Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou
Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.
To znamená, že počet lidí, kteří se vyskytují v Liberci, se zákonitě den ode dne zvyšuje, a v Jablonci snižuje? |
|
|
|
| hm, ta injektáž je zajímavá :) |
|
|
|
| Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :). |
|
|
|
| Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :) |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.
Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?
Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu). |
|
|
|
| Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).
Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko... |
|
|
|
| Nepomohlo by víc eskalátorů? |
|
|
|
| Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
|
|
|
|
| Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné. |
|
|
|
| AVip: Tam je k poliklinice eskalátor? |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Jo, bohužel. Poměrně často jsem svědkem tohoto jevu na Budějovické mimo špičku. |
|
|
|
| AVip:
při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně)
Co? Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Protože pokud jdu, jdu zásadně vlevo i na volném eskalátoru (tak trochu maje na paměti právě i to opotřebení). |
|
|
|
| Marshall:
Vrátit rychlost eskalátorů na původní (dvojnásobnou).
Touché.
To by opravdu bylo nejlepší řešení +/- pro všechny. Nebo je aspoň zrychlit.
Obecně: potíž není to, že se to lidi konečně naučili, potíž je, že se to naučili tak trochu blbě. Bohužel.
Protože to bohužel t.č. funguje opačně, než by mělo - při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně) a obráceně - při velké zátěži se opravdu dělá dole šílený chumel, který po jednotlivcích pomalinku nasouvá jako ovečky na pravou stranu schodů, i když dole na peróně se už vůbec nikdo netváří, že by chtěl schody vyběhnout.
Praha má kliku, že většina stanic to i tak pobírá (čestnou výjimkou budiž I.P.Pavlova, kterou z tohoto důvodu už bylo nutno několikrát v minulosti ve špičce uzavřít pro výstup).
Ale zde vidím i zodpovědnost dopravce. V případě zátěžových situací by se do věci měla vložit "plechová huba" a cestující prostě vyzvat, aby se laskavě stavěli do dvojstupu a přestali s odpuštěním blbnout, protože zdržují jen sami sebe.
Když to šlo a jde u chumlů na nástupišti, kde podobné výzvy zaznívají běžně (a dá se říci, že nakolik jsme měl možnost vypozorovat, celkem to i zabralo), není důvod, aby to nešlo u eskalátorů.
Myšlenka na jednostranné zesílení eskalátorů zní skvěle na papíře, ale to jen do toho okamžiku, než narazíme na problém se zaměnitelností náhradních dílů a v neposlední řadě i na to, že občas je třeba některé eskalátory pustit i opačně.
A konečně,m pokud je někde blbě sestavený itinerář/jízdní řád z hlediska návazností, tak je třeba toto řešit u zdroje. Jistě, je to daleko méně pohodlné, než to prostě "přehodit" na ostatní spolucestující (kteří jsou tímto zdržováni, a to ne, že ne), ale ono je to zároveň jediné dlouhodobě funkční řešení. |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|