Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mvek:
když zásadně zkracuji zatáčky, kde nikdo není
Přesně. Taky to dělá slušný chaos na uzavírkách na dálnici. Mimochodem, kolega si teď pořídil jakési Hyundai, které v těchhle situacích nejen řve, ale napřed vibruje volantem a v případě žádné reakce začne točit volantem samo :) Prej to je ale o zvyku a nakonec to kupodivu vcelku funguje. |
|
|
|
| Nyní je zde nová anketa.
V této anketě mohou hlasovat i šmíráci. |
|
|
|
| V anketě o nejhorší dopravní stavbu hlasoval jeden člověk, kterému se nelíbí AN Letňany :) |
|
|
|
| Já proti předjíždění kamionů v zásadě nic nemám, pokud jsou na dálnici 3 pruhy a kamioňák ví, že má tah. Jenže to jsou utopistické případy :)
Například na D5 jsou 3 pruhy často - kamnioňák A si to střelí do prostředního a ejhle, najednou ten vlevo (B) začne závodit. V nejrychlejším pruhu se osobní vozidlo C (obvykle třeba Favorit) snaží předjet oba. Za vozidlem C se vytvoří troubící blikající fronta složená z BMW, Audi, jednoho Porshe a Peugeotů na chvostu, kteří do sebe na vrcholu kopce málem všichni vrazí, protože A musí pustit B z pomalého pruhu a C zpanikaří a dupne na brzdy.
Druhý nejčastější případ je Student Agency jedoucí 110, předjíždějící 5 kamionů v řadě jedoucí 108 - opět zábava na dlouhé chvíle.
Takže ono to není o zákazu, nebo povolení, ale o jejich reálném dodržování a vymáhání, které je nulové, protože se jediná přítomná dálniční hlídka - celní správa - soustředí výhradně na rychlost OV a technický stav; občas na tíži nákladu, ale to je tak výjimečné, že k tomu zvou kameru ČT. |
|
|
|
| Yakuzza:
Na druhou stranu, to by člověk vůbec neměl sedat za volant, že jo.
To se občas lépe řekne, než udělá, že... na straně druhé, to je přesně ten důvod, proč s sebou vozím nouzovou zásobu pseudoefedrinu. |
|
|
|
| Yakuzza: Jo, vidím jak ta pro, tak ta proti. Nebo obecně po dlouhé jízdě. Nemluvě o případech, kdy začneš urovnávat navigaci nebo něco takového a vybočíš... Ale zrovna to poslední asi bude případ, kdy to budu mít fakt vypnuté:-). |
|
|
|
| Mvek:
Ad vybočení
Je to dost otravné, ale dá se to vypnout. Užitečné to může být, když je třeba řidič ve stavu, kdy mu hrozí mikrospánek. Na druhou stranu, to by člověk vůbec neměl sedat za volant, že jo. |
|
|
|
| Yakuzza: Ad vybočení, no to je super, na takové auto se jednou těším, když zásadně zkracuji zatáčky, kde nikdo není atp.
Co se týče předjíždění - ona to není ani tak zábava, jako nutnost. Ten limit by asi pomohl, aby dopravci museli uzpůsobit plány, ale jinak ty časy mají často nastavené dost limitně, kdy mají vyrazit, aby tam nebyli moc brzy, ale zase musí dorazit včas, a i jízda o 5-10 km dlouhou dobu prý může grafikon narušit. |
|
|
|
| Dneska nad ránem na otočku ve Vídni a pořád nerozumím tomu, proč se ta parta bytostí na této planetě není schopna dohodnout na nějakém rozumném spojení Vidně s Brnem. Ta dvouproudovka, co vede přes několik rakouských vesnic, je děsná, především vzhledem ke kvantu kamionů.
(Navíc, když jedete autem v plné výbavě, které vás buzeruje za každé vybočení z pruhu, když vyhlížíte, lze-li kamion předjet.)
Líbilo se mi ale, že na rakouské dálnici je by default pro kamiony 80 km/h. Mám pocit, že to především zabraňuje jejich vzájemnému předjíždění, což je u nás jejich oblíbená zábava. |
|
|
|
| Jo, Gebrian si myslí, že infrastruktura by měla být jen funkční a levná. Taky s tímhle jeho názorem do extrému mám problém. A totéž nejsem zastánce surového betonu (nenatřeného), zatímco on jo.
Na druhou stranu porevoluční metro nebo i trahle trať mají tolik špatně udržovatelných nebo předražených prvků, že je to ostuda. Mně ale vadí tedy spíše ty detaily, jako nevím kolik těch monstrózních cedulí s názvem zastávky (ten fakt nemusí být na každé koleji třikrát nebo kolikrát), nebo celkově hromada materiálu navíc na té první zastávce, kterou komentuje (a která se mi taky vysloveně nelíbí oproti ostatním, které se mi třeba i líbí).
Přijde mi, že jednorázově se nakonec ty prachy urvou, aniž by někdo počítal, kolik bude stát pravidelně údržba, takže na to už peníze nejsou. Pak ale nemá smysl do toho tolik investovat, ta trať na Barrandov není stará 30 let, aby takhle vypadala až po delší době.
|
|
|
|
| Přesně.
Jestli existuje nějaká ikonická americká el. lokomotiva, je to PRR GG1:
https://en.wikipedia.org/wiki/PRR_GG1
(statické fotky tomu ovšem dost ubírají na působivosti, chce to vidět v pohybu, ať už na videu nebo v simulátoru) |
|
|
|
| Wheels of steel! To je taková ikonická americká mašina. |
|
|
|
| AVip:
"PRR GG1-lite"...
Obvykle tě rozšifruju, ale tohle prostě nedám :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí.
Problém trochu je, že se na magisrátu někdo zbláznil a trochu moc se nechal inspirovat tím, čemu se v američtině říká "light rail" (což je fakticky tramvaj, akorát se širším průjezdním profilem a vyššími rychlostmi, protože americká města jsou poněkud geometričtější) a proto je to taky taková "kokotasovina", osobně by se mi konzervativněji pojaté pseudoželezniční stanice a peróny líbily víc... ale co už, hlavně, že tam aspoň něco je.
I když je fakt, že 15T tam opravdu vypadá, jak "PRR GG1-lite"...
Byť ta trať na Suchdol chybí docela bolestně. |
|
|
|
| Gebrian vs. tram. trať Barrandov (následuje ještě dovětek)
Adam Gebrian nemá rád extensivní design. Já jsem osobně toho názoru, že trať na Barrandov je jediný důvod proč tam jezdit, krom Aquaparku. Dle mého se tahle "metro/tram" větev skvěle strefila do nějaké potřeby rychlosti a potřeby vizuální zajímavosti v místě.
V čem má ale pravdu, je že než to nechat chátrat a vymýšlet opravdu kraviny, jako je zahrazení laviček, tak se o to má DP starat - což v podstatě nic nestojí - a už dopředu si měli zkalkulovat kolik co vlastně tedy stojí. Jel jsem tam mnohokrát, ale nikdy by mě nenapadlo, že ty průsvitné materiály jsou skutečně sklo :) dtto pro nerez ocel. Zjevně kdyby se aspoň trochu šetřilo, tak se mohla vybodovat klidně trať na Suchdol, která dneska chybí. |
|
|
|
| "Z bezpečnostních důvodů" jsme projeli Hlavní nádraží (Metro C). Zatím jsem nenašel o co šlo.
EDIT: Bomba :) |
|
|
|
| No teď by to chtělo najít inflaci a zjistit, o kolik platíme jinak. :D |
|
|
|
| A od 1996 to byla základní přestupní za 10, snížená za 5 (třeba už od 6 let), student od 15 už ale za plnou cenu.
Nepřestupní na 15 minut za 6 Kč (nebo 3).
Měsíční za 320, čtvrtletní za 860 a roční za 2700 (snížená za polovinu pro studenty, pro děti za čtvrtinu).
Denní za 50, dále 3 dny (130) a 7 dní (190) a dokonce patnáct dní (220).
Víc materiálů už asi nevyhrabu, tak nebudu spamovat:-). |
|
|
|
| V roce 1991 se platilo za jednotlivou jízdu v Praze 4 Kčs (přestupní lístky nevedli), děti (od 10) a důchodci (65-70) za 1 Kčs.
Měsíční jízdenka stála 120, čtvrtletní 300 a roční 1100.
Jednodenní 25 Kčs a pak tu jsou méně dostupné turistické dvoudenní za 40 nebo též třídenní (50), čtyřdenní (60) a pětidenní za 70.
Také existovaly plnocenné pro organizace (přenosné), a to měsíční za 300, čtvrtletní za 780 a roční za 3000 Kčs. |
|
|
|
| Pozemstan:
ROPID ale snad existoval už roku 2002.
Taky myslím, spíš asi tehdy nebyl tak agresivní v navrhovaných změnách.
Vlastně je to fascinující, když se mi taky dostala do ruky mapa Prahy z 1980 a vidím tam kolik linek jezdilo na různých místech tehdy i v srpnu 2012... Ano, někde to zůstalo, nebo naopak vrátili číselně stav z té doby oproti stavu z 90. let atd., ale často se to úplně rozbombardovalo. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|