Trekkies.cz StarTrek.cz Sickbay CZ Kontinuum StarTrekKnihy.cz WARP TrekCORE TrekCollective Memory Alpha Memory Beta Ex Astris Scientia Treknews.de


 

   DISKUSNÍ FÓRA

 
 REGISTRACE
 
Nick: 
Heslo: 
  
 Zaslání hesla
 

3) Obecná témata => Doleva, doprava - a třeba i rovně

Spravuje: AVip
Počet příspěvků: 3046
Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :)

Autor:  Text:     
Nejnovější   Novější 1343 - 1362 / 3046Starší   Nejstarší

Yakuzza - 05. květen 2016 14:04sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou

Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.

To znamená, že počet lidí, kteří se vyskytují v Liberci, se zákonitě den ode dne zvyšuje, a v Jablonci snižuje?
Mvek - 29. duben 2016 21:28sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Lego vlak v domě a na zahradě YouTube) - jako doma bych to mít nechtěl, v tom domě asi nikdo neuklízí:-).

A tady různá "selhání", ale některá jsou evidentně udělaná schválně jako požár nebo kočka na kolejích, žába...
Fails 1
Fails 2
Fails 3 - kočka a jiné zvířectvo opět v akci
Mvek - 26. duben 2016 21:05sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Prý (Lupa) jsou naše vlaky i díky pokoveným sklům čím dál lepší Farradayovy klece, takže to bez opakovačů ve vagónech asi moc dobře se signálem na telefonování, neřku-li na data, nepůjde.
kapitan Pike - 12. duben 2016 23:09sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Policista na pražských Vinohradech naboural až 40 aut najednou

Chudák, nejspíš si namazal krk francovkou :-)
Marshall - 11. duben 2016 21:24sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
hm, ta injektáž je zajímavá :)
Mvek - 11. duben 2016 21:21sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Rakouský prezident přijel vlakem a na Lány cestoval historickým vlakem

Milé.
Marshall - 11. duben 2016 21:15sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Dokument o Crossrail (další linka metra v Londýně) No radši bych to angličtině, ale co se dá dělat.
Telemachus Rhade - 11. duben 2016 10:15sipka
ZAMĚŘIT
Telemachus Rhade
:-)
kapitan Pike - 11. duben 2016 09:11sipka
ZAMĚŘIT
kapitan Pike
Hasicí přístroj na raftu? Novou vyhlášku pro vodáky ministerstvo ještě upraví

Státní úředníci opět zabodovali :-)
Marshall - 10. duben 2016 20:34sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :).
Yakuzza - 10. duben 2016 12:31sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :)
Marshall - 10. duben 2016 12:27sipka
ZAMĚŘIT
Marshall
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?


Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.

Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?

Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu).
Mvek - 10. duben 2016 10:23sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).

Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko...
Yakuzza - 09. duben 2016 23:25sipka
ZAMĚŘIT
Yakuzza
Nepomohlo by víc eskalátorů?
AVip - 09. duben 2016 18:40sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
AVip - 09. duben 2016 18:04sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné.
Mvek - 09. duben 2016 17:59sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip: Tam je k poliklinice eskalátor?
AVip - 09. duben 2016 17:38sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?

Jo, bohužel. Poměrně často jsem svědkem tohoto jevu na Budějovické mimo špičku.
Mvek - 09. duben 2016 16:58sipka
ZAMĚŘIT
Mvek
AVip:
při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně)

Co? Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Protože pokud jdu, jdu zásadně vlevo i na volném eskalátoru (tak trochu maje na paměti právě i to opotřebení).
AVip - 09. duben 2016 15:03sipka
ZAMĚŘIT
AVip
Marshall:
Vrátit rychlost eskalátorů na původní (dvojnásobnou).

Touché.
To by opravdu bylo nejlepší řešení +/- pro všechny. Nebo je aspoň zrychlit.

Obecně: potíž není to, že se to lidi konečně naučili, potíž je, že se to naučili tak trochu blbě. Bohužel.
Protože to bohužel t.č. funguje opačně, než by mělo - při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně) a obráceně - při velké zátěži se opravdu dělá dole šílený chumel, který po jednotlivcích pomalinku nasouvá jako ovečky na pravou stranu schodů, i když dole na peróně se už vůbec nikdo netváří, že by chtěl schody vyběhnout.

Praha má kliku, že většina stanic to i tak pobírá (čestnou výjimkou budiž I.P.Pavlova, kterou z tohoto důvodu už bylo nutno několikrát v minulosti ve špičce uzavřít pro výstup).

Ale zde vidím i zodpovědnost dopravce. V případě zátěžových situací by se do věci měla vložit "plechová huba" a cestující prostě vyzvat, aby se laskavě stavěli do dvojstupu a přestali s odpuštěním blbnout, protože zdržují jen sami sebe.

Když to šlo a jde u chumlů na nástupišti, kde podobné výzvy zaznívají běžně (a dá se říci, že nakolik jsme měl možnost vypozorovat, celkem to i zabralo), není důvod, aby to nešlo u eskalátorů.

Myšlenka na jednostranné zesílení eskalátorů zní skvěle na papíře, ale to jen do toho okamžiku, než narazíme na problém se zaměnitelností náhradních dílů a v neposlední řadě i na to, že občas je třeba některé eskalátory pustit i opačně.

A konečně,m pokud je někde blbě sestavený itinerář/jízdní řád z hlediska návazností, tak je třeba toto řešit u zdroje. Jistě, je to daleko méně pohodlné, než to prostě "přehodit" na ostatní spolucestující (kteří jsou tímto zdržováni, a to ne, že ne), ale ono je to zároveň jediné dlouhodobě funkční řešení.

Nejnovější   Novější 1343 - 1362 / 3046Starší   Nejstarší
HLAVNÍ STRÁNKA

UŽIVATELÉ
DISKUZNÍ FÓRA ]
VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE

NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV

Sponzoruje KRAXNET spol. s r.o