Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3057
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2903 - 2922 / 3057Starší   Nejstarší

Mvek - 09. únor 2012 11:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No na tebe jsem právě čekal. Jak svařované?

Jinak to je to, co z těch zpráv člověk neví, zda šlo o starší nebo novější. Ale přijde mi, že nešlo o koridor, spíše o lokálnější tratě.
AVip - 09. únor 2012 10:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
já bych se spíš nedivil, kdyby praskaly moderní svařované kolenice... ono ty šroubované (byť za cenu lehkého drncání) jsou schopné podobné teplotní amplitudy ustát mnohem lépe (klíčové slovo: dilatace).
Telemachus Rhade - 09. únor 2012 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Škoda, že neříkají, že většina těch popraskaných kolejí pamatuje pomalu mocnářství. Pokud kolej stará třeba 80 let praskne, tak je sice hezké, že ji svaří, ale celkovou únavu materiálu to neodstraní.
Mvek - 09. únor 2012 09:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Docela mě překvapilo, co nám praskalo kolejí z mrazu. Já nevím, ale neznamená to tedy špatnou práci? Koleje praskaly dost podle zpráv už na začátku mrazů, kdy nebylo ještě tak moc chladno. Zkrátka teploty, které zvláště v některých těch oblastech, by měly být v zimě dost normální.
Mvek - 06. únor 2012 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Microcars Trident a vůbec http://modernmicrocars.co.uk/ , kde si můžete objednat modernizované verze:-).

Hm, to asi u nás neprošlo homologací:-). Jinak jako nákupní taška by to bylo zajímavé.
AVip - 21. leden 2012 14:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Z K-reportu...
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_11.pdf

Podobný text na téma možného technického řešení trasy D... byť je otázka, do jaké míry reálný a do jaké míry jde jen o slohové cvičení.
AVip - 10. leden 2012 12:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Netuším. Ale vzhledem k tomu, že v SF měli na tomto principu postavenou +/- běžnou tramvajovou síť, tak to nějak pořešené mít museli (musí).

Mvek - 09. leden 2012 17:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm a dělali tedy nějaké přecvakávání na jiný kabel, že by bylo víc tras, které by se nějak protínaly?:-)
Nebo šlo vždy o nějakou trasu furt dokola, ať už to bylo se smyčkou nebo jako okružní dráha.
AVip - 09. leden 2012 17:11sipka
ZAMĚŘIT
AVip
ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).

že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...

Telemachus Rhade - 23. prosinec 2011 16:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například.
Mvek - 23. prosinec 2011 16:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
TelemachusRhade: No oni to tam v podstatě i zmiňují v tom článku:-).

Ale přijde mi vtipné napsat článek, že končí ve funkci člověk jménem Stůj, a navíc ještě že by šéfem dopravního podniku:-).
Telemachus Rhade - 23. prosinec 2011 16:08sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
iDnes a jeho zprávy... Stůj vede DPP dočasně. Od začátku se ví, že skončí.
Mvek - 23. prosinec 2011 14:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Nový šéf vede pražský Dopravní podnik jen chvíli a už se říká, že skončí

Nic zvláštního, až na to, že se ten dočasný šéf jmenuje Jaroslav Stůj.
Pozemstan - 21. prosinec 2011 11:44sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Mvek: Vskutku zajímavá reakce!
Mvek - 21. prosinec 2011 11:43sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Přesně tak, také mě zaskočili, vyjádření více oblastí bych čekal, ale max nějakou lehkou kontrolu, takže asi budou mít máslo na hlavě, jen se obávám, že to nepomohlo (a jinak je zajímavé, že jiní by si nestěžovali už dříve, když je to min rok).
AVip - 21. prosinec 2011 11:24sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!

Telemachus Rhade - 21. prosinec 2011 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :)
Mvek - 21. prosinec 2011 10:13sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.

Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:

Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:

V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.



Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.



Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).



Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:

Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.

Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.






A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes).
Mvek - 10. prosinec 2011 14:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Pozemstan: Tak zchátralé budovy v tomto stavu s lešením jsou běžné bohužel i v krásných Mariánských Lázních (připomíná mi to, že tu byl zájem o fotky, měl bych je někdy probrat:-)).
Tam je pár pěkných lázeňských hotelů, které jsou prázdné a zchátralé, mnohé z nich naopak za minulého režimu vypadaly pěkně (leporelo z 80 let).
Pozemstan - 10. prosinec 2011 13:47sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Marshall, Mvek - 07. prosinec 2011 12:46: Pravda, také se na Albertově vyskytuji relativně pravidelně. Nedávno jsem viděl nějaké turisty, jak si tu ruinu nádraží fotili. "Zajímavé" je použití kovové konstrukce proti pádu omítky. Pokud vím, a sám si trochu z předškolního věku pamatuji, režimu před rokem 1989 se vyčítalo mj. ponechání řady i městských budov zchátrat a "řešení" právě jen podobnými, byť spíše dřevěnými, konstrukcemi proti pádu omítky, lešeními apod. Je smutné, že to pokračuje dodnes. Budova bývalých lázní kousek odtamtud v ulici Na Slupi, které po obsazení anarchisty, kteří chtěli, byť poněkud radikální formou, na její chátrání upozornit, je podobný případ. Problém byl "vyřešen" zazděním oken a dveří a sítěmi pod střechou... -(

Ale abych se vrátil k dopravě a onomu albertovskému nádraží. Nejstarší členové naší katedry vzpomínají, jak jej ještě v 60. letech, možná i později, při cestě do práce běžně používali...

Nejnovější   Novější 2903 - 2922 / 3057Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o