Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Marshall: Dík:-). Ale zřejmě jsme se oba napálili, viz má zpráva. |
|
|
|
| Marshall: Ale není tam výklad, jak se ta značka bude v praxi chovat. |
|
|
|
| Ono to nakonec vypadá, že spíš prezentace Prevent/Instructor je matoucí a chtěli tím jen říct, že ukazatel na R bude na modrém pozadí, zatímco teď byl na zeleném s modrou ikonkou silnice pro motorová vozidla. Viz IS 2a a IS 2b vpravo nahoře v tomto obrázku http://www.doznac.tode.cz/dopravni-znaceni/prehled-svislych-dopravnich-znacek/informativni-smerove-dopravni-znacky/
Pak je to logické, ale školící firma tvořící ty e-learningy na to kašle. O pár slidů byl zavádějící text:
"Dávejte pozor a předvídejte! Pokud uvidíte zmíněnou značku, musíte dát přednost vozidlu hromadné dopravy sjíždějícímu z tramvajového pásu!"
Tu přednost musíte dát, když vozidlo MHD sjíždí z pásu, bez ohledu na přítomnost značky, ta je jen nově jako volitelné zdůraznění. |
|
|
|
| https://drive.google.com/file/d/0B7vPT8_PgqmNYXhHSFFLbzgwejQ/view?usp=sharing
strana 4 |
|
|
|
| btw, jaktože v sedmimístném systému SPZ mám ta na přání 8 pozic? |
|
|
|
| Marshall, Mvek: Googlil jsem, ale nic. Můžete mi to někdo prosím popsat v kontextu? |
|
|
|
| Mvek: Není to blbý (dodej si své oblíbené adjektivum), protože pak se to štosuje u toho zúžení a kolona neblokuje třeba křižovatku dva kilometry zpátky.
TR: Myslí ukazatel s názvem města - ten je nově modrý. |
|
|
|
| Mvek:
když bude taky modře jako mimo dálnici.
Nechápu. Ukazatele dálničních cest jsou zelené. |
|
|
|
| Takže koukám, že to bude zmatek, jestliže někde nestihli přeznačit R silnice na D, protože tam dneska platí 110 km/h.
Dále koukám, že už nebude na první pohled patrné, že ukazatel je po dálnici, když bude taky modře jako mimo dálnici.
Jinak jedna citace k dodatkovým tabulkám:
ZÁSOBOVÁNÍ
Vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské,
opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby a vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou.
DOPRAVNÍ OBSLUHA
Vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou a vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž. |
|
|
|
| Tak tu zase dělám školení řidičů (ještě jsem se nedostal k novinkám, to za chvíli), no a zas mám stejně dilema. Ano, "pravidlo zipu" se musí dodržovat. Ale pokud už v třeba tom pravém pruhu vznikne kolona, působí to blbě jet dál v levém až do konce pruhu a pak se cpát, byť střídavě... |
|
|
|
| Mvek:
Njn, tak mapa vyšla 1970 ještě se starými údaji.
Což v té době nebylo nic neobvyklého... mmch. v pozdních 70. / ranných 80. letech ani nebývalo zvykem značit náhradní dopravu X-něco, prostě přijel bus s velkým "X" místo čísla. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Jo a v těch všech změnách nějak zaniklo, že se z R1 stala D0 :)
Teď jsem někdy v rádiu slyšel, že mluvili nějaké D0 a uvažoval jsem, na čem tam fičí :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Njn, tak mapa vyšla 1970 ještě se starými údaji. |
|
|
|
| Jo a v těch všech změnách nějak zaniklo, že se z R1 stala D0 :) |
|
|
|
| Mezi Zittau a Görlitz není jediný hraniční přechod (přejezd) do Polska pro auta. Jen pro pěší a cyklisty. To je tak user-friendly, až to bolí :)
Mvek: V šedesátých. Konkrétně: XA, XB, XC, XD, 200, 224, 225, 226. V 1970 překřtěny na A - H. Byly to výletnické/turistické trasy. Třeba z 225 se stala dnes profláknutá 119 z Kulaťáku na Letiště.
viz Městské autobusové linky v Praze (od roku 1952) |
|
|
|
| Netuší někdo, co/proč byly zač pražské autobusové linky XB, XC, XD v 70. letech? Koukal jsem do knižní mapy z roku 1970 a překvapily mě. XC např. jezdila přes Holešovice k ZOO, XB jsem například našel ve Vršovicích. |
|
|
|
| Tak jsme dostali vyjádření po dotazování různých odborů, policie i nakonec ministerstva...
Závěr je jasný, žádné zařízení (navigace, kamera, ozdoby) nesmí být ve výhledu. Tzn. leda na přístrojovce nebo, když jsou dostatečně malá, tak za zrcátkem.
Diskutabilní by asi byla oblast, kterou mohou zakrýt clony proti sluníčku, protože při jejich sklopení to rozhodně výhled není (nám šlo o kameru). |
|
|
|
| Jo a třeba "kokot" v tom seznamu není :) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|