Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1403 - 1422 / 3046Starší   Nejstarší

AVip - 08. březen 2016 07:01sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Tuna sra*ek opět v akci!

Rakve na kolečkách a účastníci zájezdu
https://www.stream.cz/adost/10009457-rakve-na-koleckach-a-ucastnici-zajezdu#nejnovejsi

Jinak obecně:
autobusy mají naprosto tragickou pasivní bezpečnost, takže jakkoliv lehátková úprava není košer dle platné legislativy, rozhodně se nedá tvrdit, že by šance na přežití nějak závratně stoupala u normálních sedaček,
připočteme si k tomu, že lidem se sklony k trombózám a poruchám krevního oběhu (což je dnes skoro každý) dělá sezení v podobné sardinkárně taky strašně dobře
a konečně i to, že stará praktická moudrost, říká "že je lépe špatně ležet, než dobře sedět" (aneb krční páteř dává pozdravovat);
zkrátka, místo, aby byl hledán konsenzus, jak něco podobného legalizovat (byť asi ne v této podobě), hledá se zase cesta, jak všechno zakázat.

Celá reportáž tak působí jako objednávka od konkurence...
Mvek - 04. březen 2016 13:41sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Doporučuji do Google vyhledávání obrázků dát: metro stations stockholm




Yakuzza: Myslím, že úplně super mi to taky nešlo. A už si nepamatuji, jestli tu občanku někdo pak kontroloval, nebo ne, takže jestli by s jinou průkazkou nebyl problém. Nebo jestli jsem jim tam dal tu prošlou InKartu.
Yakuzza - 04. březen 2016 13:26sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Prý tam ale můžeš vložit třeba číslo karty do knihovny, je to údajně ve výsledku jedno.

Ale poprvé v životě se mi podařilo koupit si jízdenku online. V dnešní době by tak triviální věc měla trvat zhruba tři minuty. Nevím, jestli mám nějakou selektivní debilitu zrovna na tento web, ale docela jsem se u toho navztekal. Počáteční a cílovou stanici jsem zadával celkem čtyřikrát, ve výsledku mi nedošel ani jeden mail apod.
Mvek - 04. březen 2016 13:20sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo a myslím, že za to dostali i ocenění v nějaké té soutěži Velký bratr.
Mvek - 04. březen 2016 13:20sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Jo, taky mě to pobavilo před dvěma lety.
Ale nemusíš, můžeš si zřídit jejich kartu:-D.
Yakuzza - 04. březen 2016 12:25sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Když si chci u ČD koupit jízdenku online, musím zadat číslo občanky. Neskutečné.
Mvek - 02. březen 2016 17:14sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Lt.Shark: Děda na chalupu, děda z chalupy...
30 tisíc z toho jsme udělali s Dášou za poslední 4 roky.
Lt.Shark - 02. březen 2016 16:08sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
20 let starý auto a má najeto 70 000? No to jste ho dost šetřili... ;-)
Mvek - 02. březen 2016 16:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Lt.Shark: Feldu 1.3 Lxi, jestli se nepletu, z cca 1996. Ale i když má najeto 70 tisíc a je dost garážovaná, navíc málokdy jezdí v zimě, tak nemá žádné serepetičky navíc (třeba centrál, alarm), potahy jsou na odpis a i když nebyla vysloveně bouraná, boky má odřené od parkování a nevím čeho ještě od dědy.
Lt.Shark - 02. březen 2016 15:26sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
Mvek: a co máš za auto...?
Mvek - 02. březen 2016 10:19sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Stát chce zdražit ekologickou daň u starších aut při převodu

Njn, já to furt cítím, že budu postaven před rozhodování, jestli teda to auto dát do šrotu. Jenže je mi to tak nějak líto, nebude mít najeto ani 100 tisíc a slouží. Ale jestli mě za ten rok bude převod stát 5 tisíc. Už teď vidím čistou cenu tak na 10-15 tisíc.
Telemachus Rhade - 25. únor 2016 18:55sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Ve Washingtonu se staví tramvajové tratě rychlostí pražského metra, ale po devíti letech je první linka konečně hotova! :)

České tramvaje konečně vyjedou ve Washingtonu. Čekaly 9 let na koleje
Mvek - 19. únor 2016 12:52sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Marshall: No tím hůř, že na ně člověk není zvyklý.

Nicméně v celém znění, které ale asi ještě neobsahuje tu novelizaci, jsem našel v paragrafu 57:
(8) Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku, jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo.

Je to podobné i pro chodce, u těch je jen, že nesmí vstoupit bezprostředně před přijíždějící vozidlo.

Co jsem ale v celém dílu zákona o pravidlech provozu nenašel, je právě to, že nesmí řidič ohrozit chodce... Tak nevím, kde to je stanovené. Našel jsem jen, jak si má chodec na přechodu počínat, a že musí dát přednost tramvaji.
Marshall - 19. únor 2016 11:50sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Je to stejné ohrožení jako u chodce, takže v zásadě musíš dávat pozor. Zas na druhou stranu kolik takových přejezdů u nás je.
Mvek - 19. únor 2016 10:02sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Tady je shrnutí změn, které mají být účinné od zítřka!

Změny v zákonu o provozu na pozemních komunikacích od 20.2.2016

To očištění auta od sněhu je tam asi, aby se zamezilo dohadování, jinak ale očištění bylo v zákoně snad i dříve. Na druhou stranu jsem viděl zase pěkné hrůzy na střechách aut ve středu, když jsem šel v chumelenici domů.

Co může být znepokojující je míra nebezpečnosti závady, za kterou může být na místě zadržen malý techničák a také, odkdy je to ohrožení, v případě toho cyklisty přejíždějícícho na přejezdu pro cyklisty.

Obávám se, že pokud vede cesta podél silnice, po které jede cyklista a kousek před ním je přejezd, musím i 50 km/h předpokládat, že by mohl přejet a kašlat na mě. Já bych sice řekl, že v takovém případě on ohrozí také mě, ale to by asi bylo na dobré právníky...
kapitan Pike - 16. únor 2016 17:30sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
VarioLF máme i v Plzni a s tou jsem určitě spokojený.
Yakuzza - 15. únor 2016 12:22sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
U mě pořád vede Vario LF2. Něco podobného máte i v Praze, ale je to "rekonstrukce" T3, ne K2.

Mimochodem, letos by měli v rámci splnění roky roky staré smlouvy do Brna dodat dalších 20 ks otřesností jménem 13T aneb Poršata. Nechápu, jak tahle tramvaj mohla vůbec vzniknout. Obsaditelností je srovnatelná s K2, ale je o celých 10 (!!!) metrů delší. Uspořádání nejdebilnější, jaké jsem kdy viděl, lidé se pochopitelně koncentrují u dveří a liché články jsou prázdné, protože se tam nikomu nechce.
AVip - 15. únor 2016 09:58sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
že stejně asi jen tak do Prahy nepřijde, tady se jen testuje.

"Testováno na lidech", abych tak řekl... tiše doufám, že tohle tady opravdu nikdy jezdit nebude.

Vnitřní uspořádání je příšerné a narozdíl od Citybus/Citelis, kde už jsem viděl u jiných dopravců funkční úpravu na použitelný interiér (Stenbus provozuje na lince 205 autobusy, ze kterých by se DPP mohl učit jak těmto typům přeuspořádat interiér) tady nevidím reálnou možnost, jak z toho vykřesat něco použitelného...
no nic, hlavně, že to má WiFi, bez toho bychom se v MHD neobešli.
Mvek - 14. únor 2016 21:44sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Vida, v článku chválili množství dveří, ale zjevně i tak se toho dá pokazit. No pokud to není zkreslené, tak psali, že stejně asi jen tak do Prahy nepřijde, tady se jen testuje.
AVip - 14. únor 2016 21:34sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mimochodem, dneska jsem se svezl tímhle:

Unikátní tramvaj „Evička“ vozí cestující, potkáte ji na třech linkách

http://praha.idnes.cz/tramvaj-evicka-vozi-cestujici-dk8-/praha-zpravy.aspx?c=A160205_120353_praha-zpravy_nub

Designér interiéru by měl dostat jednu po čuni. A možná ne jen jednu - po nízkopodlažních paskvilech z ranku citysráč a poršesračka máme teď ještě navíc evosračku.
Kdyby se ty hovada, který to designujou, tím aspoň jednou - dvakrát svezli při větší obsazenosti, tak by v životě nemohli podobný paskvil pustit do světa.

Nejnovější   Novější 1403 - 1422 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o