Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Telemachus Rhade 261768: Proč zrovna pro mě?
V rámci metra žádné úpravy nechystá.
Začíná mě děsit, že takovéto věty brzy nemusí být jen žert.
Jinak těžko posoudit, jen mě fascinuje, co napáchali 2012, a pak přijdou s vlastně i protichůdnou revolucí. Fakt mi to přijde jako generování práce.
Jinak jako teoreticky mi to přijde nejlepší, prakticky je to horší, protože je stále příliš úseků, kde tramvaje ve špičce budou mít vždy nahodilé jízdní řády, takže se pak nepůjde možná dát spolehnout už téměř na všechny linky. A samozřejmě budou nejvíc postižení důchodci, což dokud není rozumně finančně dostupná alternativa (třeba s nějakou úlevou ze strany zdrav. pojišťoven nebo jiným způsobem) v podobě "taxi" k lékaři apod., tak samozřejmě je to problém. Nemocný nebo špatně pohyblivý člověk prostě s přestupy má problém.
Navíc bych byl zastánce radši zdvojení linek, kdy prostě jedno číslo končí na dřívější smyčce, než zavádět výjimky do jízdního řádu jedné linky, že prostě tyhle spoje končí dřív.
Já bych měl jiné návrhy, ale ty by vyžadovaly zřízení pár smyček. Pak bych si dovedl představit páteřní linky, které ale končí v širším centru. Např. z Dejvické já nevím kam, třeba na Otakarovu. A pak linka, která jezdí z Podbaby na Divokou Šárku, jako dvojitý přivaděč k té Dejvické. Totéž třeba linka z Barrandova na Řepy a jiná linka z centra končící na Andělu (kdyby tam byla smyčka, jinak na Smícháči). Atd. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 261767: O spojce bych se nehádal, vím jak tátu trochu překvapí spojka v naší Feldě, když přesedne ze své...
Jen se mi prostě nezdá shazovat to u neznámého auta hned na kvalitu benzínu. |
|
|
|
| Dnes jsem se dvakrát podíval na ujíždějící metro (jednou si téměř sáhl na zavírající se dveře), další metro minul o tři minuty a autobus o minutu, takže nakonec pojedu do Jablonce o nějakých 11 hodin později... -)( |
|
|
|
| Mvek:
Akorát tě podezřívám, že se snažíš hodit neobratnost s citlivou spojkou a prostě jiným autem na benzín:-)
Řídil jsem kde co, včetně V8, a zatím nic nemělo tak zuřivě citlivou spojku jako tahle 16V RS Fabie. Ale jinak ano, spojka je jeden z důvodů proč se kloním k dieselu, kde můžu řadit rychlostí blesku.
Yakuzza:
Nemáš sníh rád? :)
Miluju ho, ale on to neopětuje :-)
Zítra zkusíme dobíjecí kolo 3, tedy víc než 15 minut. Jasně, koupím novou, ale zajímalo by mě, jestli se z ní dá ještě něco vyrazit, když poleví mráz. |
|
|
|
| Brno-Kyjov vlakem: Jízdenka ČD 99 Kč, IDS JMK jízdenka na 9 zón 71 Kč, IDS JMK univerzální jízdenka 65 Kč. Docela rozdíl. |
|
|
|
| A nebyl jsem sám :) Kolega to samé a další kolega zase našel na autě botu :) |
|
|
|
| Dneska chcipla baterka mne :) |
|
|
|
| Na druhou stranu stejně tak Varta v současné Feldě, se kterou jezdím, má stále výborné hodnoty, a to je stará asi 7 let. |
|
|
|
| Nám odešla baterka bez jediného varovného příznaku jednou na Velikonoce. Koupili jsme si pak novou Bull, kterou zřejmě špatně skladovali (nenabíjeli pravidelně), ukazovala hodnoty mimo správná rozmezí. Nepovedlo se to ale vyhádat a po pár letech máma byla moc nervózní, že se koupila nová, ale tahle občas nabíjená stále vykazuje stejné hodnoty, takže asi by držela, jen se dá čekat, že odejde dřív.
To tedy je obecně riziko, že si člověk koupí baterku, která ležela dlouho na skladě. Přitom to není snadné ověřit. |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Nemáš sníh rád? :) BTW není žádná ostuda, když člověku chcípne cizí auto. A že budeš potřebovat novou baterku bylo jasné už na začátku příběhu ;) |
|
|
|
| Telemachus Rhade: Hezké:-). Akorát tě podezřívám, že se snažíš hodit neobratnost s citlivou spojkou a prostě jiným autem na benzín:-). Otevírání nádrže je ale teda taky zajímavý postřeh.
A co myslíš tím prašenem? Prašan se přece lehce smete smetáčkem, takže je to to nejlepší, co může být na uklízení auta (když máš smetáček a ne deštník:-)).
|
|
|
|
| Předvčerejší cesta do Plzně:
Za ranního kuropění jsem vzal notebooky, Marti uniformu, co jsem potřeboval předělat, nějaké další věci, co jsem chtěl vyřídit v Plzni a odebral se v mínus deseti, nebo kolik bylo, k autu. Auto jsem očistil od několika centimetrové vrstvy sněhu; nebo respektive prašanu, který se odhrabuje dosti blbě, a vlezl dovnitř. Kontrolky se rozsvítili, čili jsem počítal, že baterka je ok. To jsem se ale přepočítal. Blaf, blaf, chcíp. OK, volal jsem Pelekovi, jestli mi nepřijel s kabelama nastartovat. Nevzal mi to. Pak jsem si všiml, že někdo krouží kolem a hledá parkplatz. Tak jsem ho zastavil a domluvil se, že jestli mě nahodí, tak si může zaparkovat místo mě. Zastavili jsme dopravu v ulici (to bylo čuráků a prostředníčků :) ) a zkoušeli jsme dobíjet. Marně. Po pěti minutách se stav zlepšil na Blaf, blaf, blaf, chcíp. Čili chlap, evidentně nespokojen se situací, jel parkovat jinam.
Poté zavolal Pelek s tím, že sice je v Praze, ale ne u auta. Nabídl se však, že když si dojedu pro klíče, tak si ho můžu půjčit, což mě efektivně zachránilo. Všechno z auta jsem tedy hodil zpátky domů a vzal si jen nutné notebooky a pití, což naštěstí znamená jen jeden baťoh. Dojel jsem si na Křižíkovu pro klíčky a vysvětlení, kde je auto. Auto bylo "na Karláku", což nakonec znamenalo u ministerstva práce a soc. věcí - budova B, čili pěkná procházka kolem Emauz do Podskalí. Auto bylo kompletně zasněžené. Hradečák Pelek logicky nemá nic, co by připomínalo zimní výbavu, a tak jsem veškerý prašan sundával deštníkem, co jsem našel v kufru. Výborná podívaná pro všechny kuřáky z ministerstva i přilehlé základní školy. Fakt jsem čekal, že to nakonec nechytne :) Ale dobrý, chytlo krásně. Vyjel jsem.
Popeláři! Naštěstí tak nějak vím, jak v Praze fungují jednosměrky, takže potom, co vysypaly všechny popelnice v ulici a mě se stihl vůz vytopit, jsem se vymotal bokem a vjel do kolony, která je pro úterní dopoledne velice nezvyklá. Nuž, po Andělu už to až na Zličín jelo. Koukal jsem, že má auto tempomat, takže jsem zadal 160 a myslel si, že v Plzni budu alespoň o něco dříve než obvykle. Kamiony na D5 nemají jinou zálibu, než se předjíždět, čili moje jízda vypadala následovně - 2 minuty 160, 2 minuty 90. S tímto průměrem 125 mi cesta do Plzně trvala o 5 minut déle než obvykle. Na první křižovatce v Plzni mi to chcíplo, protože byl zřejmě natankován jakýsi noname benzín, což u vysokootáčkových motorů jaksi není košer, že. Kor u benzínu a tím pádem citlivější spojky.
Dorazil jsem. V Laseru kleknul počítač, čili jeden z mých notebooků teď slouží jako firemní main computer. OK. Pak už kupodivu probíhalo všechno podle plánu. Akorát mi nesedl oběd, ale to už mě fakt nerozhodilo :-)
S Marťou jsme se domluvili, že namísto návštěvy kamarádů, pojedu rovnou domů, po cestě koupím kabely a zkusíme auto dobíjet delší dobu. Cesta zpátky probíhala stylem 140/90, čili jsem jel ještě déle. Chtěl jsem natankovat cestou, protože další výhoda vysokootáčkových motorů je, že hrozně žerou, jenže se mi nepodařilo otevřít nádrž. Jaksi mě v tom mrazu nenapadlo, že se to dělá čudlíkem u sedačky, jako mají jiná auta otevírání kufru. Odjel jsem od stojanu tedy nejenom bez placení, ale i bez benzínu.
Když jsem přijel domů, došlo mi, že jsem nevzal ty kabely. Takže ještě výlet na OMV u kongresáku. Poté, už na rezervě, jsem dojel domů a modlil se, abych to pak ještě zvládl na benzínku, když už jsem zjistil, jak otevřít nádrž. Dobíjeli jsme 15 minut s výsledkem blaf, blaf, blaf, blaf, chcíp, čili zřejmě je baterka v čoudu úplně. (nová stojí 5 litrů). OK, ještě jsem pak na revanš dělal taxikáře, ale to mi vyhovovalo, protože jsem mohl hodit domů a majitel tak majiteli vůz přímo u svých dvěří. Zabouchl jsem v 21:36 a spal skoro 12 hodin. |
|
|
|
| AVip: Divili bych se, kdyby ne. Ostatně furt marně vyhlížím to "plovoucí městoů", které mělo podle časopisu ABC z 90. let touhle dobou obeplouvat během roku celý svět...
Tak kéž by už technologie postoupily natolik, že by to výhodněji šlo zrealizovat, nejen mít patent. Navíc v článku je zmíněn i koncept vyměnitelných kabin bez padáků, na kterém pracuje Airbus. Takže konstrukční problémy rozdělení se už řeší, tak ještě přidat padáky a plováky. |
|
|
|
| Mvek:
Patent na kabinu letadla s padákem a plovákem pro záchranu cestujících
Kdosi v diskusi zmiňuje, že něco podobného tu už před pár desítkami let bylo, že o tom četl.
A má pravdu, je to ovšem zhruba 30 let (+/- pochopitelně) a převzatý článek na toto téma u nás tehdy vyšel v časopise 100+1. |
|
|
|
| Mvek: Potřeboval jsem zjistit, jestli byl jeden konkrétní vlakový spoj zaveden s poslední pravidelnou celostátní změnou jízdních řádů (cca půlka prosince). Každopádně vpoho, seznam změn jsem nenašel, ale zjistil to na nějakém šoto-webu. |
|
|
|
| Yakuzza: Asi nevím, ale stejně si nejsem jist, jestli tě chápu. Protože mě ani moc nenapadá, na co to chceš:-). |
|
|
|
| Dotaz - dá se někde najít souhrnný seznam změn v jizdních řádech klasicky z prosince za rok 2015? Nedaří se mi to vygooglit. |
|
|
|
| Telemachus Rhade 261392: Vzpomínám na reportáž v televizních zprávách, kde ukazovali nějaký ten dvoukloubový v Německu nebo kde. V Cities in Motion 1 jsem ho provozoval:-). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|