Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3043
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 2879 - 2898 / 3043Starší   Nejstarší

Telemachus Rhade - 14. únor 2012 14:34sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Liberecký kraj chce po ČD za pozdní dodávky vlaků milióny

Zeptám se jinak - Co se naposledy Českým drahám vlastně povedlo? Přijde mi, že ta společnost nezvládne nikdy nic za mnoho peněz. Nerozumím..
Mvek - 13. únor 2012 09:36sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Můj dotaz, co vede k plánované výluce, že se nestaví, ale projíždí, hezky putuje:

Vážený pane,
potvrzujeme příjem Vašeho oznámení, týkající se mimořádné události na trati 011, které nám postoupily České dráhy.

Podle místní a věcné příslušnosti bylo Vaše podání bezprostředně předáno k vyřízení organizační jednotce SŽDC – Regionálnímu centru provozu Praha.
Další korespondence bude s Vámi vedena touto organizační jednotkou.

--

Tak mezi kterými jednotkami se zpráva ztratí?:-)
Yakuzza - 10. únor 2012 10:09sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
AVip: No na K-Reportu už to pochopitelně velice bouřlivě řeší :-)
AVip - 10. únor 2012 09:45sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: mohl sis zahrát na Švejka... ;-)
("stejně to nefunguje")
AVip - 10. únor 2012 09:44sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Yakuzza: A to je dobrej error... tomu snad někdo musel podhodit výměnu, že se mu tohle podařilo...!
Nebo do ní něco spadlo...

(a bez ironie - hlavně, že se nikomu nic nestalo, viz Karlák v Praze před x lety)
Mvek - 10. únor 2012 09:18sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
S ČD se můžete dostat do Hoštic, i když nechcete. Včera jsem byl svědky a obětí podobné hlášky jako "Nezastavujeme, máme zpoždění."
Bohužel jsem se včera už nedostal k netu, a na stránkách už mají jen na mapce vidět plánovanou výluku na uběhlý týden.

Každopádně v elefantovi S1 mi průvodčí oznámil, že vlak bude projíždět zastávky Tuklaty a Rostoklaty. Že náhradní doprava není, že si mám počkat na ten další o půlhodinu později (stavěl tam jen každý druhý), nebo jet o zastávku dál a chytit protijedoucí (ale těžko říct, jestli to zrovna nebyl taky vynechávající, navíc bych jel načerno).

Napíšu ČD, protože si tedy rád nechám vysvětlit, co může způsobit plánovanou výluku, kdy každý druhý vlak někde nestaví, ale projíždí.
Jestli mi nebudou chtít odpovědět konkrétněji, tak jim napíšu, že v tom případě nepotřebují znát mé případy nouze, až se mi to stane a zastavím nouzovou brzdou.
Yakuzza - 09. únor 2012 22:52sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Zajímavost pro AVipa - včera se v Brně povedlo jedno zajímavé vykolejení, viz zde :-)
AVip - 09. únor 2012 17:16sipka
ZAMĚŘIT
AVip
No prosím... to jsme na tom ještě pořád poměrně dobře...
Pozemstan - 09. únor 2012 12:36sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
AVip: Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...

"Třetina strojvůdců v těžkých mrazech ulehla s chřipkou a těm, kteří zůstali na trati, omrzaly uši, nosy a ruce. „Železničáři plakali od bolesti jako děti. Draze zaplatili povinnost. Železniční zaměstnanec Jan Vácha vydal se opravit prasklou kolej v pátek 16. února, nalezen byl až po pěti dnech zapadlý hluboko v závěji.""
Viz zde.

Nebo: "Vlaky nabíraly mnohahodinová zpoždění a železničáři s omrzlinami rukou prý plakali bolestí. Do 10. února 1929 se ale s krajním vypětím dařilo dopravu na železnici držet v provozu, pak následoval kolaps. "Následkem mrazu praskaly kolejnice. Uvolňování tratí ale bylo neobyčejně svízelné, mráz dosáhl na místě -28 stupňů, takže ani zapálení velké hranice mnoho nepomáhalo," popsal Moravskoslezský deník vykolejení rychlíku 72 mezi Brnem a Přerovem právě v neděli 10. února. Na pomoc proti přírodě byla povolána armáda."
Viz zde.
AVip - 09. únor 2012 11:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: je to otázka... lokálky mají často koleje ještě z časů KuKStB a v lepším případě ČSD... ale u lokálek bych praskání viděl jako spíš celkově zanedbanou údržbu podkladu, pražců atd.

Chtělo by to dobové záznamy z velké zimy 1929 na toto téma...

Mvek - 09. únor 2012 11:07sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: No na tebe jsem právě čekal. Jak svařované?

Jinak to je to, co z těch zpráv člověk neví, zda šlo o starší nebo novější. Ale přijde mi, že nešlo o koridor, spíše o lokálnější tratě.
AVip - 09. únor 2012 10:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
já bych se spíš nedivil, kdyby praskaly moderní svařované kolenice... ono ty šroubované (byť za cenu lehkého drncání) jsou schopné podobné teplotní amplitudy ustát mnohem lépe (klíčové slovo: dilatace).
Telemachus Rhade - 09. únor 2012 09:54sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Škoda, že neříkají, že většina těch popraskaných kolejí pamatuje pomalu mocnářství. Pokud kolej stará třeba 80 let praskne, tak je sice hezké, že ji svaří, ale celkovou únavu materiálu to neodstraní.
Mvek - 09. únor 2012 09:49sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Docela mě překvapilo, co nám praskalo kolejí z mrazu. Já nevím, ale neznamená to tedy špatnou práci? Koleje praskaly dost podle zpráv už na začátku mrazů, kdy nebylo ještě tak moc chladno. Zkrátka teploty, které zvláště v některých těch oblastech, by měly být v zimě dost normální.
Mvek - 06. únor 2012 11:22sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Microcars Trident a vůbec http://modernmicrocars.co.uk/ , kde si můžete objednat modernizované verze:-).

Hm, to asi u nás neprošlo homologací:-). Jinak jako nákupní taška by to bylo zajímavé.
AVip - 21. leden 2012 14:13sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Z K-reportu...
http://www.ita-aites.cz/files/tunel/komplet/tunel_4_11.pdf

Podobný text na téma možného technického řešení trasy D... byť je otázka, do jaké míry reálný a do jaké míry jde jen o slohové cvičení.
AVip - 10. leden 2012 12:18sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Netuším. Ale vzhledem k tomu, že v SF měli na tomto principu postavenou +/- běžnou tramvajovou síť, tak to nějak pořešené mít museli (musí).

Mvek - 09. leden 2012 17:34sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm a dělali tedy nějaké přecvakávání na jiný kabel, že by bylo víc tras, které by se nějak protínaly?:-)
Nebo šlo vždy o nějakou trasu furt dokola, ať už to bylo se smyčkou nebo jako okružní dráha.
AVip - 09. leden 2012 17:11sipka
ZAMĚŘIT
AVip
ad hry:
"Kabelová dráha" je obdoba kolejové lanovky, s tím rozdílem, že lano (či zde tedy "kabel") je pořád v pohybu a řidič vozu ručně na zmíněný kabel vůz připojuje a naopak (což způsobuje různé veselé příhody z natáčení na téma plynulost rozjezdu či neodpojení v případě opotřebování mechanismu či kabelu).

že se to ujalo ze všech měst právě v kopcovitém terénu San Franciska je poměrně logické...

Telemachus Rhade - 23. prosinec 2011 16:51sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Jo, ta jmenná souvislost je leckdy vtipná. Nedávno mluvil šéf oblastních hasičů Žhář, například.

Nejnovější   Novější 2879 - 2898 / 3043Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o