Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1354 - 1373 / 3046Starší   Nejstarší

Marshall - 10. duben 2016 12:27sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?


Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.

Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?

Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu).
Mvek - 10. duben 2016 10:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).

Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko...
Yakuzza - 09. duben 2016 23:25sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nepomohlo by víc eskalátorů?
AVip - 09. duben 2016 18:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
AVip - 09. duben 2016 18:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné.
Mvek - 09. duben 2016 17:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tam je k poliklinice eskalátor?
AVip - 09. duben 2016 17:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?

Jo, bohužel. Poměrně často jsem svědkem tohoto jevu na Budějovické mimo špičku.
Mvek - 09. duben 2016 16:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně)

Co? Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Protože pokud jdu, jdu zásadně vlevo i na volném eskalátoru (tak trochu maje na paměti právě i to opotřebení).
AVip - 09. duben 2016 15:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall:
Vrátit rychlost eskalátorů na původní (dvojnásobnou).

Touché.
To by opravdu bylo nejlepší řešení +/- pro všechny. Nebo je aspoň zrychlit.

Obecně: potíž není to, že se to lidi konečně naučili, potíž je, že se to naučili tak trochu blbě. Bohužel.
Protože to bohužel t.č. funguje opačně, než by mělo - při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně) a obráceně - při velké zátěži se opravdu dělá dole šílený chumel, který po jednotlivcích pomalinku nasouvá jako ovečky na pravou stranu schodů, i když dole na peróně se už vůbec nikdo netváří, že by chtěl schody vyběhnout.

Praha má kliku, že většina stanic to i tak pobírá (čestnou výjimkou budiž I.P.Pavlova, kterou z tohoto důvodu už bylo nutno několikrát v minulosti ve špičce uzavřít pro výstup).

Ale zde vidím i zodpovědnost dopravce. V případě zátěžových situací by se do věci měla vložit "plechová huba" a cestující prostě vyzvat, aby se laskavě stavěli do dvojstupu a přestali s odpuštěním blbnout, protože zdržují jen sami sebe.

Když to šlo a jde u chumlů na nástupišti, kde podobné výzvy zaznívají běžně (a dá se říci, že nakolik jsme měl možnost vypozorovat, celkem to i zabralo), není důvod, aby to nešlo u eskalátorů.

Myšlenka na jednostranné zesílení eskalátorů zní skvěle na papíře, ale to jen do toho okamžiku, než narazíme na problém se zaměnitelností náhradních dílů a v neposlední řadě i na to, že občas je třeba některé eskalátory pustit i opačně.

A konečně,m pokud je někde blbě sestavený itinerář/jízdní řád z hlediska návazností, tak je třeba toto řešit u zdroje. Jistě, je to daleko méně pohodlné, než to prostě "přehodit" na ostatní spolucestující (kteří jsou tímto zdržováni, a to ne, že ne), ale ono je to zároveň jediné dlouhodobě funkční řešení.
Pozemstan - 09. duben 2016 11:37sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Musím přiznat, že sám také stojím většinou vpravo (vlevo jen výjimečně, je-li velký nával a cesta vlevo pro rychlejší stejně beznadějně zablokovaná). A někdy také využívám při spěchu právě volnou levou cestu. Třeba při letním jízdním řádu mi to umožnilo na Florenci stihnout přestoupit z C na B jen za něco přes minutu a být včas u autobusu na Černém Mostě, jinak se mi osobně spěch, pravda, většinou nevyplatí...

Marshall: Otázkou také je, zda jsou nové pomalejší eskalátory na vyšší rychlost vůbec stavěny...
Mvek - 09. duben 2016 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm a asi máš pravdu, vzpomínám si na raná 90., kdy jsem vždy hlavně sprintoval, abych předběhl celý nával a mohl v pohodě jít nahoru. To už dneska opravdu většinou není třeba.

Opotřebení samo by asi neměl být problém, kdyby s tím počítali, tak začít uzpůsobovat a jednu stranu prostě dělat méně odolnou a druhou více, časem by se to vychytalo. A středové střídat, jako to dělají. Nebo rovnou střídat, ale to by byl asi chaos, kdyby některé týdny jezdil dolů úplně levý eskalátor a naopak.

Nicméně má to ještě psychologický aspekt. Je mnohem příjemnější (hlavně asi pro klaustrofobiky a podobné fobiky), když tam je ta levá půlka víceméně volná, kdyby musel spěchat, než když je to zašpuntované. Já vím, že v praxi to moc smysl nemá, protože když se něco stane, bude celý dav spěchat a celou šíří... Proto říkám psychologický (a je tu pár výjimečných situací, tak jedna z miliónu, kdy to někomu může "zachránit život", protože prostě z nějakého důvodu každá sekunda hraje roli a potřebuje ven, ale chce to fantazii takové případy vymyslet).



Marshall: Pomoc ano, řešení nikoliv.
Marshall - 09. duben 2016 10:46sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Jednoduché řešení: Vrátit rychlost eskalátorů na původní (dvojnásobnou).
AVip - 09. duben 2016 08:56sipka
ZAMĚŘIT
AVip
V Praze se nám z popudu idnes.cz rozjela eskalátorová miniaférka:

Nestůjte jen vpravo, velí dopravce. Eskalátory v metru jsou opotřebené
http://praha.idnes.cz/jak-stat-na-jezdicich-schodech-v-metru-d8o-/metro.aspx?c=A160404_184747_praha-metro_lupo

Pozor! Uhněte mi. Stání vlevo na schodech v metru cestující zdržuje
http://praha.idnes.cz/denik-metro-vyzkousel-jizdu-na-eskalatorech-vlevo-fwu-/metro.aspx?c=A160406_182359_praha-metro_lupo

Pár poznámek: stání vpravo jako dobytek je až porevoluční výdobytek - a dokonce bych dodal, že se naplno rozvinulo až v tomto století.
Problém je v extrémním uplatňování této zásady, kdy opravdu dochází ke snížení propustnosti eskalátorů pod únosnou mez (a k jejich nadměrnému jednostrannému opotřebování).
Nemá to jednoduché řešení a obávám se, že každý bude muset trochu slevit, jedinci stižení běhavkou budou muset vzít v potaz, že ne vždy budou po schodech moci sprintovat ve volném pruhu stejně jako všichni ostatní by si měli zvyknout, že po proběhnutí první vlny "rychlíků" je na místě začít eskalátor zaplňovat rovnoměrně a to zejména když ve špičce jedou jen jedny schody a do stanice dorazí dva vlaky (tímto zdravím stanici Náměstí Míru, ale nejen tu, pochopitelně).
Yakuzza - 04. duben 2016 18:23sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mvek: Oni maji u svinovskeho nadrazi takovy kamrlik. Potreboval jsem ve 4 rano nekam odvezt, tak jsem jim tam zaklepal, protoze venku nikdo nebyl, a probihal tam nejspis nejaky vecirek.
Mvek - 03. duben 2016 13:03sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Yakuzza: Jestli můžu reagovat na tvůj status na FB, to ti jako řekl taxikář v autě nebo co?
Lt.Shark - 30. březen 2016 23:41sipka
ZAMĚŘIT
Lt.Shark
hlavně to souvisí s tím, že se muselo vyrobit tisíce značek s předností v jízdě, na čemž si někdo pěkně namazal kapsu... ale co vás překvapuje, jsme přece v ČR.
Telemachus Rhade - 30. březen 2016 23:13sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Mvek: No je to samozrejme kokotina. Ale nejak to souvisi s celkovou politikou statu prosazovani negativnich zmen :-/
Mvek - 30. březen 2016 21:53sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
To je ale hovadina...

Značka kruhový objezd neznamená přednost na něm

Nechápu, jak někdo pro tuhle variantu může být. To by byl takový problém vrátit to do roku 2005 a pokdu někdo někde chce kruháč s předností zprava, tak prostě nepoužije značku kruháče, ale třeba přikázaného směru jízdy vpravo? Ubyl by tak ten trojúhelník na všech kruháčích a těch pár by bylo ošetřeno jinak.

Jestli mě zdroje neklamou, v zahraničí (Francie) to tak je, tohle bude zase speciální případ v Evropě:-(.
Telemachus Rhade - 29. březen 2016 16:27sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
Za ten Černý most by někdo zasloužil zpřerážet ruce!
Ta kamionová stojící kolona od D1, co tam byla ráno, je tam doteď.
Ráno byla jediná volná cesta na Hradec z Nuslí, tato.
AVip - 28. březen 2016 20:31sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Lt.Shark:
já objížďku u Vodňan několikrát zaregistroval v televizi...

Jo, přesně - a to je taky jediné místo, kde o tom proběhla aspoň nějaká informace. Ale ve většině online přehledů chybí jakákoli informace na téma, že se tam něco děje.

Nejnovější   Novější 1354 - 1373 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o