Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Můj dotaz, co vede k plánované výluce, že se nestaví, ale projíždí, hezky putuje:
Vážený pane,
potvrzujeme příjem Vašeho oznámení, týkající se mimořádné události na trati 011, které nám postoupily České dráhy.
Podle místní a věcné příslušnosti bylo Vaše podání bezprostředně předáno k vyřízení organizační jednotce SŽDC – Regionálnímu centru provozu Praha.
Další korespondence bude s Vámi vedena touto organizační jednotkou.
--
Tak mezi kterými jednotkami se zpráva ztratí?:-) |
|
|
|
| AVip: No na K-Reportu už to pochopitelně velice bouřlivě řeší :-) |
|
|
|
| Mvek: mohl sis zahrát na Švejka... ;-)
("stejně to nefunguje") |
|
|
|
| Yakuzza: A to je dobrej error... tomu snad někdo musel podhodit výměnu, že se mu tohle podařilo...!
Nebo do ní něco spadlo...
(a bez ironie - hlavně, že se nikomu nic nestalo, viz Karlák v Praze před x lety)
|
|
|
|
| S ČD se můžete dostat do Hoštic, i když nechcete. Včera jsem byl svědky a obětí podobné hlášky jako "Nezastavujeme, máme zpoždění."
Bohužel jsem se včera už nedostal k netu, a na stránkách už mají jen na mapce vidět plánovanou výluku na uběhlý týden.
Každopádně v elefantovi S1 mi průvodčí oznámil, že vlak bude projíždět zastávky Tuklaty a Rostoklaty. Že náhradní doprava není, že si mám počkat na ten další o půlhodinu později (stavěl tam jen každý druhý), nebo jet o zastávku dál a chytit protijedoucí (ale těžko říct, jestli to zrovna nebyl taky vynechávající, navíc bych jel načerno).
Napíšu ČD, protože si tedy rád nechám vysvětlit, co může způsobit plánovanou výluku, kdy každý druhý vlak někde nestaví, ale projíždí.
Jestli mi nebudou chtít odpovědět konkrétněji, tak jim napíšu, že v tom případě nepotřebují znát mé případy nouze, až se mi to stane a zastavím nouzovou brzdou. |
|
|
|
| Zajímavost pro AVipa - včera se v Brně povedlo jedno zajímavé vykolejení, viz zde :-) |
|
|
|
| No prosím... to jsme na tom ještě pořád poměrně dobře... |
|
|
|
| AVip: Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...
"Třetina strojvůdců v těžkých mrazech ulehla s chřipkou a těm, kteří zůstali na trati, omrzaly uši, nosy a ruce. „Železničáři plakali od bolesti jako děti. Draze zaplatili povinnost. Železniční zaměstnanec Jan Vácha vydal se opravit prasklou kolej v pátek 16. února, nalezen byl až po pěti dnech zapadlý hluboko v závěji.""
Viz zde.
Nebo: "Vlaky nabíraly mnohahodinová zpoždění a železničáři s omrzlinami rukou prý plakali bolestí. Do 10. února 1929 se ale s krajním vypětím dařilo dopravu na železnici držet v provozu, pak následoval kolaps. "Následkem mrazu praskaly kolejnice. Uvolňování tratí ale bylo neobyčejně svízelné, mráz dosáhl na místě -28 stupňů, takže ani zapálení velké hranice mnoho nepomáhalo," popsal Moravskoslezský deník vykolejení rychlíku 72 mezi Brnem a Přerovem právě v neděli 10. února. Na pomoc proti přírodě byla povolána armáda."
Viz zde. |
|
|
|
| Mvek: je to otázka... lokálky mají často koleje ještě z časů KuKStB a v lepším případě ČSD... ale u lokálek bych praskání viděl jako spíš celkově zanedbanou údržbu podkladu, pražců atd.
Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...
|
|
|
|
| AVip: No na tebe jsem právě čekal. Jak svařované?
Jinak to je to, co z těch zpráv člověk neví, zda šlo o starší nebo novější. Ale přijde mi, že nešlo o koridor, spíše o lokálnější tratě. |
|
|
|
| já bych se spíš nedivil, kdyby praskaly moderní svařované kolenice... ono ty šroubované (byť za cenu lehkého drncání) jsou schopné podobné teplotní amplitudy ustát mnohem lépe (klíčové slovo: dilatace). |
|
|
|
| Škoda, že neříkají, že většina těch popraskaných kolejí pamatuje pomalu mocnářství. Pokud kolej stará třeba 80 let praskne, tak je sice hezké, že ji svaří, ale celkovou únavu materiálu to neodstraní. |
|
|
|
| Docela mě překvapilo, co nám praskalo kolejí z mrazu. Já nevím, ale neznamená to tedy špatnou práci? Koleje praskaly dost podle zpráv už na začátku mrazů, kdy nebylo ještě tak moc chladno. Zkrátka teploty, které zvláště v některých těch oblastech, by měly být v zimě dost normální. |
|
|
|
| Microcars Trident a vůbec http://modernmicrocars.co.uk/ , kde si můžete objednat modernizované verze:-).
Hm, to asi u nás neprošlo homologací:-). Jinak jako nákupní taška by to bylo zajímavé. |
|
|
|
| Z K-reportu...
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_11.pdf
Podobný text na téma možného technického řešení trasy D... byť je otázka, do jaké míry reálný a do jaké míry jde jen o slohové cvičení. |
|
|
|
| Mvek:
Netuším. Ale vzhledem k tomu, že v SF měli na tomto principu postavenou +/- běžnou tramvajovou síť, tak to nějak pořešené mít museli (musí).
|
|
|
|
| AVip: Hm a dělali tedy nějaké přecvakávání na jiný kabel, že by bylo víc tras, které by se nějak protínaly?:-)
Nebo šlo vždy o nějakou trasu furt dokola, ať už to bylo se smyčkou nebo jako okružní dráha. |
|
|
|
| ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).
že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...
|
|
|
|
| Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|