na 15 minut za 6 Kč (nebo 3).
Měsíční za 320, čtvrtletní za 860 a roční za 2700 (snížená za polovinu pro studenty, pro děti za čtvrtinu).
Denní za 50, dále 3 dny (130) a 7 dní (190) a dokonce patnáct dní (220).
Víc materiálů už asi nevyhrabu, tak nebudu spamovat:-). |
|
|
|
| V roce 1991 se platilo za jednotlivou jízdu v Praze 4 Kčs (přestupní lístky nevedli), děti (od 10) a důchodci (65-70) za 1 Kčs.
Měsíční jízdenka stála 120, čtvrtletní 300 a roční 1100.
Jednodenní 25 Kčs a pak tu jsou méně dostupné turistické dvoudenní za 40 nebo též třídenní (50), čtyřdenní (60) a pětidenní za 70.
Také existovaly plnocenné pro organizace (přenosné), a to měsíční za 300, čtvrtletní za 780 a roční za 3000 Kčs. |
|
|
|
| Pozemstan:
ROPID ale snad existoval už roku 2002.
Taky myslím, spíš asi tehdy nebyl tak agresivní v navrhovaných změnách.
Vlastně je to fascinující, když se mi taky dostala do ruky mapa Prahy z 1980 a vidím tam kolik linek jezdilo na různých místech tehdy i v srpnu 2012... Ano, někde to zůstalo, nebo naopak vrátili číselně stav z té doby oproti stavu z 90. let atd., ale často se to úplně rozbombardovalo. |
|
|
|
| Mvek: To je skoro nostalgie. Tehdy jsem v říjnu začínal v Praze studovat. V září jsme na seznamovacím kurzu v Horním Poříčí u Strakonic odklízeli naplavený písek z Otavy. V říjnu jsem se pak začal pohybovat po Praze, kde ještě (i dlouho poté) platila mnohá zmíněná omezení a vzpomínám si, jak jsem si tiskl aktuální mapy.
Telemachus Rhade, Mvek: ROPID ale snad existoval už roku 2002. Vybavuji si, že se tento nápis objevoval na papírových kuponech, ještě když jsem v prváku jezdil na kolej do Brandýsa nad Labem. Ale možná si to pletu... |
|
|
|
| Mvek: Na to pořád živě vzpomínám, protože se ukázalo, že si dokážeme poradit i bez metra. Bylo to sice zátěžové, ale podařilo se to vymyslet velice dobře.
Z Lehovce jezdily tram 7, 12 a X-B, v cca minutových intervalech a hlavně každá jiným směrem, čili kdo potřeboval třeba do Vršovic, využil sedmičku a neblokoval X-B.
Když B pak zprovoznili až na Vysočanskou (pendl ČM > Hloubětín a druhý pendl Hloubětín > Vyšočanská), tak naopak posílili 136 a všechny další spoje z tama.
Dneska už by s ROPIDem zdaleka tak elegantní nebylo :/ |
|
|
|
| V různých materiálech od dědy jsem vyhrabal mimo jiné mapu Prahy s aktuální dopravou k 2. 9. 2002.
Metro jezdilo jen:
Zličín - Smíchovské nádraží
Hloubětín - Černý most (jen po jedné koleji)
Muzeum - Skalka
Muzeum - Háje (Muzeum - Povstání jen po jedné koleji)
A nefungoval Hlávkův most (Štvanice). A mapa od DPP obsahuje i právě informaci, že během září most zprovozní...
Tak jsem si tak říkal, že v srpnu/září 2002 dopravu v Praze rozbombardovala povodeň a v září 2012 Ropid...
|
|
|
|
| Já jel včera rychlíkem a vyjel na minutu přesně, docela mě to překvapilo :-) |
|
|
|
| Zítra Pardubice a zpátky Penděm, tak držte palce ;) |
|
|
|
| V nedávné epizodě Gebrian vs. tunel Blanka na Streamu architekt samozřejmě kafrá na nedomyšlení vizuálního výsledku, ale co mě zaujalo hlavně, je ten záběr někde tak v první třetině, kdy na nějaké té křižovatce u Hradčanské přejíždí spousta aut těmi myškami na odbočení atd.
Asi tam byl problém s místem, ale pak je to rozhodně blbě vyřešeno, protože tohle se dá čekat, a zjevně spousta lidí s tím má problém.
Na druhou stranu ještě za výstavby jsem řešil něco podobného, když jsem na Malovance vyjel do špatného pruhu a musel se pak přes čáru do boční ulice točit, jinak bych dojel snad až na Letnou, namísto směr Bílá Hora. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|