Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade: Možná je to účel, aby se odlišily značky na přání od těch vytvořených v rámci systému, ze kterých lze vyčíst údaje o kraji... |
|
|
|
| Mohl by mi někdo objasnit proč v sedmimístném systémů SPZ máme v těch na přání míst osm? Děsně to drásá můj perfekcionalistický smysl.
Lidová tvořivost u nových SPZ |
|
|
|
| Ze školení řidičů mi odpověděli:
Dobrý den,
přeznačení probíhalo postupně už koncem roku 2015 a nyní by snad všechny silnice měly být přeznačeny (ty, co jsem viděl, přeznačeny jsou).
Platí, že za značkou rychlostni silnice pro motorová vozidla můžete jet nejvýše 110 km/h a za značkou dálnice 130 km/h. Pokud tedy silnice pro motorová vozidla náhodou přeznačena není, tak tam snižte rychlost (z loňských 130 km/h) na 110 km/h!
Sám nemůžu posoudit, Prahu jsem v podstatě neopustil dva měsíce. |
|
|
|
| No nějak tak bych to taky viděl... :-/ |
|
|
|
| Mvek: Změna je platná z noci 12/31 na 1/1. Před 31. platilo, že nehledě na nové značení, platí pořád stará úprava, čili tipuji, že bez ohledu na značení platí pravidla nová. V Česku se presumpce neviny jaksi moc nenosí. |
|
|
|
| Tak jak jsem pochopil, všechny loňské R silnice ještě přeznačené nejsou. Ale nepochopil jsem, jestli to znamená, že se po nich musí jezdit maximálně 110 (když tam není jiná značka), nebo prostě obdélníková značka říká, že to je stále 130... |
|
|
|
| Jinak kdyby si chtěl někdo tu mašinu osahat, tak je zde tato stará demoverze na bázi Railworks:
http://www.nrm.org.uk/OurCollection/scotsmangift |
|
|
|
| Hm, tak jsem hledal, že vlastně nevím, jak to přesně vypadá uvnitř toho válce a našel jsem tohle, což je taky docela zajímavé. A jak tak brouzdám obrázky, našel jsem lokomotivu (dle označení A4 asi její nástupkyni), jejíž kastle je velmi futuristická. Hm, asi z nostalgie nastartuju OpenTTD. |
|
|
|
| Je hezká a navíc uhlí je teď levné :) |
|
|
|
| Protože Britové mašiny v jednom kuse natírali a upravovali... například ta černá je tzv. válečná černá, protože původní nátěr LNER (poměrně jasná zeleň) z těch mašin dělal dobré terče, "uši" jsou snaha o zvýšení kouřového sloupce (aby to míň čoudilo do kabiny) atp.
Ono všechno tohle různé kusy tohoto typu absolvovaly a tak je nutné, aby dochované exempláře střídaly nátěry a provedení, aby bylo možno demonstrovat postupné změny, ke kterým docházelo.
Například tenhle kus má být někdy později letos přemalován zas do barev LNER... |
|
|
|
| AVip: Moc nechápu právě ty úpravy, jako proč..? |
|
|
|
| VIDEO: Létající Skot se vrátil. Legendární parní mašina je zpět na trati
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/parni-lokomotiva-letajici-skot-znovu-na-trati-f4s-/eko-doprava.aspx?c=A160109_194559_eko-doprava_aba
Další videa jsou dohledatelná online... soupravu vede ex-LNER Gresley A3, jako druhá je řazena ex-LMS Stanier 5F5P (aka Black 5 - ne nejsem tak drsnej, že bych to z toho rozmazaného cosi poznal, byť jisté podezření by tu bylo, našel jsem si online video, kde byla zachycena čísla obou lokomotiv pěkně zblízka - a abyste neřekli:
http://www.bbc.com/news/uk-35259914
).
Mimochodem, Gresley A3 je korektní označení, "Flying Scotsman" byl původně název vlaku, který tento typ mimo jiné tahal (ale opravdu jen mimo jiné).
Není určitě bez zajímavosti, že když před časem RSC vydala nový model této lokomotivy pro RW/TS v podstatě v tomto provedení (jeden tendr, "uši" a černý nátěr), které bylo jasně určené pro "současnost", tak tehdy málem mnoha britským šotoušům praskla žilka - přesto právě v tomto provedení nakonec "Bludný Skot" vyjel zpátky na koleje. |
|
|
|
| Yakuzza: Wtf!? Už chápu, co někdo myslel nějakou podobnou poznámkou na Street view fóru na Nyxu.
Ale stejně to nechápu, proč zrovna pražské hlavní nádraží. Proč stejná chyba není u letiště nebo u drážďanského nádraží... |
|
|
|
| Yakuzza: Na to, že jde o největší města státu, je to slabé, ale na druhou stranu je to oproti menším městům včetně Liberce ještě luxus. Navíc spolu s autobusy jede přímý spoj každou hodinu, někdy i půlhodinu. To v případě Liberce přímé vlakové spojení nefunguje (a cesta vlakem vyjde časově jako 2-4x delší než autobusem) a autobusy jednou (ve všední den) od 19. hodiny jen v 19, 19:30, 21, 23 a pak až v 7. U Jablonce, jehož význam je ale řádově nižší a je spojen prostřednictvím MHD s Libercem, je to ještě horší: 19, 20, 21, 6:30... Ještě pamatuji poslední autobus ve 20:30... |
|
|
|
| Večerní a noční spojení vlakem z Prahy do Brna je neskutečně tristní - 20:55 a potom až 23:58 a nad ránem 4:49. Docela mě překvapuje, že to nikomu nevadí, protože už to tak je docela dlouho, mám pocit. |
|
|
|
| A koukám, že i Drážďany redukovaly tramvajové tratě, konkrétně trasu linky 4 z Radebeul do Pillnitzu, viz Linie 4 (bahnmotive.de)
Bylo mi to divné, když jsem tu našel mapu tratí DDR v roce 1977 a jako doplněk je tam mapa MHD Berlína, Lipska a Drážďan, no a tam jsem koukal, že bychom jeli na zámek Pillnitz tramvají, a nikoliv autobusem... Ale v roce 1985 stavebně upravili modrý most na cestě, takže na něm zrušili tramvaje. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|