Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Hm, tak jsem hledal, že vlastně nevím, jak to přesně vypadá uvnitř toho válce a našel jsem tohle, což je taky docela zajímavé. A jak tak brouzdám obrázky, našel jsem lokomotivu (dle označení A4 asi její nástupkyni), jejíž kastle je velmi futuristická. Hm, asi z nostalgie nastartuju OpenTTD. |
|
|
|
| Je hezká a navíc uhlí je teď levné :) |
|
|
|
| Protože Britové mašiny v jednom kuse natírali a upravovali... například ta černá je tzv. válečná černá, protože původní nátěr LNER (poměrně jasná zeleň) z těch mašin dělal dobré terče, "uši" jsou snaha o zvýšení kouřového sloupce (aby to míň čoudilo do kabiny) atp.
Ono všechno tohle různé kusy tohoto typu absolvovaly a tak je nutné, aby dochované exempláře střídaly nátěry a provedení, aby bylo možno demonstrovat postupné změny, ke kterým docházelo.
Například tenhle kus má být někdy později letos přemalován zas do barev LNER... |
|
|
|
| AVip: Moc nechápu právě ty úpravy, jako proč..? |
|
|
|
| VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/parni-lokomotiva-letajici-skot-znovu-na-trati-f4s-/eko-doprava.aspx?c=A160109_194559_eko-doprava_aba
Další videa jsou dohledatelná online... soupravu vede ex-LNER Gresley A3, jako druhá je řazena ex-LMS Stanier 5F5P (aka Black 5 - ne nejsem tak drsnej, že bych to z toho rozmazaného cosi poznal, byť jisté podezření by tu bylo, našel jsem si online video, kde byla zachycena čísla obou lokomotiv pěkně zblízka - a abyste neřekli:
http://www.bbc.com/news/uk-35259914
).
Mimochodem, Gresley A3 je korektní označení, "Flying Scotsman" byl původně název vlaku, který tento typ mimo jiné tahal (ale opravdu jen mimo jiné).
Není určitě bez zajímavosti, že když před časem RSC vydala nový model této lokomotivy pro RW/TS v podstatě v tomto provedení (jeden tendr, "uši" a černý nátěr), které bylo jasně určené pro "současnost", tak tehdy málem mnoha britským šotoušům praskla žilka - přesto právě v tomto provedení nakonec "Bludný Skot" vyjel zpátky na koleje. |
|
|
|
| Yakuzza: Wtf!? Už chápu, co někdo myslel nějakou podobnou poznámkou na Street view fóru na Nyxu.
Ale stejně to nechápu, proč zrovna pražské hlavní nádraží. Proč stejná chyba není u letiště nebo u drážďanského nádraží... |
|
|
|
| Yakuzza: Na to, že jde o největší města státu, je to slabé, ale na druhou stranu je to oproti menším městům včetně Liberce ještě luxus. Navíc spolu s autobusy jede přímý spoj každou hodinu, někdy i půlhodinu. To v případě Liberce přímé vlakové spojení nefunguje (a cesta vlakem vyjde časově jako 2-4x delší než autobusem) a autobusy jednou (ve všední den) od 19. hodiny jen v 19, 19:30, 21, 23 a pak až v 7. U Jablonce, jehož význam je ale řádově nižší a je spojen prostřednictvím MHD s Libercem, je to ještě horší: 19, 20, 21, 6:30... Ještě pamatuji poslední autobus ve 20:30... |
|
|
|
| Večerní a noční spojení vlakem z Prahy do Brna je neskutečně tristní - 20:55 a potom až 23:58 a nad ránem 4:49. Docela mě překvapuje, že to nikomu nevadí, protože už to tak je docela dlouho, mám pocit. |
|
|
|
| A koukám, že i Drážďany redukovaly tramvajové tratě, konkrétně trasu linky 4 z Radebeul do Pillnitzu, viz Linie 4 (bahnmotive.de)
Bylo mi to divné, když jsem tu našel mapu tratí DDR v roce 1977 a jako doplněk je tam mapa MHD Berlína, Lipska a Drážďan, no a tam jsem koukal, že bychom jeli na zámek Pillnitz tramvají, a nikoliv autobusem... Ale v roce 1985 stavebně upravili modrý most na cestě, takže na něm zrušili tramvaje. |
|
|
|
| Kdyby někoho zajímalo, jaký vlak jezdil jak v letech 94-95, tak tu mám originální jízdní řád od ČD:-). Jsou tam i lanovky jako třeba v Jánských Lázních nebo v Třinci. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Je to PDF s více stránkami, tam už je to podstatné, i když ne vše. |
|
|
|
| Marshall: Dík:-). Ale zřejmě jsme se oba napálili, viz má zpráva. |
|
|
|
| Marshall: Ale není tam výklad, jak se ta značka bude v praxi chovat. |
|
|
|
| Ono to nakonec vypadá, že spíš prezentace Prevent/Instructor je matoucí a chtěli tím jen říct, že ukazatel na R bude na modrém pozadí, zatímco teď byl na zeleném s modrou ikonkou silnice pro motorová vozidla. Viz IS 2a a IS 2b vpravo nahoře v tomto obrázku http://www.doznac.tode.cz/dopravni-znaceni/prehled-svislych-dopravnich-znacek/informativni-smerove-dopravni-znacky/
Pak je to logické, ale školící firma tvořící ty e-learningy na to kašle. O pár slidů byl zavádějící text:
"Dávejte pozor a předvídejte! Pokud uvidíte zmíněnou značku, musíte dát přednost vozidlu hromadné dopravy sjíždějícímu z tramvajového pásu!"
Tu přednost musíte dát, když vozidlo MHD sjíždí z pásu, bez ohledu na přítomnost značky, ta je jen nově jako volitelné zdůraznění. |
|
|
|
| https://drive.google.com/file/d/0B7vPT8_PgqmNYXhHSFFLbzgwejQ/view?usp=sharing
strana 4 |
|
|
|
| btw, jaktože v sedmimístném systému SPZ mám ta na přání 8 pozic? |
|
|
|
| Marshall, Mvek: Googlil jsem, ale nic. Můžete mi to někdo prosím popsat v kontextu? |
|
|
|
| Mvek: Není to blbý (dodej si své oblíbené adjektivum), protože pak se to štosuje u toho zúžení a kolona neblokuje třeba křižovatku dva kilometry zpátky.
TR: Myslí ukazatel s názvem města - ten je nově modrý. |
|
|
|
| Mvek:
když bude taky modře jako mimo dálnici.
Nechápu. Ukazatele dálničních cest jsou zelené. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|