Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Yakuzza: Na to, že jde o největší města státu, je to slabé, ale na druhou stranu je to oproti menším městům včetně Liberce ještě luxus. Navíc spolu s autobusy jede přímý spoj každou hodinu, někdy i půlhodinu. To v případě Liberce přímé vlakové spojení nefunguje (a cesta vlakem vyjde časově jako 2-4x delší než autobusem) a autobusy jednou (ve všední den) od 19. hodiny jen v 19, 19:30, 21, 23 a pak až v 7. U Jablonce, jehož význam je ale řádově nižší a je spojen prostřednictvím MHD s Libercem, je to ještě horší: 19, 20, 21, 6:30... Ještě pamatuji poslední autobus ve 20:30... |
|
|
|
| Večerní a noční spojení vlakem z Prahy do Brna je neskutečně tristní - 20:55 a potom až 23:58 a nad ránem 4:49. Docela mě překvapuje, že to nikomu nevadí, protože už to tak je docela dlouho, mám pocit. |
|
|
|
| A koukám, že i Drážďany redukovaly tramvajové tratě, konkrétně trasu linky 4 z Radebeul do Pillnitzu, viz Linie 4 (bahnmotive.de)
Bylo mi to divné, když jsem tu našel mapu tratí DDR v roce 1977 a jako doplněk je tam mapa MHD Berlína, Lipska a Drážďan, no a tam jsem koukal, že bychom jeli na zámek Pillnitz tramvají, a nikoliv autobusem... Ale v roce 1985 stavebně upravili modrý most na cestě, takže na něm zrušili tramvaje. |
|
|
|
| Kdyby někoho zajímalo, jaký vlak jezdil jak v letech 94-95, tak tu mám originální jízdní řád od ČD:-). Jsou tam i lanovky jako třeba v Jánských Lázních nebo v Třinci. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Je to PDF s více stránkami, tam už je to podstatné, i když ne vše. |
|
|
|
| Marshall: Dík:-). Ale zřejmě jsme se oba napálili, viz má zpráva. |
|
|
|
| Marshall: Ale není tam výklad, jak se ta značka bude v praxi chovat. |
|
|
|
| Ono to nakonec vypadá, že spíš prezentace Prevent/Instructor je matoucí a chtěli tím jen říct, že ukazatel na R bude na modrém pozadí, zatímco teď byl na zeleném s modrou ikonkou silnice pro motorová vozidla. Viz IS 2a a IS 2b vpravo nahoře v tomto obrázku http://www.doznac.tode.cz/dopravni-znaceni/prehled-svislych-dopravnich-znacek/informativni-smerove-dopravni-znacky/
Pak je to logické, ale školící firma tvořící ty e-learningy na to kašle. O pár slidů byl zavádějící text:
"Dávejte pozor a předvídejte! Pokud uvidíte zmíněnou značku, musíte dát přednost vozidlu hromadné dopravy sjíždějícímu z tramvajového pásu!"
Tu přednost musíte dát, když vozidlo MHD sjíždí z pásu, bez ohledu na přítomnost značky, ta je jen nově jako volitelné zdůraznění. |
|
|
|
| https://drive.google.com/file/d/0B7vPT8_PgqmNYXhHSFFLbzgwejQ/view?usp=sharing
strana 4 |
|
|
|
| btw, jaktože v sedmimístném systému SPZ mám ta na přání 8 pozic? |
|
|
|
| Marshall, Mvek: Googlil jsem, ale nic. Můžete mi to někdo prosím popsat v kontextu? |
|
|
|
| Mvek: Není to blbý (dodej si své oblíbené adjektivum), protože pak se to štosuje u toho zúžení a kolona neblokuje třeba křižovatku dva kilometry zpátky.
TR: Myslí ukazatel s názvem města - ten je nově modrý. |
|
|
|
| Mvek:
když bude taky modře jako mimo dálnici.
Nechápu. Ukazatele dálničních cest jsou zelené. |
|
|
|
| Takže koukám, že to bude zmatek, jestliže někde nestihli přeznačit R silnice na D, protože tam dneska platí 110 km/h.
Dále koukám, že už nebude na první pohled patrné, že ukazatel je po dálnici, když bude taky modře jako mimo dálnici.
Jinak jedna citace k dodatkovým tabulkám:
ZÁSOBOVÁNÍ
Vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské,
opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby a vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou.
DOPRAVNÍ OBSLUHA
Vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou a vozidla, jejichž řidiči, popřípadě provozovatelé mají v místech za značkou bydliště, sídlo nebo garáž. |
|
|
|
| Tak tu zase dělám školení řidičů (ještě jsem se nedostal k novinkám, to za chvíli), no a zas mám stejně dilema. Ano, "pravidlo zipu" se musí dodržovat. Ale pokud už v třeba tom pravém pruhu vznikne kolona, působí to blbě jet dál v levém až do konce pruhu a pak se cpát, byť střídavě... |
|
|
|
| Mvek:
Njn, tak mapa vyšla 1970 ještě se starými údaji.
Což v té době nebylo nic neobvyklého... mmch. v pozdních 70. / ranných 80. letech ani nebývalo zvykem značit náhradní dopravu X-něco, prostě přijel bus s velkým "X" místo čísla. |
|
|
|
| Telemachus Rhade:
Jo a v těch všech změnách nějak zaniklo, že se z R1 stala D0 :)
Teď jsem někdy v rádiu slyšel, že mluvili nějaké D0 a uvažoval jsem, na čem tam fičí :) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Njn, tak mapa vyšla 1970 ještě se starými údaji. |
|
|
|
| Jo a v těch všech změnách nějak zaniklo, že se z R1 stala D0 :) |
|
|
|
| Mezi Zittau a Görlitz není jediný hraniční přechod (přejezd) do Polska pro auta. Jen pro pěší a cyklisty. To je tak user-friendly, až to bolí :)
Mvek: V šedesátých. Konkrétně: XA, XB, XC, XD, 200, 224, 225, 226. V 1970 překřtěny na A - H. Byly to výletnické/turistické trasy. Třeba z 225 se stala dnes profláknutá 119 z Kulaťáku na Letiště.
viz Městské autobusové linky v Praze (od roku 1952) |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|