Vzhledem k třem nezávislým diskuzím, které se stočili k MHD, infrastruktuře, nebo dopravnímu spojení jsem se rozhodl konat! Záhlaví bude představeno na IV. ročníku Winterconu :) |
|
|
| Trochu k Yakuzzově samomluvě o Google mapách (která mi přijde celkem logická, aby nabízel, co člověk navštívil):
www.justinobeirne.com/essay/what-happened-to-google-maps
Kritizuje, že předtím to bylo nevhodné a nyní opět, jen jinak, ale týká se to obecně měst a silnic, ne institucí. |
|
|
|
| Mezi Libercem a Jabloncem pojede více tramvají. Cestující si sednou
Podle posledního dopravního průzkumu, který proběhl loni na podzim, nasedne do tramvaje směrem na Jablonec nad Nisou v pracovní den 5 133 lidí. Do Liberce pak využije linku jedenáct denně 5 322 cestujících.
To znamená, že počet lidí, kteří se vyskytují v Liberci, se zákonitě den ode dne zvyšuje, a v Jablonci snižuje? |
|
|
|
| hm, ta injektáž je zajímavá :) |
|
|
|
| Pouze u nově instalovaných (rekonstruovaných), od kdy bych musel zagooglit :). |
|
|
|
| Dotaz, ta rychlost byla snížena plošně nebo je nižší jenom u nově instalovaných od nějaké doby? Už to je nějaká doba, co jsem jel v Praze metrem a pamatuju si, že to člověka zvyklého na brněnské "šneky" vždycky zprvu docela zaskočilo :) |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Mě se to taky stává, a tímto se musím přiznat k běhačství nahoru i dolů :) Původní rychlost byla 2x tak velká jako u nových (původně cca 1m/s a dneska 0,27 až 0,55 m/s) Tohle je jeden z mála věcí, kde to DPP a EU posrali spolu. Vzpomínám si sice, když jsem byl prcek, že jsem se bál na některých přestupech nastupovat, ale to mi mohlo být tak 4-5 a když jsem chodil do první třídy, tak jsem to zvládal v pohodě.
Yakuzza:
Nepomohlo by víc eskalátorů?
Až na několik výjimek je to prakticky nerealizovatelné (nelze rozšířit ostrov mezi tratěmi nebo by bylo moc drahé vyrazit tunel na druhé straně - eskalátor na Míráku má 43 metrů). U povrchových stanic by to většinou šlo (a už to i je) - ta I.P. Pavlova je bohužel špatná výjimka (ale je zase komplikovaná na povrchu). |
|
|
|
| Jo, můj asi nereálný (poměr náklady vs. efekt) sen je mít na I.P. Pavlova výlez i na druhou stranu. Plnohodnotný. Ale je mi jasné, že těch lidí, kteří by ubyli ze současného, by bylo málo.
No totéž i na Strašnické, kde nějaký služební je, ale tam nějaké velké problémy nejsou, tam nejsou eskalátory:-).
Jinak už vidím, jak někdo razí novou šachtu pro eskalátory na Míráku, 50 metrů hluboko... |
|
|
|
| Nepomohlo by víc eskalátorů? |
|
|
|
| Jinak pro ilustraci opačného jevu doporučuji Staroměstskou ve čtvrtek/pátek mezi 19:00 a 19:20 (cca.).
V 19:30 začínají v Rudolfinu abonentské koncerty, na které chodívají důchodci - pravidelně nastává dole ve stanici jev, že několik lidí vyběhne schody vlevo a za nimi se všichni senilní geronti poslušně řadí na pravou stranu - takže výstup ze Staroměstské v ten okamžik opravdu trvá a trvá a trvá - pokud člověk nechce být ausgerechnet za hulváta (občas mu ovšem nic jiného prostě nezbude, protože obdobná situace se vzápětí opakuje na přechodu pro chodce u FF UK).
|
|
|
|
| Mvek: No jeje. V obou směrech. Dtto. pro Dejvickou, btw.
Ty stanice jsou si ostatně v řadě bodů dost podobné. |
|
|
|
| AVip: Tam je k poliklinice eskalátor? |
|
|
|
| Mvek:
Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Jo, bohužel. Poměrně často jsem svědkem tohoto jevu na Budějovické mimo špičku. |
|
|
|
| AVip:
při malém provozu je chůze po eskalátoru vyložený slalom (zbytečně)
Co? Jako, že se ti stává, že při malém provozu stojí lidi na střídačku, tedy i vlevo?
Protože pokud jdu, jdu zásadně vlevo i na volném eskalátoru (tak trochu maje na paměti právě i to opotřebení). |
|
|
|
|
HLAVNÍ STRÁNKA
UŽIVATELÉ
[ DISKUZNÍ FÓRA ] VYHLEDÁVÁNÍ
STATISTIKY
AKCE
NASTAVENÍ
FAQ
ARCHÍV
|