Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1345 - 1364 / 3046Starší   Nejstarší

Mvek - 26. duben 2016 21:05sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Prý (Lupa) jsou naše vlaky i díky pokoveným sklům čím dál lepší Farradayovy klece, takže to bez opakovačů ve vagónech asi moc dobře se signálem na telefonování, neřku-li na data, nepůjde.
kapitan Pike - 12. duben 2016 23:09sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Policista na pražských Vinohradech naboural až 40 aut najednou

Chudák, nejspíš si namazal krk francovkou :-)
Marshall - 11. duben 2016 21:24sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
hm, ta injektáž je zajímavá :)
Mvek - 11. duben 2016 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Rakouský prezident přijel vlakem a na Lány cestoval historickým vlakem

Milé.
Marshall - 11. duben 2016 21:15sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Dokument o Crossrail (další linka metra v Londýně) No radši bych to angličtině, ale co se dá dělat.
Telemachus Rhade - 11. duben 2016 10:15sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
:-)
kapitan Pike - 11. duben 2016 09:11sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Hasicí přístroj na raftu? Novou vyhlášku pro vodáky ministerstvo ještě upraví

Státní úředníci opět zabodovali :-)
Marshall - 10. duben 2016 20:34sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :).
Yakuzza - 10. duben 2016 12:31sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :)
Marshall - 10. duben 2016 12:27sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?


Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.

Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?

Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu).
Mvek - 10. duben 2016 10:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).

Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko...
Yakuzza - 09. duben 2016 23:25sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nepomohlo by víc eskalátorů?
AVip - 09. duben 2016 18:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
AVip - 09. duben 2016 18:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné.
Mvek - 09. duben 2016 17:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tam je k poliklinice eskalátor?
AVip - 09. duben 2016 17:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?

Jo, bohužel. Poměrně často jsem svědkem tohoto jevu na Budějovické mimo špičku.
Mvek - 09. duben 2016 16:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně)

Co? Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Protože pokud jdu, jdu zásadně vlevo i na volném eskalátoru (tak trochu maje na paměti právě i to opotřebení).
AVip - 09. duben 2016 15:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall:
Vrátit rychlost eskalátorů na původní (dvojnásobnou).

Touché.
To by opravdu bylo nejlepší řešení +/- pro všechny. Nebo je aspoň zrychlit.

Obecně: potíž není to, že se to lidi konečně naučili, potíž je, že se to naučili tak trochu blbě. Bohužel.
Protože to bohužel t.č. funguje opačně, než by mělo - při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně) a obráceně - při velké zátěži se opravdu dělá dole šílený chumel, který po jednotlivcích pomalinku nasouvá jako ovečky na pravou stranu schodů, i když dole na peróně se už vůbec nikdo netváří, že by chtěl schody vyběhnout.

Praha má kliku, že většina stanic to i tak pobírá (čestnou výjimkou budiž I.P.Pavlova, kterou z tohoto důvodu už bylo nutno několikrát v minulosti ve špičce uzavřít pro výstup).

Ale zde vidím i zodpovědnost dopravce. V případě zátěžových situací by se do věci měla vložit "plechová huba" a cestující prostě vyzvat, aby se laskavě stavěli do dvojstupu a přestali s odpuštěním blbnout, protože zdržují jen sami sebe.

Když to šlo a jde u chumlů na nástupišti, kde podobné výzvy zaznívají běžně (a dá se říci, že nakolik jsme měl možnost vypozorovat, celkem to i zabralo), není důvod, aby to nešlo u eskalátorů.

Myšlenka na jednostranné zesílení eskalátorů zní skvěle na papíře, ale to jen do toho okamžiku, než narazíme na problém se zaměnitelností náhradních dílů a v neposlední řadě i na to, že občas je třeba některé eskalátory pustit i opačně.

A konečně,m pokud je někde blbě sestavený itinerář/jízdní řád z hlediska návazností, tak je třeba toto řešit u zdroje. Jistě, je to daleko méně pohodlné, než to prostě "přehodit" na ostatní spolucestující (kteří jsou tímto zdržováni, a to ne, že ne), ale ono je to zároveň jediné dlouhodobě funkční řešení.
Pozemstan - 09. duben 2016 11:37sipka
ZAMĚŘIT
Pozemstan
Musím přiznat, že sám také stojím většinou vpravo (vlevo jen výjimečně, je-li velký nával a cesta vlevo pro rychlejší stejně beznadějně zablokovaná). A někdy také využívám při spěchu právě volnou levou cestu. Třeba při letním jízdním řádu mi to umožnilo na Florenci stihnout přestoupit z C na B jen za něco přes minutu a být včas u autobusu na Černém Mostě, jinak se mi osobně spěch, pravda, většinou nevyplatí...

Marshall: Otázkou také je, zda jsou nové pomalejší eskalátory na vyšší rychlost vůbec stavěny...
Mvek - 09. duben 2016 11:12sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Hm a asi máš pravdu, vzpomínám si na raná 90., kdy jsem vždy hlavně sprintoval, abych předběhl celý nával a mohl v pohodě jít nahoru. To už dneska opravdu většinou není třeba.

Opotřebení samo by asi neměl být problém, kdyby s tím počítali, tak začít uzpůsobovat a jednu stranu prostě dělat méně odolnou a druhou více, časem by se to vychytalo. A středové střídat, jako to dělají. Nebo rovnou střídat, ale to by byl asi chaos, kdyby některé týdny jezdil dolů úplně levý eskalátor a naopak.

Nicméně má to ještě psychologický aspekt. Je mnohem příjemnější (hlavně asi pro klaustrofobiky a podobné fobiky), když tam je ta levá půlka víceméně volná, kdyby musel spěchat, než když je to zašpuntované. Já vím, že v praxi to moc smysl nemá, protože když se něco stane, bude celý dav spěchat a celou šíří... Proto říkám psychologický (a je tu pár výjimečných situací, tak jedna z miliónu, kdy to někomu může "zachránit život", protože prostě z nějakého důvodu každá sekunda hraje roli a potřebuje ven, ale chce to fantazii takové případy vymyslet).



Marshall: Pomoc ano, řešení nikoliv.

Nejnovější   Novější 1345 - 1364 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o