Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| AVip: Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...
"Třetina strojvůdců v těžkých mrazech ulehla s chřipkou a těm, kteří zůstali na trati, omrzaly uši, nosy a ruce. „Železničáři plakali od bolesti jako děti. Draze zaplatili povinnost. Železniční zaměstnanec Jan Vácha vydal se opravit prasklou kolej v pátek 16. února, nalezen byl až po pěti dnech zapadlý hluboko v závěji.""
Viz zde.
Nebo: "Vlaky nabíraly mnohahodinová zpoždění a železničáři s omrzlinami rukou prý plakali bolestí. Do 10. února 1929 se ale s krajním vypětím dařilo dopravu na železnici držet v provozu, pak následoval kolaps. "Následkem mrazu praskaly kolejnice. Uvolňování tratí ale bylo neobyčejně svízelné, mráz dosáhl na místě -28 stupňů, takže ani zapálení velké hranice mnoho nepomáhalo," popsal Moravskoslezský deník vykolejení rychlíku 72 mezi Brnem a Přerovem právě v neděli 10. února. Na pomoc proti přírodě byla povolána armáda."
Viz zde. |
|
|
|
| Mvek: je to otázka... lokálky mají často koleje ještě z časů KuKStB a v lepším případě ČSD... ale u lokálek bych praskání viděl jako spíš celkově zanedbanou údržbu podkladu, pražců atd.
Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...
|
|
|
|
| AVip: No na tebe jsem právě čekal. Jak svařované?
Jinak to je to, co z těch zpráv člověk neví, zda šlo o starší nebo novější. Ale přijde mi, že nešlo o koridor, spíše o lokálnější tratě. |
|
|
|
| já bych se spíš nedivil, kdyby praskaly moderní svařované kolenice... ono ty šroubované (byť za cenu lehkého drncání) jsou schopné podobné teplotní amplitudy ustát mnohem lépe (klíčové slovo: dilatace). |
|
|
|
| Škoda, že neříkají, že většina těch popraskaných kolejí pamatuje pomalu mocnářství. Pokud kolej stará třeba 80 let praskne, tak je sice hezké, že ji svaří, ale celkovou únavu materiálu to neodstraní. |
|
|
|
| Docela mě překvapilo, co nám praskalo kolejí z mrazu. Já nevím, ale neznamená to tedy špatnou práci? Koleje praskaly dost podle zpráv už na začátku mrazů, kdy nebylo ještě tak moc chladno. Zkrátka teploty, které zvláště v některých těch oblastech, by měly být v zimě dost normální. |
|
|
|
| Microcars Trident a vůbec http://modernmicrocars.co.uk/ , kde si můžete objednat modernizované verze:-).
Hm, to asi u nás neprošlo homologací:-). Jinak jako nákupní taška by to bylo zajímavé. |
|
|
|
| Z K-reportu...
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_11.pdf
Podobný text na téma možného technického řešení trasy D... byť je otázka, do jaké míry reálný a do jaké míry jde jen o slohové cvičení. |
|
|
|
| Mvek:
Netuším. Ale vzhledem k tomu, že v SF měli na tomto principu postavenou +/- běžnou tramvajovou síť, tak to nějak pořešené mít museli (musí).
|
|
|
|
| AVip: Hm a dělali tedy nějaké přecvakávání na jiný kabel, že by bylo víc tras, které by se nějak protínaly?:-)
Nebo šlo vždy o nějakou trasu furt dokola, ať už to bylo se smyčkou nebo jako okružní dráha. |
|
|
|
| ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).
že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...
|
|
|
|
| Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například. |
|
|
|
| TelemachusRhade: No oni to tam v podstatě i zmiňují v tom článku:-).
Ale přijde mi vtipné napsat článek, že končí ve funkci člověk jménem Stůj, a navíc ještě že by šéfem dopravního podniku:-). |
|
|
|
| iDnes a jeho zprávy... Stůj vede DPP dočasně. Od začátku se ví, že skončí. |
|
|
|
| Mvek: Vskutku zajímavá reakce! |
|
|
|
| Přesně tak, také mě zaskočili, vyjádření více oblastí bych čekal, ale max nějakou lehkou kontrolu, takže asi budou mít máslo na hlavě, jen se obávám, že to nepomohlo (a jinak je zajímavé, že jiní by si nestěžovali už dříve, když je to min rok). |
|
|
|
| Mvek:
Hezké... ono vás možná bylo trochu víc. Každopádně zajímavé a díky že ses podělil!
|
|
|
|
| Tohle udělali v rámci reakce na mail?? :) To jsou docela frajeři, teda. Čekal bych klasickou odpověď třeba "příčinnou souvislost se nepodařilo odhalit, s pozdravem a přáním klidného dne, DPP", nebo tak něco :) |
|
|
|
| Dával jsem podnět DP, protože v posledním roce až cca dvou slyším u babičky v Hloubětíně, v domě přímo nad stanicí metra, v prvním patře, pravidelně vibrace a dunění, když dojíždí/vyjíždí (nevím, jestli obojí) souprava. Je to slabé, při nějakém ruchu to není slyšet, ale slyšela to i máma, takže to není nějakou mou velkou citlivostí.
Pro zajímavost sem dávám jejich odpověď, protože je tam i pár technických zajímavostí o údržbě pro technické nadšence:
Jednotka Správa vozidel Metro uvádí:
V technologii provozu a údržby modernizovaných souprav pražského metra typu 81-71M nebyla provedena žádná taková změna, která by měla jakoukoliv příčinnou souvislost s navýšením hluku v uvedeném místě, jakož i kdekoliv jinde. Technický stav celého vozového parku pražského metra je neustále velice pečlivě sledován. Vozy nejen procházejí pravidelnou preventivní údržbou, ale navíc jsou podrobovány i mimořádným kontrolám.
Zvláštní pozornost je pak věnována dvojkolím těchto vozů. U nich je v maximálním časovém intervalu šesti měsíců (resp. každé tři měsíce) měřen a kontrolován jejich profil a při vykázání vady pojížděné plochy jsou vozy následně neprodleně zařazeny na reprofilaci (opravu profilu kola). Ostatní vady pojížděné plochy kol - plochy, vydroleniny atd. - jsou pak sledovány v rámci pravidelné údržby i za běžného provozu. U prvního, třetího a pátého vozu soupravy je vždy u jednoho dvojkolí povrch materiálu obou kol v místě okolku navíc nasycován tzv. „suchým mazáním“, což vede nejen ke snižování opotřebení kol vozů metra, ale také mimo jiné i ke snížení hlučnosti, zejména při průjezdu obloukem.
Souvislost nelze hledat ani v ukončení pravidelného provozu původních vozů sovětské výroby typu 81-71. Pojezd u v současné době na lince B provozovaných modernizovaných vozů 81-71M zůstává totiž stejný jako u původních vozů 81-717.1 a 81-714.1 (před ukončením jejich provozu).
Jednotka Dopravní cesta Metro, služba Stavby a tratě uvádí:
Ve dnech 9. + 14. 12. 2011 byla provedena mimořádná podrobná kontrola stavu kolejového svršku, kolejových betonů a ostění tunelů v úseku mezi stanicemi Kolbenova a Rajská Zahrada, a to v obou kolejích. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné závady. Naměřené hodnoty geometrické polohy koleje z pravidelné jízdy měřícího vozu ze dne 11. 11. 2011 odpovídají v uvedeném úseku vnitropodnikové normě T 1/1, která je v souladu s vyhláškou Ministerstva dopravy č. 177/1995 Sb. včetně změn a doplňků.
Z předchozích stanovisek je patrné, že žádná objektivní příčina Vámi uváděného zvýšení hlučnosti nebyla zjištěna. Nad rámec udržovacích prací proto byly ve vybraných úsecích u stanice Hloubětín vyměněny pryžové podložky mezi podkladnicemi a patou kolejnice pro zmírnění dynamických účinků od projíždějících souprav. Doufám, že toto opatření přinese zmírnění Vámi vnímané hlučnosti z provozu vlakových souprav.
A tak si tak říkám, jestli nemají máslo na hlavě, když jen na základě mailu provedli tolik věcí...:-/ (každopádně včera jsem tam byl a bylo to asi totéž, nebo neznatelně slabší, ale mail jsem dostal až dnes). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|